O Oplovih tovarnah, mercedesih brez robov in elektriki v porschejih

Povedali so na razstavi v Ženevi ali na kratko s Carlosom Tavaresom (PSA), Robertom Lešnikom (Mercedes-Benz) in Detlevom von Platnom (Porsche)

Objavljeno
10. marec 2017 19.15
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Če v Ženevi poleg novih avtomobilov česa ne manjka, potem so to nastopi direktorjev proizvajalcev in tistih, ki tako ali drugače snujejo njihove avtomobile. Pripravili smo nekaj izsekov s skupinskih novinarskih srečanj ali iz kratkih pogovorov, kakšnega pa zaradi stiske s prostorom objavimo še v eni prihodnjih prilog.


Za posel morata biti dva

Carlos Tavares, prvi mož skupine PSA Peugeot Citroën, je odgovarjal na vprašanja skupine novinarjev o tem, kaj se bo zgodilo zdaj, ko PSA postaja last­nik Opla.

– o prihodnosti Oplovih tovarn

Če ima podjetje za seboj desetletje izgub, je samo po sebi problematično. Mi bi radi pomagali – mislimo, da znamo, saj je položaj Opla/Vaux­halla zelo podoben položaju, v katerem je bil PSA pred štirimi leti –, da bodo čim bolj učinkovite in s tem dobičkonosne, kar bi bilo zanje neke vrste zavarovanje.

– o domnevnih presežnih skup­nih proizvodnih zmogljivostih

Po podatkih, ki sem jih videl, je, merjeno na dve izmeni, pri nas izkoriščenost zmogljivosti 98-odstotna, pri Oplu/Vauxhallu pa 82-odstotna. Ta številka je nižja, ni pa dramatična. Sicer pa se je treba vrniti k vprašanju, da ima Opel s 35.000 ljudmi za seboj desetletje izgub. To je treba rešiti.

– o tem, do kdaj in kje bo še lahko naprodaj električna e-ampera, ki ima tehniko GM

Dokler uporabljamo intelektualno lastnino General Motorsa, smemo to početi le na trgih, kjer je doslej deloval Opel. Mi bomo imeli lastno tehniko za električni in priključno-hibridni pogon leta 2019, njena uporaba bo odprta, širili jo bomo lahko tudi zunaj Evrope, kar je seveda mogoče, če je poslovni načrt smiseln, če imaš kakovost in če si visoko učinkovit.

– ali bi Opel kot znamko tržili tudi zunaj Evrope

Zakaj pa ne – to je zelo v mojem interesu.

– ali bo sklenjeni posel kaj vplival na mešane družbe, ki jih imata PSA in Opel z drugimi podjetji

Mislim, da ne. Smo pragmatični. Mi dobro delamo s Toyoto, Opel z Renaultom. Te pogodbe nameravamo spoštovati.

– če se izračuna vse, kar so plačali za nakup in kar bodo dobili za pokojnine Oplovih delavcev, se zdi, da jim je GM celo plačal, da prevzamejo Opel

Če mislite, da smo naredili dober posel, vam čestitam. Za posel morata biti dva. Morali smo zagotoviti, da se poskrbi za pokojnine in da vsak partner uredi svoje obvez­nosti, ki jih je imel v določenem obdobju.



Nekateri so za robove, mi pač ne

Slovenec Robert Lešnik, ki je zdaj že nekaj let prvi mož zunanjega oblikovanja pri Mercedes-Benzu, si, tudi ko bi razstavi vsi radi govorili z njim, vzame nekaj minut za naša vprašanja.

– kakšna je bila zamisel pri mercedesu AMG GT concept

Je mogoča varianta širitve družine GT, ki je uspešna. Vprašali smo se, kakšen bi bil avtomobil s štirimi vrati in štirimi sedeži. Že zdaj imamo pri modelih AMG z velikimi motorji novo masko. Ta oblika je znana že iz leta 1952 z izvedbe modela SL panamericana, pripravljene za dirko s tem imenom. To idejo smo na novo interpretirali. Oblika srednjega dela maske je obrnjena – iz oblike črke V v črko A in z vertikalnimi lamelami, vse skupaj je videti bolj agresivno. Zadnja svetila in ramena pa so podobna kot pri roadsterju.

– ali lahko ta avtomobil pride v proizvodnjo

Definitivno obstaja možnost. V ponudbi je sicer razred E coupe, ki pa je popolnoma drugačen avtomobil. Tokratni koncept ima peta prtljažna vrata, kot fastback, tega doslej nismo imeli.

– Mercedes ima eno najbolje oblikovanih modelskih palet v dolgih letih, ki pa se zdi dokončana; kako bodo šli naprej, v nov krog

Krog, o katerem govorite, se je sklenil z razredom E kot limuzino lani januarja v Detroitu. Sicer ne spreminjamo dosedanje filozofije, t. i. sensual purity, ampak dodajamo naslednje poglavje – t. i. čiste površine, da ni več robov. Če pogledate tekmece, gredo v drugo smer, linija gre čez linije, za nas pa je ta čistost pomembnejša, namesto grafike je pomembnejša površina.

