Lynk v Berlinu povezal Kitajsko in Švedsko

Nova avtomobilskega znamka kitajskega Geelya, ki meri na ves svet, za njo pa stoji veliko evropskega znanja.

Objavljeno
21. oktober 2016 18.46
Boštjan Okorn
Boštjan Okorn

Ne zgodi se vsak teden, da bi na trg prišla nova avtomobilska znamka, še posebno zanimivo pa je, če gre za kitajsko, a njeno predstavitev pripravijo v Evropi. Toda če vemo, da za Lynk & Co. stoji podjetje Geely, ki je med drugim lastnik švedskega Volva, vse skupaj dobi neki smisel.

Tudi zato, ker gre za očiten poskus približevanja Volvove tehnologije kupcem z manj debelo denarnico. Lynx & Co. 01, kakor se uradno imenuje avtomobil, ki na kitajski trg prihaja prihodnje leto, na evropskega (in ameriškega) pa leta 2018, je namreč postavljen na osnovo CMA (Compact Modular Architecture), ki so jo pri Volvu namenili srednje velikim modelom z oznako 40.

Lynk se tako spušča v tekmo z uveljavljenimi kompaktnimi športnimi terenci, kot so kia sportage, nissan qashqai, pa tudi VW tiguan. O merah in cenah še niso govorili, za pogon 01 pa bodo namenili 1,5-litrski bencinski trivaljnik v hibridni kombinaciji z elektromotorjem in dvolitrski bencinski motor. Če bo avtomobil sam nekako še sodil v zgodbo, ki jo že poznamo, pa to ne velja za način prodaje in distribucije. Pri Lynku so namreč navedli, da tradicionalno ta del posla pomeni kar 25 odstotkov cene avtomobila, zato ga bodo temeljito spremenili. A lotili se bodo tudi spreminjanja vzorca kupcev oziroma uporabnikov.

Že z imenom znamke nakazujejo, da želijo avtomobil konkretno povezati, in sicer tudi tako, da bi lastniku omogočili delitev avtomobila, kadar ga sam ne potrebuje. Temu bo namenjen poseben gumb, s pritiskom na katerega bo lastnik drugim članom omrežja sporočil, da lahko uporabijo avtomobil, za kar bodo imeli poseben digitalni ključ. Lastnik bo dogajanje z avtomobilom lahko opazoval z aplikacijo, za zdaj še ni čisto jasno, ali tudi takrat, ko ga bo vozil kdo drug, saj bi to lahko pomenilo zelo resno kršitev zasebnosti.

Pri razvoju avtomobila imajo veliko vlogo tudi partnerji, denimo Microsoft in Alibaba, za povezave bo poskrbel švedski Ericsson, oblikovno pa je delo Petra Horburyja, ki je pred prevzemom položaja glavnega oblikovalca v Geelyju to delo opravljal pri Fordu in Volvu.