Lahkotni suzuki je swift

Suzukijev prepoznavni mali avtomobil je krajši in vitkejši - Bencinski motor, pa tudi pomoč elektrike.

Objavljeno
24. marec 2017 17.49
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Že ob prvem srečanju pred dnevi na avtomobilski razstavi v Ženevi je swift hitro pritegnil moj pogled, tudi tokratno drugo srečanje in prva vožnja sta potrdila vtis čedno oblikovanega avtomobila, ki je jasno drugačen od množične konkurence. Kakor pravi Tetsuja Ozasa, ki vodi Suzukijev italijanski oblikovalski studio v Torinu, je novi dizajn nastal prav v Italiji, ob tem se mimogrede spomnimo, da se je eden Suzukijevih avtomobilov imenoval capuccino ... Ne vem, koliko je fascinacija z Italijo pomagala, ampak novi swift ima prijazno pojavo, z nekako veselim obrazom, pa dokaj domiselno zrisanimi zadnjimi lučmi. Vseeno ohranja kakšno oblikovno povezavo s predhodnikom, ki je deloval kot japonski mini. Ni več trivratne izvedbe, swift je vedno petvratna kombilimuzina, drugi par vrat ima vdolbeni kljuki. Tega suzukija so doslej v več izvedbah po svetu prodali v več kot petih milijonih primerkov. Novinec naj bi to številko še opazno povečal in ima pomembno vlogo pri načrtih znamke, da bi na stari celini do leta 2019 dosegla osemodstotni delež, po svetu pa letno prodajo 3,4 milijona.

Novi avtomobili večinoma rastejo, suzuki swift pa je za 1,3 cm krajši od predhodnika in v dolžino meri 384 cm. Je tudi malce nižji, a po drugi strani širši (+ 4 cm), tudi medosna razdalja je večja (245 cm, + 2 cm). Sedi se malo nižje kot doslej, a še vedno dovolj visoko za udobno vstopanje, sprednja sedeža, ki sta bila v prvih avtomobilih pripravljena v boljši izvedbi, dobro oprimeta telo voznika in sopotnika. Zadaj je prostora solidno veliko, tudi prtljažnik se je povečal na 265 litrov, ima pa neugodno visok rob. Mogoče ga je povečati s podrt­jem klopi v razmerju 60/40, a brez konkretne stopnice ne gre.

Armaturna plošča ni tako italijansko oblikovno navdahnjena, kakor so nam poskušali namigniti s slikami osnovnega koncepta, je pa ergonomsko zelo korektna, z dobrim položajem za volanskim obročem. Slednji ima obliko velike črke D, na njem so lahko različna upravljala, ki jih dopolnjujeta ne pretirana množica drugih gumbov in priročna prestavna ročica. Več­funkcijski prikazovalnik v slogu tistega iz vitare omogoča marsikaj, tudi preslikavo vseh vrst pamet­nih telefonov. Še en zaslonček je med analognima merilnikoma za volanom, tam si je mogoče v ogledati različne informacije o vožnji. Plastika v kabini je pretirano črne barve in ni ravno najmehkejše vrste, tisti predal pred sovoznikom je hecno majhen.

Swift je pripravljen na novi osnovi, ki ji pravijo heartect, je čvrstejša in lažja, tako da je tudi celoten avtomobil lažji za približno 120 kg. Odvisno od pogonske izvedbe znaša masa med 840 in 980 kilogrami. Oba motorja poznamo že iz balena, sta bencinska, v dodatni izvedbi obema le malce pomaga elektrika. Vstopni je 1,2-litrski štirivaljnik (moč 66 kW/90 KM), novejši pa je prisilno polnjeni litrski trivaljnik (moč 82/111 KM), menjalnik je v osnovi petstopenjski ročni, pri obeh motorjih bo na izbiro tudi samodejni. Dizla ni, sta pa lahko oba bencinska motorja, kot rečeno, pripravljena tudi v izvedbi blagega hibrida.

Na prvih kilometrih smo vozili prav takšno različico litrskega boosterjeta, ki z zvokom ne skrije povsem svojega trivaljnega delovanja, vendar ni glasen, je dovolj poskočen ter kar varčen, saj je računalnik kazal porabo 5,5 litra. Swift se krmili dokaj neposredno in gre lepo, brez nagibanja, v ovinke, podvozje deluje čvrsto, je pa bilo na kratkih grbinah nekoliko glasno. Ob tem omenimo, da bodo prihodnje leto predstavili tudi športnejšo izpeljanko, s čimer bodo nadaljevali tradicijo že prvega swifta iz leta 1983. Po drugi strani dodajmo, da bo že uvodoma pri izvedbi z 1,2-litrskim motorjem na voljo tudi štirikolesni pogon, kar je pohvale vredna možnost, ki je pri običajnih malih avtomobilih izjem­na redkost.

Avtomobil ima lahko veliko varnostne opreme, omenimo, da so ob vgrajenem radarju in kameri na voljo sistem za samodejno zaviranje v sili, sistem za opozorilo pred naletom, opozorilo na nenamerno menjavo pasu in tudi radarski tempomat. Swift, ki nastaja na Japonskem, bo pri nas naprodaj od konca aprila ali začetka maja, cena za 1,2-litrski motor z vstopno opremo bo okoli 10.500 evrov, boljši motor bo za tisočaka dražji, podobno velja za opremske pakete in štirikolesni pogon. Če jim bo iz daljnih krajev k nam uspelo dobaviti dovolj avtomobilov, računajo, da jih bodo letos prodali od 80 do 100.