Nova 911 GT3 in RS za lovilce stotink z veliko evri

Primerjava dveh porschejev 911 z vrha športne ponudbe.

Objavljeno
27. avgust 2015 20.30
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
Če v iskalniku za izbiro različnih opcij modela 911 odkljukate vse mogoče športne želje, se vam izpiše 911 GT3 RS. To je konec vseh koncev, vrh vseh vrhov ... Zakaj na vrhu ni turbo S, ki je še malo hitrejši, ima še malo boljše pospeške in stane še več? Ker je tudi vrhov lahko več.

Z linijo GT3 je tako kot s sodobnim kuharskim priročnikom, ki nas za pripravo lahkotnega poletnega kosilca pošlje na trg po začimbe iz pradavnine in za konec obroka svetuje v miru spiti čaj iz čajevca, nabranega na meji med Gudžaratom in Radžastanom ali že kje. Tudi 911 GT3 in RS sta sestavljena iz redkih, dragih in skrbno obdelanih sestavin, ki pa jih je v nasprotju s številnimi sodobnimi kuharskimi začimbami mogoče dobiti pri prvem prodajalcu vozil Porsche. In to že v odlično sestavljeni obliki. Glede na to, da se menda kar 80 odstotkov lastnikov 911 GT3 in GT3 RS bolj ali manj redno vozi po dirkališčih, je mogoče reči, da prideta športnika v kar prave roke, saj je to izjemno velik delež.

Sicer pa novi GT3 bolj kot s tekmeci tekmuje s samim sabo, se pravi s svojimi legendarnimi predhodniki. Šestvaljni bokser v GT3 ima lahek aluminijast blok motorja, štiri ventile na valj, neposredni vbrizg goriva, prostornino 3799 ccm in 350 kW (475 KM) moči. Z mesta do 100 km/h pospeši v 3,5 sekunde in doseže največjo hitrost 315 km/h. Ampak to še niti približno ni bistvo pete generacije modela GT3, ki ima za sabo že več kot 14.000 izdelanih predhodnikov. Od osnovne izvedbe carrera je novi GT3 v zadnjem delu za 44 mm širši, samodejni sedemstopenjski menjalnik PDK je večinoma prenesen iz dirkaškega GT3 cup in ima skrajšana prestavna razmerja, za sprehajanje med prestavami pa potrebuje manj kot 100 milisekund. Zadnji kolesi imata aktivno krmiljenje, pri majhni hitrosti (do 50 km/h) se obrneta v nasprotno smer od zavijanja sprednjih, pri hitrosti nad 80 km/h pa v isto. Prvo »skrajša« in stabilizira vožnjo v zaprtih ovinkih, drugo pa omogoča še večjo hitrost v dolgih odprtih zavojih.

Tehničnih dobrot novega GT3 s tem še niti približno ni konec, a kaj mu bo vse to, če ima GT3 RS vsega še več. Ali manj, kakor gledate na to. GT3 RS je v resnici še bolj oskubljen, saj manj teže pomeni več hitrosti. Lažji je pokrov motorja, streha iz magnezija je za 30 odstotkov lažja kot pri GT3, lažji so koloteki spredaj in zadaj, povsem drugačna je aerodinamika z izrazito večjo potisno silo in močno povečanimi zračnimi kanali za hlajenje zavor in še cel seznam drugih dirkaških nastavitev je, ki spremenijo GT3 RS v še lažji dirkalnik s skupno maso komaj 1420 kg.

Osebna izkaznica GT3 RS je taka: šestvaljni bokser, 368 kW (500 KM), 3996 kubičnih centimetrov prostornine, 460 Nm navora pri 6250 vrt./min, še bolj dirkaški PDK kot pri GT3, 0–100 km/h v 3,3 sekunde, od 0–200 km/h v 10,9 sekunde, največja hitrost 310 km/h.

V Nemčiji se cene za GT3 začnejo pri 137.000, za GT3 RS pri 181.000 evrih. Čeprav to težko zapišem, pa je večurno preizkušanje enega in drugega na dirkališču v hipu pokazalo, da je razlika vredna vsakega evra. Pri GT3 in GT3 RS, ki je na Nürburgringu dosegel fantastičen rezultat 7 minut in 20 sekund, se namreč vse vrti okrog sekund. Za kupce modelov GT zato ni pomembna razlika 44.000 evrov, saj je razmislek pri odločanju, po katerem bo kdo segel, drugje. Pretehtati je namreč treba, kako resno nameravaš dirkati med vikendi in koliko udobja hočeš zadržati v avtu za vsakdanje vožnje po običajnih cestah. Za vsako pridobljeno sekundo, tako pri GT3 kot pri GT3 RS, pa je treba trdo delati, tako v razvoju kot na dirkališču, in ta drugi del je prepuščen lastnikom, ki lahko v tem resnično neizmerno uživajo. Po »treningu« pa se lahko z enim malo bolj, z drugim pa nekoliko manj udobno odpeljejo domov. Lahko tudi daleč, saj sta na kolikor toliko gladkem asfaltu oba spodobno (športno) udobna.