Med polnjenjem baterije lahko v vozilu tudi zaspite

Samodejno parkiranje in polnjenje električnega avtomobila

Objavljeno
14. avgust 2017 14.45
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Počasi, a zanesljivo postajajo avtomobili vse prijaznejši do uporabnikov, predvsem tistih, ki so malce nerodni ali pa želijo imeti z avtomobilom čim manj opravka. Pri Continentalu so tako podrobno predstavili samodejno parkiranje brez voznika in indukcijsko polnjenje baterije električnega vozila. Obe rešitvi že poznamo, avtomobilske znamke pa jih običajno ne razvijajo pod svojo streho.

Električni avtomobili so vse bolj mamljivi za kupce, toda napredek ni tolikšen, da bi ljudje množično zamenjevali bencinske in dizelske različice z električnimi. Baterije omogočajo premajhen doseg, polnjenje pa je dolgotrajno, zato marsikdo le zamahne z roko in še naprej raje uporablja preverjene dizle in bencinarje. Resda Continentalova rešitev ne odpravlja ne prvega ne drugega, toda indukcijsko polnjenje precej olajša uporabo električnega vozila.

Sistem je povsem preprost. Doma v garaži boste imeli na tleh polnilno ploščo – zdaj je velika dober kvadratni meter in težka okoli pol tone –, nad njo boste zapeljali avtomobil, in ko bo na pravem mestu, se bo njegova baterija že čez nekaj sekund začela polniti. Čas polnjenja je približno enak kot s kablom v domačem električnem omrežju.

Mercedes razreda S, audi A8 in BMW 7

»Več razlogov je, zakaj vozniki elek­tričnih avtomobilov ne morejo polniti baterije. Polnilne postaje marsikje niso pod streho, kot velja za bencinske črpalke. Kadar dežuje ali je mrzlo, ima uporabnik precej nevšečnosti, prav tako je lahko kabel umazan zaradi slabega vremena,« je razložil Continentalov strokovnjak Thomas Röhrl. Gre tudi za sam občutek. Ko se ravno razbesni nevihta s strelami, zagotovo ni prijetno tekati okoli avtomobila z električnim kablom v eni roki in z dežnikom v drugi.

Prednost tega sistema je, da si lahko uporabnik namesti polnilno postajo doma, na delovnem mestu in še pri kakšnem sorodniku, zato lahko polni baterijo večkrat za krajši čas. »Avtomobil se tako lahko polni skoraj na vseh krajih, kamor se najpogosteje pripeljete,« je pristavil Röhrl. Načrtujejo tudi, da bi z indukcijskimi polnilnimi postajami opremili javna parkirišča ob nakupovalnih središčih, gledališčih … Kljub temu ostajajo nekateri problemi enaki kot pri sedanjih polnilnih postajah. Prav tako bo namreč treba zagotoviti električno napeljavo, v prihodnje pa urediti tudi način plačevanja energije. Marsikaj bo sicer mogoče rešiti z avtomatizacijo prek povezanih in prepoznanih naprav.

Ker sistem ni poceni, pri Continentalu pričakujejo, da bodo imeli indukcijsko polnjenje najprej modeli najvišjega cenovnega razreda, predvsem mercedes razreda S, audi A8 in BMW 7. Seveda je končni cilj, da se bodo na enak način polnile tudi baterije najmanjših in najcenejših avtomobilov.

Že na prvi pogled je sicer polnilna plošča masivna in trdno privita v tla, zato je vandali ne morejo poškodovati. Strokovnjaki so prav tako le zamahnili z roko ob našem vprašanju, kakšen vpliv ima takšno polnjenje na človekovo zdravje. »Poglejte na merilnik sevanja – pri polnjenju kaže zgolj odstotek dovoljenega sevanja za človeško telo. Brez težav lahko medtem spite v avtu,« je odgovoril Röhrl.

Od leta 2020 naprej

A nobeno naključje ni, da so pri Continentalu predstavili indukcijsko polnjenje v povezavi s samodejnim parkiranjem. Tudi to je preprosto za uporabo. V okoljih, kjer vedno parkirate na istem prostoru, boste lahko ta položaj shranili v sistem, nato pa boste avtomobil upravljali s svojim pametnim telefonom, da se bo v garažo ali na tesen parkirni prostor zapeljal povsem sam. Tako bo lahko tudi vedno na pravem mestu nad indukcijsko polnilno ploščo za pravilno polnjenje električne baterije.

Rešitev bo gotovo pomagala tistim, ki imajo križe in težave s parkiranjem. Nekatere je strah, da bodo poškodovali avtomobil, drugim nagaja prostorska orientacija, tretji imajo celo premalo časa, da bi izgubljali dragocene trenutke in živce z manevriranjem na ozkih parkirnih prostorih. A obstaja še en pozitiven vidik – nekateri preizkusi so že dokazali, da lahko samodejno parkiranje privarčuje parkirni prostor. Pri Audiju so denimo naredili študijo za neko garažno hišo blizu Bostona in ugotovili, da bi s samodejnim parkiranjem privarčevali celo do 62 odstotkov parkirnega prostora. Tako se odpirajo nove možnosti za izrabo prostora ali celo gradnjo manjših garažnih hiš in s tem manjše stroške.

»Sistemi samodejnega parkiranja so toliko napredovali, da ni nobenih težav pri parkiranju v garaži,« je povedal Alfred Eckert, vodja napredne tehnologije v oddelku za podvozje in varnost pri Continentalu. »Ko gre za ponavljanje postopkov, pa je avtomatizacija z vidika zanesljivosti že nepremag­ljiva tehnologija.«

Sistem za samodejno parkiranje uporablja naprave za orientacijo, ki so v avtomobilih že zdaj (kamere in senzorji). Z njimi preuči okolico in sestavi natančen zemljevid domače garaže ali parkirnega prostora. In ko je avtomobil nasled­njič na območju shranjenega zemljevida, zna sam določiti pot do svojega končnega položaja.

Kako velik je zemljevid, je odvisno od zmogljivosti računalniškega sistema v avtomobilu. Zdaj je mogoče zajeti tudi več sto metrov okolice garaže in več različnih parkirnih rutin, prav tako lahko avtomobil sam zapusti parkirno mesto. Sistem ves čas nadzoruje celotno okolico, zato prepozna morebitne ovire, ki jih pri prvot­nem shranjevanju poti ni bilo (denimo kanto za smeti), in jih zna obiti, če je dovolj prostora. Pri Continentalu pričakujejo, da bo samodejno parkiranje del serijske avtomobilske proizvodnje od leta 2020.