Mercedes C je tudi kabriolet

Niša znotraj ponudbe pomembne Mercedesove modelske družine

Objavljeno
10. junij 2016 18.03
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Ko jih vprašate, kolikšen delež vse prodaje razreda C bo pripadel novemu kabrioletu, odgovorni pri Mercedesu pričakovano rečejo, da je takšna napoved nehvaležna, da je to lahko približno desetina prodaje, vsekakor ne zelo veliko. A po drugi strani prav ta premijska znamka kabriolete zelo neguje in so pomemben del podobe avtomobilov s trikrako zvezdo.

 

Kabriolet je že četrta karoserijska izpeljanka razreda C, malce se spogleduje s C-kupejem; elegance je veliko, čeravno se zdi slogovno bolj izpiljen spredaj in s strani, kakor če ga opazujemo, ko se vozimo za njim. Dolg je 469 cm, medosna razdalja znaša 284 cm, snovalci poudarjajo ugodno aerodinamiko in količnik zračnega upora 0,28. Kabriolet ima platneno streho, ki se seveda dviga in zlaga na elektriko, s pritiskom an gumb na konzoli med sprednjim sedežema. Tako si dvignemo tudi vetrni ščitnik za zadnjima sedežema in podaljšek vetrobranskega stekla, po želji hkrati tudi vsa stranska stekla. Dobro deluje, a le velja, da je vož­nja s spuščeno streho – velik del prvih kilometrov smo prevozili pri nas po Krasu in Goriških brdih – zvočno prijetna in resnično uživaška tja do 80-100 kmh. Če bo šlo hitreje, v kar vas avto s svojo dobro lego in sposobnim pogonom morda potegne, se bučanju pač ne boste izognili. A nekateri uporabniki kabriov imajo radi prav to. Proti prepihu si sicer lahko omislite še en vetrni ščitnik za prednjima sedežema. Platnena streha je v osnovi črna, doplačljiva izvedba, ki ima še več plasti in boljšo akustiko, je poleg črne dostopna še v rjavi, modri in temno rdeči barvi. Kabrio­letni C ima podajalnik sprednjih varnostnih pasov pa doplačljiv sistem airscarf, ki iz vzglavnika piha toplejši zrak, da se je mogoče z odprto streho voziti tudi v hladnejšem vremenu. Mimogrede, z airscarfom se je pred časom zgodil patentni zaplet v Nemčiji, ki pa so ga po zagotovilih Mercedesovih predstavnikov rešili in je prodaja povsod sproščena.

Spredaj je ob bolj športno oblikovanih sedežih okolje takšno kot v drugih izvedbah razreda C. Dostop do samostojnih zadnjih sedežev je urejen zelo priročno, tam pa ni tako malo prostora, kakor bi morda pričakovali. Če sta sprednja potnika povprečne rasti, je lahko potovanje zadaj povsem ugodno. Sedeži so oblečeni v usnje, ki se pod sončnimi žarki segreva manj kot običajno. Prtljažnik seveda zaradi zložljive strešne konstrukcije ni zelo velik, ko je streha dvignjena, meri 360 litrov, ko je zložena, 285 litrov. Z zlaganjem obeh zadnjih sedežev ga je mogoče povečati.

C kabriolet se že v standardni opremi vozi na 17-palčnih kolesih in ima glede na osnovni limuzinski model rahlo spuščeno vzmetenje. Kot doplačilo je mogoča tudi naprednejša izvedba z zračnim vzmetenjem. Čeprav je kabriolet po svojem bistvu nišni avtomobil, je pri Mercedesu vsaj pri razredu C motorna ponudba konkretna. Agregati imajo velik razpon moči od vstopnega 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika z močjo 115 kW do štirilitrskega prisilno polnjenega osemvaljnika s 350 ali 375 kW. Vmes so seveda tudi štirivaljni dizli. Dosegljiv je tudi štirikolesni pogon 4matic, prav tako devetstopenjski samodejni menjalnik, ki je pri močnejših motorjih standardna oprema. Kakor smo že omenili, je na vrhu ponudbe kabriolet s prisilno polnjenim osemvaljnikom. Gre za izvedbo S63 AMG, ki se pri pospeševanju oglaša z osupljivim pokanjem, je pa s 111 tisočaki nekaj manj kot trikrat dražja od izhodiščnega C kabrioleta, ki stane 41 tisoč evrov.