Medved, ki lahko premeša karte

Prvi kilometri - Škoda kodiaq je športni terenec, ki stavi predvsem na prostornost.

Objavljeno
18. november 2016 17.47
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Z enim najbolj pričakovanih avtomobilov prihodnjega leta je Škoda stopila velik korak naprej v razred športnih terencev. Po yetiju je zdaj na voljo tudi večji kodiaq, nov primerek v Škodini paleti, ki ponuja veliko prostora za potnike in prtljago.

Po jetiju iz Himalaje zdaj prihaja še kodijak z Aljaske. Velike kosmate živali iz divjine so očitno največji navdih Škodinih razvojnikov pri izdelavi športnih terencev, le da bo njihov kodiaq gotovo prijaznejši do ljudi, kot je orjaški medved kodijak na Aljaski. Toda vsaj v nečem sta si medved in nova škoda podobna – ustrašita se le redkih poti.

Če bi povprečnega poznavalca avtomobilov vprašali, kakšen bo novi Škodin športni terenec, bi skoraj vsak opisal zelo podobne lastnosti, kot jih ima model, ki bo na slovenske ceste zapeljal konec marca prihodnje leto. Torej, da bo zanesljiv, prostoren in ne preveč izzivalen. In prav takšen je kodiaq v resnici.

Novi avtomobil je obdržal pregovorno Škodino prostornost. Voznik in sovoznik sta spredaj kot na kraljevskih sedežih, prostornost bodo občudovali tudi potniki v drugi vrsti, ob doplačilu pa sta na voljo še dva sedeža v tretji vrsti. Tam prostora resda ni veliko, a vendarle gre za sedeža, ki sta namenjena otrokom in ne odraslim moškim. Jasno je torej, da bodo tretjo vrsto uporabljale predvsem družine z več otroki, najmlajši pa se nad utesnjenostjo ne bodo pritoževali.

Petsedežni novinec iz Škode premore v prtljažniku 720 litrov prostora, a tudi v sedemsedežni izvedbi ga še vedno ostane 630 litrov. In če uporabnik podre obe zadnji sedežni vrsti, nastane »skladišče« s kar 2065 litri prostornine. Ker je avtomobil tudi zajetno dolg (4,7 metra), širok (1,88 metra) in visok (1,67 metra), bi šel zagotovo vanj tudi medved kodijak, vsekakor pa vsaj omara ali hladilnik.

Tudi za družinske počitnice na morju ali na smučišču bo kodiaq odličen partner. Sedeži v drugi vrsti se podrejo v povsem ravno dno, in to preprosto z enim gumbom, vendar mora biti stisk zelo močan.

Poleg prostornosti pripomorejo k dobremu počutju potnikov tudi udobni sedeži. Vsaj po prvi dveurni vožnji se hrbtenica ni pritoževala, tudi bočna opora je zadostna. Sedeži so iz mehke plastike, zato so preprosti za čiščenje, a med njimi je zadaj nekaj nedosegljivih razpok, kamor lahko zaidejo bonboni, drobtine ali kakšna drobna otroška igrača.

Zunanjost in notranjost sta sodobni, vendar prav nič izstopajoči in kričeči – vse je skladno z dosedanjim Škodinim duhom, le da je kodiaq najbolj svež model. Armaturna plošča je čista, uporabna, brez nepotrebnega kiča, ki uporabnika le zmede. Ob doplačilu bo avtomobil opremljen s številnimi najnovejšimi tehnologijami (večji zaslon, 360-stopinjska kamera za prikazovanje okolice, satelitska navigacija, pomoč pri parkiranju s prikolico …). V marsičem kodiaq tudi nakazuje, kaj bo prinesel novi yeti.

Nobene revolucije ni v motorni paleti s štirivaljnimi motorji. Pri bencinskih je 1,4-litrski motor na izbiro v dveh različicah (92 in 110 kW), večji 2,0-litrski pa zmore največjo moč 132 kW. Enako prostornino ima dizelski motor v dveh izvedbah (110 in 140 kW). Osnova bo dvokolesni pogon, mogoče pa bo doplačati za štirikolesnega. Za prenos moči skrbi šeststopenjski ročni menjalnik ali samodejni šest- ali sedemstopenjski. Pozneje bodo dodali še en močnejši dizelski motor (176 kW), ki ga že poznamo iz volkswagna passata. Hibridna različica kodiaqa naj bi na ceste zapeljala leta 2019.

Ob spoštovanju predpisov je vožnja prijetna, pa tudi ob malce težji nogi je kodiaq zanesljiv partner. Toda kljub vsemu je jasno, da je to družinski avtomobil in ne dirkalnik. Na naše ceste bo prišel v drugi polovici marca 2017.

Vsekakor je jasno, da se bodo s kodiaqom premešale karte na trgu. Začetni model (šibkejši 1,4-litrski bencinec) bo stal približno 21.000 evrov, najmočnejši dizel pa 35.000 evrov, kar je zelo veliko avtomobila za ta denar, zato se zanj ne bodo odločili le dosedanji kupci octavie in superba (ki bi radi sedeli višje) ali vozniki yetija (ki hočejo večji avtomobil), ampak bo kodiaq zelo verjetno ukradel kupce tudi drugim blagovnim znamkam in poskrbel za Škodino krepitev na trgu.