Nolan N44 – šest čelad v eni

Preizkusili smo »crossover« čelado iz Nolana, ki ima več osebnosti.

Objavljeno
11. marec 2015 16.02
Varnostna čelada Nolan. V Ljubljani 24.2.2015
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
Nolanova čelada N44, ki je nasledila model N43 air, je na trgu že dve sezoni in spada v razred tako imenovanih cross­over čelad. Dobro se obnese v različnih motorističnih okoliščinah, od lahkotnega križarjenja po mestu in okolici do daljših potovanj. Proizvajalec pravi, da se v N44 skriva kar šest različnih čelad.

N44 je lahko integralna čelada z zelo velikim vidnim poljem. Vgrajeno ima tudi sončno zaslonko, ki jo naredi še primernejšo za daljša potovanja. Aktiviramo jo z drsnim gumbom na levi strani, dvignemo pa s preprostim pritiskom na drugi gumb pod drsnikom, ki sprosti zaskočni mehanizem. Ta ima dve nastavitvi, kar pride prav, kadar čelado uporabljamo kot odprto.

Če odstranimo predbradni del – zadošča pritisk na dva gumba –, dobimo odprto jet čelado z zajetnim vizirjem. Vizir zlahka odstranimo in zamenjamo za šilt (ali pa tudi ne) in tako dobimo odprto jet čelado, primerno za urbane vož­n­­je s skuterjem. Za zaščito pred soncem (in vetrom) je tu še vedno že omenjena sončna zaslonka. Če tako odprti jet čeladi nazaj vgradimo predbradni del, pa prevzame videz offroaderske čelade. Vizir lahko opremimo z vložkom proti megljenju tipa pinlock, ki stane slabih 30 evrov. Tega vsekakor priporočamo, če se boste vozili v slabem vremenu, ko dvostopenjski prezračevalnik vizirja ne bo več kos svojim nalogam. Napredek pri razvoju pinlock vložkov proti megljenju je bil v zadnjih letih velik, a še vedno ne gre pričakovati, da bo naredil čudeže. V dolgotrajnem nalivu, ko začne voda pronicati skozi tesnila, bo verjetno edina rešitev zmanjšanje hitrosti in vožnja z odprtim vizirjem, pinlocku navkljub.

Ko že omenjamo prezračevanje, zapišimo, da ima vstopnik zraka na zgornjem sprednjem delu in dve izstopni šobi na temenu. Čelada je predpripravljena za vgradnjo hišnega komunikacijskega sistema N-Com, ki v najnovejši izvedbi B5 stane slabih 230 evrov.

Edini resnejši pripombi se nanašata na nezmožnost sočasne uporabe vizirja in šilta ter malo nerodno vgrajevanje predbradnega dela, če to poskušamo s čelado na glavi.