CT in NX vozita še udobneje

Dvojica Toyotine prestižne znamke Lexus v osveženi izvedbi.

ned, 12.11.2017, 17:00

 

 

Medgeneracijske prenove avtomobilov so nekaj običajnega, niso pa vse enako obsežne in temeljite. Tokrat smo priča pomladitvi dveh Lexusovih modelov – kompaktne kombilimuzine CT, ki je v ponudbi že kar nekaj časa, in malo mlajšega srednje velikega športnega terenca NX. Pri obeh gre za skupek različnih manjših posegov, ki pa kot celota niso zanemarljivi.

CT in NX sta tako dobila novi maski, ki še bolj poudarjata obliko nasproti si obrnjenih trapezov, seveda so spremenjeni odbijači in luči – pri NX gre za dvojni sklop svetečih diod, pri CT so enojne –, pri obeh opazimo drobne popravke tudi zadaj. Morda predvsem CT deluje bolj športno.

V teh časih se prenova kabine vselej osredotoča predvsem na nov večfunkcijski zaslon in seveda ga imata lahko tudi oba lexusa. Diagonala novega zaslona v najboljši opremi meri kar 26 cm, pri limuzini se upravlja z miško in pri športnem terencu z drsno ploščico. Pripomba ostaja, da grafika ni tako zelo napredna in tako jasna kot pri nekaterih tekmecih, tudi uporaba navigacijske naprave bi bila lahko bolj intuitivna. NX je zdaj opremljen tudi z večjim brezstičnim polnilnikom za pametne telefone, prtljažna vrata se lahko odprejo tako, da pod njih postavimo nogo. Izdelava notranjosti je v obeh na zelo visoki ravni. Tu je Lexus res vrhunski.

Oba modela imata v standardni opremi posodobljen paket varnostnih asistenčnih sistemov (lexus safety system+), ki združuje prepoznavanje prometnih znakov, samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem tako vozil kot pešcev, opozarjanje ob nenamerni menjavi voznega pasu, pa radarski tempomat in samodejni preklop med zasenčenimi in dolgimi žarometi. Zadnji dve funkciji sta pri dražjem NX še na malce višji ravni kot pri cenejšem CT.

 

Verjetno je pri obeh največji napredek zmanjšanje hrupa in vibracij v kabini. Tega sicer že doslej ni bilo kaj veliko, a po prvih kilometrih je mogoče pritrditi, da deluje hibridni pogonski sklop tišje in pri pospeševanju se skoraj ne oglaša niti brezstopenjski samodejni menjalnik. Ta izboljšava se zdi še posebej izrazita v manjšem CT.

Pri zasnovi pogona sicer ni sprememb. Skoraj čisto vsi lexusi v Evropi vozijo na hibridni pogon. Pri CT je to od vsega začetka (na trg je bil uveden leta 2011) sploh edina možnost, gre za kombinacijo 1,8-litrskega bencinskega štirivaljnika in električnega motorja s skupno močjo 100 kW. Pri NX je lahko pogon tudi zgolj bencinski, kar pa je, kot rečeno, v prodaji velika redkost. Tudi v tem primeru namreč prevladuje hibridni pogon, ki združuje 2,5-litrski bencinski štirivaljnik in elek­trični motor ter zmore skup­no sistemsko moč 145 kW. Kot doslej ima NX lahko dvokolesni pogon, če pa je dodan še en električni motor na zadnji osi, je pogon štirikolesni. Podvozje je posodobljeno.

Cene za CT se začenjajo pri 26.500 evrih, za NX pri 45.500 evrih, vendar slovenski zastopnik pri obeh uvodoma ponuja t. i. subvencijo, tako da je izhodišče pri 24 in 40 tisoč evrih. V polnem letu pričakujejo, da bodo prodali 20 kombilimuzin in 50 športnih terencev.

Prijavi sovražni govor