Nova astra na pot Oplovega osemodstotnega tržnega deleža

Predvečer avtomobilske razstave v Frankfurtu: po kombilimuzinski astri v živo še karavanski sportstourer, Oplovi električni avti prihajajo, a o imenih in rokih še nič znanega.

Objavljeno
15. september 2015 00.33
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih
Kot je na predvečer avtomobilske razstave v Frankfurtu dejala Mary Barra, prva ženska, ki je pred časom postala direktorica General Motorsa in tudi kake velike svetovne avtomobilske družbe, želijo z novo opel astro zaslužek na avtomobil povečati na približno 1250 dolarjev po avtomobilu.

Model, ki so ga tokrat ob njeni navzočnosti javnosti prvič pokazali še v karavanski različici sportstourer, je rahlo krajši kot doslej, predvsem pa lažji, za približno 200 kilogramov. Kljub temu je v prtljažniku za 80 litrov več prostornine – maksimalno 1630 l, če se v ravno dno podre zadnja klop, ki se po novem deli v razmerju 40/20/40. Karavan sicer predstavlja približno polovico prodaje astre, ki bo, kot rečeno, v novi izvedbi tudi kot petvratna kombilimuzina; trivratne astre GTC pa za zdaj menda niso spreminjali.

Seveda sta za General Motors Evropa in Opel le del velikih svetovnih operacij in kot je dejala Barraova, imajo trenutno dobre prodajne razmere predvsem v ZDA, veliko težje v Južni Ameriki, negotov zastoj je trenutno na Kitajskem. Po besedah Oplovega šefa Karla-Thomasa Neumanna, pa je v Evropi stanje dobro, če izvzamejo Rusijo.

Opel se želi do leta 2020 z 20 novostmi dvigniti k 8-odstotnemu tržnemu deležu, po zaprtju tovarne v Bochumu v Nemčiji, ki je bila zanje težka naloga, v Evropi ne mislijo več zapirati tovarn in prihodnje leto naj bi bili dobičkonosni. K temu naj bi, kot rečeno, prispevala tudi astra sveže generacije, ki naj bi pri vstopnih cenah ostala na dosedanji ravni, pri bogatejših motornih in opremskih nivojih pa naj bi z njo zaslužili več.

Mary Barra je na vprašanje o bodočih alternativnih pogonih ponovila, da v ZDA pripravljajo električnega bolta z dosegom več kot 300 kilometrov za ceno 30 tisoč dolarjev , da gre v Severni Ameriki na trg nova generacija priključnega hibrida chevrolet volt. Kdaj in kaj od tega naj bi dobili v Evropo, kjer so ukinili Oplovo ampero, ni želela povedati, dejala je le, da bodo tovrstni avtomobili pripravljeni tudi za tukajšnje trge.

Glede Opla je Karl-Thomas Neumann še dejal, da v višji razred nad model insignio znamka trenutno ne načrtuje vstopiti, delajo pa na večjem SUV-iju oziroma crossover modelu. Glede slednjih je tudi potrdil, da bodo novosti na temo crossover vozil oziroma enoprostorcev v prihodnje pripravljene tudi v navezi s skupino PSA Peugeot Citroën.

Na vprašanje, kako komentira prizadevanja Fiatovega šefa Sergia Marchionneja, ki bi rad Fiat Chrysler Automotive združil z GM-om, je Mary Barra odvrnila, da so ponudbo pred časom podrobno preučili in ugotovili, da ni v interesu njihovih delničarjev in da se bodo pred morebitnim poskusom sovražnega prevzema branili.