Mercedes GLC coupe kot presek dveh  svetov

Predstavnik nove niše med Mercedesovimi športnimi terenci

Objavljeno
22. julij 2016 13.16
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec

Je to športni avtomobil med terenci? Ali terenec med šport­nimi avtomobili? Ni pomembno, kajti odgovor je na obe vprašanji enak – da! Dva različna svetova sta se ujela v skoraj popolno celoto, a brez žrtev ni šlo. Predvsem pri prostoru.

 

Veliko botrov ima novi mercedes GLC coupe. Narejen je na platformi modela C, izhaja iz modela GLC, najbolj pa spominja na GLE coupe. Takšno družinsko okolje je lahko moreče, saj se mora pošteno izkazati, da bo prišel do nujno potrebne prepoznavnosti, še toliko bolj, ker je trg prepoln takšnih in podobnih avtomobilov drugih znamk. Ampak GLC coupe premore dovolj adutov, da lahko preživi in spiše povsem svojo zgodbo.

Že znotraj lastne znamke ima več prednosti. V primerjavi z GLE coupejem je krajši (za 17 centimet­rov) in lažji (do 200 kilogramov), kar mu omogoča boljše vozne last­nosti. Z večjim bratrancem sicer ni nič narobe, vsaj ne pri uživaški ležerni vožnji, toda GLC coupe ponuja več dirkaških radosti. Je bolj dinamičen, odziven in obvladljiv. Ali povedano drugače – voznik dobi med ovinki občutek, da je avtomobil povsem pod njegovim nadzorom in zavije natanko tako, kot si on zamisli. Pri več­jem sorod­niku obilnejše mere in masa občasno povzročajo nelagodje.

»Res je, hitro se opazi, da ima GLC coupe bolj neposreden stik s cesto in je lažje obvladljiv pri večji hitrosti. Toda GLE coupe je udobnejši med zmerno vožnjo in gre lažje čez neurejena cestišča. Vsak ima svoje prednosti, odvisno, kaj iščete,« je tovarniški pogled razložil Stephan Nicklas iz Mercedesovega razvojnega oddelka. »Največ­ja razlika je, da sta narejena na različnih platformah. GLC coupe na platformi modela C, GLE coupe pa na platformi naših terenskih vozil. Izhodišče je precej različno.«

Razliko med večjim in manjšim modelom v kupejevski izvedbi smo torej razčlenili. V čem pa se razlikujeta GLC in GLC coupe? Jasno, prvi odgovor je: po zunanji podobi. Coupe je atraktivnejši in drznejši. Le en primer – Mercedesova tradicija veleva, da je zvezda na zadku v kupejevski izvedbi v isti liniji kot luči, drugače je višje. V primerjavi z osnovnim modelom je coupe tudi daljši za osem centimetrov (473 cm) in nižji za štiri centimetre (160 cm). »Coupe poudarja športnost v vseh pogledih. Tudi sedeži in načini vožnje so bolj športni. Četudi izbereš nastavitev podvozja comfortZa vsak primer preverjam: dodala besedo nastavitev (podvozja comfort), verjetno ni podvozje izvedbe comfort (sploh v tem tipu avta), je to pri GLC coupe bolj športno kot pri GLC,« nam je pojasnil Nicklas.

Med pogovorom na mednarodni predstavitvi je zraven sedel Michael Christof, produktni vodja, in je predstavil bolj življenjski pogled: »Ni dvoma, coupe je namenjen parom, ki uživajo v športnih aktivnostih. Vanj lahko naložijo smuči ali kolo in gredo na počitnice. Za družine z več otroki pa je bolje, če izberejo osnovni model.« V coupeju je na drugi klopi malo prostora, res za silo lahko sedijo najmanjši otroci. Bolj zajeten je prtljažnik s 500 litri prostornine. Toda GLC coupe nagovarja tudi starejše kupce, predvsem tiste, ki si želijo kupe, a zaradi težav s sklepi raje sedijo bolj pokončno.

S tehnološkega vidika so vključeni vsi sistemi, ki jih poznamo iz drugih Mercedesovih avtomobilov. Vse različice imajo štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik. Sprva bodo ponudili dva dizelska motorja 220d (123 kW/167 KM; 52.250 evrov) in 250d (150 kW/204 KM; 53.670 evrov) ter bencinski 250 (155 kW/211 KM; 52.150 evrov). Ni malo denarja, ampak v primerjavi z GLE coupe (od 77 tisoč evrov naprej) še vedno malo bolj znosen znesek. Morda bo to tudi nov primer, da se bodo kupci raje odločili za manjši in cenejši avtomobil, a bodo zato izbrali več dodatne opreme. Tovarna izdeluje še bencinski priključni hibrid 350e, videli bomo, kdaj se bo pojavil pri nas.

V Sloveniji nameravajo do konca leta prodati deset vozil in prihod­nje leto 35. Glavni Mercedesovi trgi so pač drugje. Pričakujejo, da bodo največ GLC coupejev prodali na Kitajskem, v ZDA in Nemčiji. »Menimo, da bomo s tem modelom privabili nekaj kupcev, ki so imeli do zdaj Audijeve terence, prvi vtisi iz prakse pa kažejo, da se zanj zanimajo tudi vozniki porscheja macana,« je dejal Christof in pristavil: »To je avtomobil, ki bo kupce privabljal s svojo zunan­jostjo.« Vsi smo se strinjali, da je slovenski oblikovalec Robert Leš­nik spet dobro opravil svoje delo. V podjetju uživa resnično velik ugled, saj sodelavci o njem govorijo zgolj v presežnikih.