Fordova kuga gre v korak s časom

Posodobljeni srednji SUV odslej tudi z več varnostnimi asistenčnimi rešitvami in novim infozabavnim sistemom.

 

Objavljeno
04. november 2016 16.22
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Uvodi k predstavitvam pomlajenih modelov postajajo v zadnjem času podobni kot jajce jajcu. To velja tudi za Fordov srednji SUV z za naša ušesa ne prav prijetno zvenečim imenom kuga. Po slabih štirih letih je prišel čas za še eno pomladitev, predvsem pa za vgradnjo nekaterih tehnoloških novostih, brez katerih danes ne gre več.

Zato najprej omenimo novi Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo sync 3, ki med drugim vozniku omogoča, da z glasom vključi aplikacije na svojem pametnem telefonu – da bi bil sistem čim bolj uporaben, so pri njegovem razvoju upoštevali več kot 22 tisoč mnenj, ki so jih pridobili med potencialnimi uporabniki. S preprostim pritiskom na gumb in izgovorjenim ukazom »potrebujem kavo … gorivo … parkirišče« lahko voznik sistemu naroči, da poišče kavarno, bencinsko črpalko ali parkirišče; odslej lahko vozniki kuge prek osempalčnega zaslona na dotik, ki je del sistema sync 3, upravljajo aplikacije enako kot na svojem pametnem telefonu.

Poleg tega je v pomlajeni kugi na voljo več asistenčnih varnostnih sistemov, kot so izboljšan sistem za preprečevanje naleta, ki zdaj deluje do hitrosti 50 km/h, opozorilni sistem, ki preprečuje trke ob vzvratni vožnji s parkirišča, tudi sistem za prostoročno bočno in pravokotno parkiranje. Ne nazadnje je uporabno prostoročno odpiranje vrat prtljažnega prostora, ki omogoča dostop do prtljažnika s preprostim zamahom z nogo pod zadnjim odbijačem. Ob vsem naštetem pa voznika morda še najbolj razveseljujejo novi prilagodljivi biksenonski žarometi, ki omogočajo optimalno vidljivost s prilagajanjem kota svetlobnega snopa – glede na hitrost vozila, zasuk volana in razdaljo do predmetov pred vozilom in celo v močnem nalivu.

V skladu z aktualnimi družinskimi potezami je med spremembami na zunanjosti tudi velika glavna trapezoidna maska, ki meji na nove žaromete z dnevnimi LED-lučmi; nekoliko drugačne so tudi zadnje luči. V potniški kabini takoj opazimo kakovostnejše materiale, poleg tega so izboljšali priročnost krmilnikov na volanskem obroču in zmanjšali število stikal in gumbov. Ker imajo odslej vse različice elektronsko ročno zavoro, so nekaj prostora pridobili tudi na sredinski konzoli. Ob nespremenjenih zunanjih merah (dolžina 4,53 metra, širina 1,83 metra in višina 1,7 metra) je kuga med prvimi kilometri dokazala, da je zelo dobro vodljivo, udobno, a hkrati dovolj čvrsto vozilo, ki se zlahka spopade tudi s slabšimi tereni. Ne nazadnje ji to omogoča opcijski tako imenovani inteligentni štirikolesni pogon, ki v 20 milisekundah prilagodi navor posameznemu kolesu, kar izboljša oprijem na tako ali drugače spolzkih podlagah.

Seveda so pomladili tudi motorno paleto. Nov je 1,5-litrski dizelski motor TDCi z močjo 88 kW (120 KM), ki je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in prednjim pogonom manjka pogon? za pet odstotkov varčnejši od 2,0-litrskega TDCi s 120 KM, ki ga nadomešča; za novinca Ford obljublja porabo 4,4 l/100 km in izpust COmanjka pogon?2 115 g/km. Kupci lahko izbirajo še med dvema 2,0-litrskima turbodizloma s 110 kW (150 KM) oziroma 132 kW (180 KM), ki sta oba na voljo tudi s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Vsi omenjeni motorji TDCi imajo vgrajeno novo dizelsko tehnologijo, med katero so tudi zapora dušikovih oksidov (NOX) za čistejše izpuste, komponente s posebnim premazom za zmanjšanje trenja in izpopolnjeni turbopolnilnik z variabilno šobo za izboljšano oskrbo motorja z zrakom.

V motorni ponudbi so poleg tega še trije različno močni 1,5-litrski turbobencinci ecoboost z največjo močjo 88, 110 oziroma 134 kW. Med tehnologijami za zmanjšanje porabe goriva, ki so na voljo pri vseh različicah, sta tudi sistem ustavi/spelji in regenerativno polnjenje akumulatorja.

Ob že znanih paketih opreme je nova kuga na voljo tudi z nekoliko bolj športnim ST-line, ki vključuje trše vzmetenje in za nekaj milimetrov nižjo oddaljenost karoserije od tal. Na vrhu ponudbe je prestižna kuga vignale. Prodaja je v Sloveniji že stekla, prva vozila bodo kupci dobili v drugi polovici novembra. Za vstopni model 1.5 ecoboost 88 kW (120 KM) trend boste plačali 21.610 evrov. Tisti, ki ne morejo brez dizla in štirikolesnega pogona, pa bodo odšteli najmanj 27.410 evrov za 2.0 TDCi 110 kW (150 KM).