– o tem, da so si limuzine S, E in C v nekih točkah že podobne in ali je to lahko problematično

To, kar imamo zdaj, je storjeno z namenom. S takšno strategijo ene linije nas je Audi pred osmimi leti prehitel. Mi smo to strategijo uvedli že v začetku osemdesetih let prejšnjega stoletja, zdaj pa imamo znova tri takšne sorodne limuzine med 40 modeli in se je pokazalo kot uspeh, saj smo lani štiri leta pred načrtovanim ciljem postali prvi na svetu. Številke na trgu nam dajejo prav. Problem bi bil, če bi takšno podobnost ponovili enkrat ali celo dvakrat. Morate pa vedeti, da ste nas novinarji kritizirali tudi, ko so si bile te limuzine v prejšnji generaciji povsem različne ...

– o avtomobilskem oblikovanju nasploh in tu v Ženevi

Nerad komentiram tekmece, vsi so dobri, vsakdo, tako kot mi, želi imeti svoje teme in jih ohraniti zase. Vsi delajo. Mislim, da ni nekega trenda, nekateri so za robove, mi pač ne. Na koncu bo kupec odločal, kdo ima prav.

– o bodočih električnih avtomobilih podznamke EQ, ali so lahko priložnost ali problem

Ne vidim nobenega problema, čas je pri teh avtomobilih zrel za jasno razlikovanje navzven in to se bo zgodilo. Pogonski paket daje to možnost, treba se je le odločiti, ali greš v to smer ali ne.

 

Presenečenja za svet, ki se spreminja

Detlev von Platen je direktor prodaje pri Porscheju in član uprave znamke, ki je že dolga leta verjetno najdonosnejši avtomobilski proizvajalec na svetu. Na okrogli mizi je odgovarjal na različna vprašanja o bodoči strategiji znamke.

– o prodajnih pričakovanjih za panamero sport turismo

S tem konceptom smo edini v velikem luksuznem segmentu. Za zdaj imamo dobre odzive, ne le v Evropi, tudi v Aziji in Severni Ameriki. Ne gre le za praktičnost in več prostora, ampak tudi za nov dizajn. O številkah konkretno ne govorim, v povprečju pričakujemo, da bo delež te izvedbe znotraj modela znašal 15 do 20 odstotkov.

– o tem, kaj bi bilo lahko ob zdajšnjih petih modelih naslednje presenečenje

Pripravljamo veliko presenečenj in seveda vstop v novo ero mobilnosti z električnim modelom mission E. Ta bo poln inovacij zunaj in znotraj, oblikovno pa je koncept neka smiselna napoved. Ne gre za to, da uvedemo le še en električni avto na trg, ampak da se bo vozil in da bo v njem občutek kot v porscheju z električno tehniko. Svet se spreminja. Nadaljevali bomo razvoj hibridnega pogona za druge modele. Porsche 918 spyder je bil za nas zelo pomemben, ker smo pokazali, da lahko povežemo učinkovitost z zmogljivostjo.

– o številu prodanih avtomobilov s hibridnim pogonom

Približno 40 tisoč vsega skupaj, kar je po našem zelo dobro. Na nekaterih trgih smo s tem pogonom dosegli 15-odstotni delež. Na področju uporabe elektrike bi radi dosegli to, da bo zmogljivost (pospeševanje, op. p.) mogoče ponoviti, kolikokrat boste želeli.

– ali bi še kdaj izdelali model, kot je bil porsche 928?

To nas večkrat vprašajo. Sam sem njegov veliki navdušenec, a za zdaj česa takšnega ne načrtujemo, imamo ogromno dela na področju elek­trifikacije, digitalizacije izdelkov, storitev in proizvodnih procesov ter vsega na področju kupovanja, distribucije avtomobilov. Okoli avtomobila želimo razviti veliko storitev na temo mobilnosti, ki bodo predstavljale dvomestno številko pri deležu prihodkov podjetja. Potem je tu še souporaba avtomobilov, avtonomnost, informacijski sistemi ... Ni pa za nas prednostna naloga popolnoma avtonomen avto.

– ali bi današnje Porschejeve stranke res že raje najemale kot kupile avto?

V tem trenutku še ne, še vedno je veliko strasti, čustev glede tega, da tak avtomobil imaš, da je tvoj, tudi če ga ne voziš vsak dan. Takšen bo tudi v prihodnje velik delež naših kupcev; se pa to pri nekaterih spreminja – tudi pri modelih, macana voziš vsak dan, porscheja 911 morda ne ... Vsakdo, posebno v mestu, morda ne bo mogel imeti garaže, parkirnega mesta. Ne boste pa po mojem mnenju pri nas dobili robotskih taksijev.

– o naši opazki, da prodajo Porscheja vse bolj zaznamujejo športni terenci

Bistvo naše znamke je še vedno model 911, ampak trdim, da nista macan in cayenne čisto nič manj športna, v ničemer ne slabita znamke.

– o tem, kakšno je po Volkswag­novi dizelski aferi pri Porscheju razmerje med dizlom in bencinom

V ZDA smo dizle nehali prodajati, ne prodajamo jih niti na Kitajskem. Nismo pa v Evropi doživeli bistveno manjšega povpraševanja po njih, v nekaterih mestih jih sicer utegnejo omejiti zaradi emisij dušikovih oksidov, tu bo treba kaj storiti, ampak mislim, da bo dizelski motor ohranil svojo vlogo.

– ali bodo imeli tudi letos tako dober zaslužek in lepo izplačilo za nagrade zaposlenim

Cilj podjetja je 15-odstotni donos na prodajo, to je zahtevna naloga, a v tretjem lanskem četrtletju je znašal 17 odstotkov ... Počakajte do 17. marca, ko bodo znani naši končni finančni izidi.