Nissan navara ali ko se robustnost združi z udobjem

Nova izvedba japonskega tekmeca odpira naslednje poglavje v razredu poltovornjakov

Objavljeno
20. november 2015 14.50
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Poltovornjaki oziroma pick-upi so na drugi strani Atlantika zelo priljubljeni, še posebno v kakšnem Teksasu jih pogosto vidiš na cestah. Na evropskih tleh so bolj ali manj nišni izdelek, a zdi se, da bi se z novo navaro utegnili priljubiti tudi evropskim voznikom.

Zunanje poteze nove navare spominjajo na Nissanove mestne terence, če izvzamemo dejstvo, da ima vozilo keson, na katerega lahko naložimo tono tovora. Karoserijski različici sta dve – podaljšana kabina oziroma t. i. king cab, ki ima v zadnjem delu dve zasilni sedišči, in dvojna kabina oziroma t. i. double cab s štirimi vrati in običajnimi zadnjimi sedeži. Dostop do sedišč v različici king cab olajšajo zadnja vrata, ki so vpeta v C-stebričku in se lahko odprejo šele, ko odpremo sprednja.

Notranjost nove NP300 navare je v primerjavi s prejšnjo generacija kot dan in noč. Če je bila nekoč predvsem robustna, zdaj sledi oblikovnim potezam, ki jih sicer vidimo v Nissanovih mestnih terencih. Plastika je na otip še vedno trda, a elegantnih potez. Pri zasnovi udobnejše različice spred­njih sedežev, ki bo najverjetneje na voljo le za doplačilo pri višjih ravneh opreme, so želeli zmanjšati utrud­ljivost vožnje in izboljšati zbranost voznika, zato so upoštevali tudi nekatera Nasina dognanja. Zadnji sedeži pri dvojni kabini so postav­ljeni pod kotom 23 stopinj, ki omogoča udobnejše sedenje zadaj, kot smo sicer vajeni pri pick-upih.

Ravni opreme so štiri, od osnovne visie, prek accente in N-connecta do najbogatejše tekne. Paket tekna, ki je na voljo zgolj pri izvedbi z dvojno kabino, ima med drugim serijsko vgrajeno multimedijsko napravo z navigacijo, žaromete in dnevne luči v LED-tehniki ter sistem štirih kamer Nissan around view monitor za lažje manevriranje tako pri parkiranju kot pri terenski vožnji.

Pogonski agregat je 2,3-litrski turbodizel, ki razvije 120 ali 140 kilovatov moči; navor pri šibkejši izvedbi znaša 403 Nm, pri močnejši 450 Nm. Menjalnik je lahko šeststopenjski ročni ali sedemstopenjski samodejni. Navaro lahko izberemo z dvo- ali štirikolesnim pogonom, pri čemer je osnovni pogon speljan na zadnji kolesni par. Pogon na vsa kolesa vklopimo oziroma izklopimo z gumbom v kabini. Na voljo je tudi nastavitev 4L, ki prevzame funkcijo reduktorja. Terenske zmogljivosti še izboljša novost v navari – elektronsko krmiljen diferencial z omejenim zdrsom (eLSD), ki ga vklopimo s posebnim stikalom. Pri spustih po zahtevnem terenu bo voznik cenil sistem za nadzorovan spust (HDC), pri plezanju v strmino pa bo prišla prav pomoč pri speljevanju v klanec (HSA) – oba sta serijska pri vozilih s štirikolesnim pogonom.

Različica z dvojno kabino prinaša ključno novost – sistem zad­njih obes s petimi vodili. Z njo so dosegli udobje vožnje mestnega terenca na eni strani in terenske vozne zmogljivosti in robustnost na drugi. Izvedba s podaljšano kabino ima na zadnji osi še vedno listnate vzmeti, ki pa so zasnovane na novo in zagotavljajo tišjo vožnjo, kot je bila značilna za prejšnjo generacijo navare.

Nova NP300 navara pride na slovenski trg predvidoma februarja 2016. Po neuradnih informacijah se bodo cene gibale od 26 tisočakov naprej za king cab in od 29.000 evrov naprej za izvedbo z dvojno kabino.