Opel astra sports tourer, karavan kot se šika

Ne samo prtljažnik, tudi novi turbodizel se dobro odreže

Objavljeno
25. marec 2016 14.38
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič

Ključ moraš imeti v žepu, potem ti ni treba odložiti zaboja jabolk na tla, da bi odprl prtljažna vrata: pomigaš z nogo pod odbijačem in se odprejo – pri naslednjem pomigu se zaprejo. Kljub enaki dolžini kot doslej (4702 mm) sprejme prtljaž­nik 80 litrov več, vse od 540 do 1630 litrov. Notranjost je izvrstno obdelana in urejena, doplačati je mogoče za plastično korito, ki ga za različno uporabo obrneš, dokupiš lahko razdelilne letve in pripenjala. Povečljivost je na novo premišljena: sedalo se ne sklaplja, naslonjala pa v razmerju 40:20:40, kar omogoča ugodnejše prevažanje dolgih predmetov med sedežema. Naslonjala sklapljaš z enim pritiskom na gumb, nastala površina je skoraj ravna in pri vratih prtljažnika ni nobene stopnice. Kot se šika.

Nič slabše ni za volanom, prav hitro se udomačiš. Opel je za ergonomijo prejel neko priznanje. Veliko časa in razmišljanja so posvetili sedežem, ki nasploh stanejo dobro desetino cene avtomobilov. V sports tourerju so za deset kilogramov lažji kot doslej. Imajo nastavljiv oprijem in vas za denar tudi zračijo in masirajo. Ko so nas novinarje vprašali o sedežih, nismo znali povedati kaj dosti. To pomeni, da so naravno udobni in da dobro zadržujejo telo, saj smo se vozili dolgo in razmeroma hitro po silno ovinkastih cestah z neverjetno oprijemljivim asfaltom. ABS in ESC skoraj nista posredovala. Odlične vozne lastnosti niso nikoli obtožujoče pokazale na povečani zadek. Odvisno od različice je novi sports tourer celo do 190 kg lažji od prejšnjega (zdaj 1288 do 1435 kg) in se hvali z res ugodnim količnikom zračnega upora za karavane: 0,272.

Prvič je bilo mogoče preizkusiti novi biturbo dizel s 1598 ccm, ki zmore 118 kW (160 KM) in 350 Nm navora med 1500 in 2250 vrtljaji. Motor je tih in miren, da moraš pošteno prisluhniti, ali ni morda bencinec. Pri zmerni do hitri vož­nji je pil vzornih pet do šest litrov goriva, avtocestnim divjakom pa seveda več, menda do devet litrov. Tovarna navaja kombinirano porabo 4,2 l/100 km. Da boste zadostili otroku v sebi ali poleg sebe: leti 220 km/h in do 100 km/h pospeši v 8,9 sekunde. Ne samo da se astra sports tourer s tem motorjem in popolnoma gladkim ter natančnim šeststopenjskim menjalnikom pelje res uživaško in lahkotno, celo nepričakovano udobna je. Spredaj imaš nad glavo četrt pedi več prostora kot doslej, zadaj približno toliko več za kolena.

Presneto smo se morali potruditi, da bi našli kakšno negativno zadevo: pri ročni klimatski napravi ni nikjer nikakršnega prikaza nastavljene temperature in drugače zelo nazorna navigacijska naprava se je zmedla glede preostalih kilometrov do cilja – a mogoče je bil kriv nepravilen vnos poti.

Morda še dokončam podpis pod glavno sliko: ki spominja na ... nekdanje faux kabriolete in še posebno na ameriške pogrebne avtomobile iz 60. let s kromanimi škarjami za namišljeno platneno streho. Pa ne mislim nič slabega: tisto so bili vzvišeno elegantni avtomobili.

Drugo je praktično enako kot pri kombilimuzini. Na voljo so vsi sodobni in učinkoviti bencinski in dizelski motorji, vsa elektronska čudesa od najzmogljivejše asis­tirane povezljivosti OpelOnStar, LED-žarometov intellilux do cele vrste sladkorčkov iz avtomobilov višjega razreda, kot je kamera opel eye in vse tisto, kar to sokolje oko omogoča – tudi popolno ustavitev pred oviro. Kot vedno in vsi tudi pri Oplu glede sladkosti sports tourerja zavajajo: dobiš jih le pri boljših opremah ali kupiš čisto posebej. Naračunali pa so zelo majhne stroške lastništva in napovedujejo visoko preostalo vrednost rabljenega avtomobila. Tudi zato upa polno stavijo na flot­ne kupce – ne nazadnje še zaradi zelo intuitivne rabe in uporabnosti sports tourerja.

Pri podružnici Opel Southeast Europe pravijo, da že sprejemajo vplačila za sports tourer, avtomobili pa bodo prišli h kupcem v zadnjem tednu aprila. Cena karavana je za 750 evrov višja od cene primerljive kombilimuzine.