Opel mokka je dobila še črko X

Prenovljena mokka  je bolj možata in zelo dobro opremljena

Objavljeno
23. september 2016 15.21
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

Čeprav se mokka, mali Oplov mestni terenec (tako imenovani SUV-B), od prihoda na trg konec leta 2012 še vedno dobro prodaja, saj so jih izdelali že več kot 600.000, je po štirih letih prišel čas za pomladitev. Pritisk tehnoloških novosti, ki so bile do nedavnega rezervirane le za prestižna vozila, je namreč neizprosen. So pa pri Oplu tokratno pomladitev izkoristili tudi za novo poimenovanje – zdaj je mokka X –, ki ga bodo uporabili pri vseh prihodnjih terencih in križancih.

 

Čeprav je mokka X (X so vzeli iz angleške besede excitement) z dolžino nekaj manj kot 4,3 metra ohranila skoraj nespremenjene zunanje mere, so z majhnimi popravki dosegli presenetljivo vizual­no spremembo. Prej nekoliko ostrejše linije so se na več koncih zmehčale, nekaj so dodale drugačne luči in vse skupaj deluje bolj pogumno in možato.

Ko zaradi mokkine večje oddaljenosti od tal z lahkoto sedete za volan, hitro opazite tudi prenovljeno notranjost, kjer so se zgledovali po novi astri. Uporabili so kakovostnejše materiale, zmanjšali število gumbov in na sredini armaturne plošče namestili osempalčni večopravilni zaslon na dotik. Sedenje na prednjih sedežih je udobno in občutek prostornosti nedvomno presega mokkine razmeroma majhne zunanje mere; seveda so ohranili tudi vsestransko zlaganje oziroma povečevanje prtljažnega prostora (356–1372 litrov).

Zdaj pa k resničnim novostim. Ni nujno, da bi jih naštel po tem vrstnem redu, a najprej omenjam nove povsem prilagodljive LED-žaromete, ki so vozniku (in nasproti vozečim) dejansko v veliko veselje. Svetlobni snop se samodejno prilagaja razmeram na cesti in vsaj zame je to ena največjih pridobitev. Dodali so še infozabavni sistem nove generacije, ki omogoča, kakor smo že navajeni, povezljivost s pametnimi telefoni, predvsem pa dodaja novo storitev, nekakšnega 24-urnega angela varuha, opel onstar, ki je na voljo tudi v drugih novih oplih. Gre za asistenčni sistem, ki je bil doslej na voljo le pri nekaterih proizvajalcih premijskih vozil. Tako lahko voznik kadarkoli vzpostavi stik s svetovalcem, ki mu kot vdan služabnik med vožnjo postreže z raznovrstnimi storitvami in nasveti. Med drugim mu lahko na daljavo, se pravi namesto voznika samega oziroma sopotnika, nastavi navigacijo na določen cilj, poišče najbližjo restavracijo, ob okvari pokliče najbližjo pomoč na cesti … Poleg tega sistem v vsakem primeru in neodvisno od voznika ob nesreči obvesti pristojne službe in sproži reševalno akcijo. Kupci mokke X bodo sistem opel onstar prvo leto uporabljali brezplačno in prav v teh dneh je postal aktiven tudi v slovenščini. Preizkusili smo ga tudi med tokratnimi prvimi kilometri, ko smo na škotskih planjavah nastavili infozabavni sistem v slovenščini. Oglasila se je prijazna svetovalka in namesto nas vnesla v navigacijski sistem na naš naslednji cilj ter nam zaželela varno vožnjo.

Mokka X je dobila tudi vrsto zdaj že skoraj standardnih varnostnih asistenčnih sistemov, od zaviranja v sili oziroma preprečevanja trka, prepoznavanja znakov do ohranjanja voznega pasu, na voljo je tudi kamera za vzvratno vožnjo in podobno; tempomat pa ni radarski.

Čeprav ima med skoraj 2000 mokkami, kolikor jih je bilo doslej prodanih v Sloveniji, le ena od petih štirikolesni pogon, povejmo, da je mokka X dobila izboljšan inteligentni oziroma prilagodljivi štirikolesni pogon, ki je s 65 kilogrami tudi zelo lahek. Zanj je značilno, da se aktivira le, kadar je smiselno, se pravi na tako ali drugače spolzki oziroma slabi podlagi, ko se s sprednjih koles pogonska moč do razmerja 50 : 50 (za voznika neopazno) razporedi tudi na zadnji kolesni par. To smo preizkusili na slabem makadamu in kolovozu, kjer so kraljevali predvsem traktorji, in mokka 4x4 je prestala »mučenje« brez težav. Morda je v nekaj skrajnih primerih malo zatajilo le vzmetenje, saj je podvozje vendarle prilagojeno predvsem za vožnjo po asfaltu.

Še najmanj novega je pri motorjih, ki so na voljo v razponu moči od 81 kW (110 KM) do 112 kW (152 KM); slednji je 1,4-litrski turbobencinec, ki je vedno v navezi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom in je edini povsem nov. Med prvimi kilometri smo preizkusili le najmočnejši dizel 1.6 CDTI s 100 kW (136 KM), ki je prijetno tih in odziven ter odlično streže tudi temu oplu.

Predprodaja novih mokk X je v Sloveniji že stekla in prva vozila bodo dobavili letošnjega oktobra. Vstopna cena za bencinsko različico z dvokolesnim pogonom bo nekaj manj kot 17.500 evrov.