Osma generacija passata je prestižnejša

 Novi Volkswagnov passat razvaja z udobjem in novimi rešitvami - Kombinacija avtomobila za posel, prosti čas in družinska potepanja.

Objavljeno
24. oktober 2014 13.45
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
V tretje gre rado, pravi naš pregovor in prav tretje vabilo iz Wolfsburga je avtomobilističnim novinarjem odkrilo še zadnjo neznanko osme generacije VW passata – občutke med vožnjo. Prvi vtisi so dobri.

Volkswagnovo vodstvo vidi na novo zasnovanega passata kot posrečeno kombinacijo avtomobila za posel, prosti čas in družinska potepanja. Z uporabo novih materialov in tehnologij je do 85 kilogramov lažji od prejšnje generacije, z novimi motorji, ki vsi po vrsti izpolnjujejo emisijski standard evro6, pa so v primerjavi s sedmo generacijo za približno 20 odstotkov zmanjšali tudi porabo goriva. Na izbiro bo deset motorjev z neposrednim vbrizgom in turbopolnilnikom, tako bencinskih TSI kot dizelskih TDI. Vse bo mogoče opremiti s samodejnim menjalnikom DSG – pri najmočnejših bo že serijski. Bencinski motorji bodo imeli 92, 110, 132, 162 ali 206 kW moči, dizelski pa 88, 110, 140, 176 kW; nekateri bodo na voljo šele prihodnje leto.

Najbolj zanimiva sta zagotovo 110-kilovatni 1.4 TSI s tehnologijo izklopa dveh valjev ACT, s čimer so po tovarniških podatkih dosegli povprečno porabo 4,9 l/100 km, in najmočnejši štirivaljni turbodizelski biturbo motor TDI s kar 176 kW moči in izjemnim navorom 500 Nm. Ta izvedba je serijsko opremljena z menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom 4motion.

Poskrbeli so tudi za alternativni pogon in pripravili passata GTE, ki razvije skupno moč 160 kW in je trenutno njihov najmočnejši priključni hibrid; do 50 kilometrov bo lahko prevozil zgolj na elektriko.

Korenite spremembe sta doživeli tako zunanjost kot notranjost. Čeprav je novinec celo kak milimeter krajši od predhodnika, je udobnejši in prostornejši. Opazno so povečali medosno razdaljo – za skoraj 8 centimetrov –, s čimer so dosegli še več udobja in krajše previse. Prtljažnik v limuzini meri 586 litrov, variantov pa 650 litrov (oziroma 1780 litrov ob zloženih zadnjih sedežih), kar je več kot v predhodniku. Nove poteze passata vključujejo tudi zamik potniškega prostora bolj proti zadku, s čimer je avtomobil na pogled še elegantnejši in prestižnejši. Zanimiv detalj in hkrati varnostni element so zadnje luči, ki so serijsko LED-tehnologije; prednji LED-žarometi so serijski pri najvišji ravni opreme highline.

Notranjost je zasnovana na novo in na prvi pogled predvsem izstopajo prezračevalne šobe, ki potekajo v vodoravni neprekinjeni liniji po vsej širini. Sredinska konzola je že znana iz drugih hišnih modelov, na dotik občutljiv zaslon meri pet, 6,5 ali osem palcev. Multimedijski sistemi se znajo tudi povezati z našim mobilnim telefonom. Pomembna novost, ki je opcijska, pa je digitalni zaslon active info display, ki nadomesti klasične merilnike v instrumentni plošči.

Vsekakor je zasnova notranjosti usmerjena zelo vozniško, pri čemer so dali veliko poudarka tudi ergonomiji. Prvi vtisi o sedenju so dobri, še posebno v sedežu ergocomfort, ki je serijski od ravni opreme comfortline.

Za konec omenimo še dva zanimiva pomočnika. Prvi je pomočnik za vožnjo prikolice (trailer assist), ki je vsekakor svetovna novost. Deluje pri vzvratni vožnji prikolice, ki je tudi za izkušene voznike velik izziv. Ko voznik vključi sistem, vrtenje volana prevzame avtomatika. Voznik le zavira in pospešuje. Doplačilo 577 evrov za sistem toplo priporočamo vsem, ki pogosto vlečejo prikolico.

Drugi zanimiv asistenčni sistem je tako imenovani pomočnik v sili (emergency assist), ki uporablja aktivni tempomat in sistem za ohranjanje smeri in omogoča varno ustavitev avtomobila na odstavnem pasu, kadar sistem zazna voznikovo neodzivnost; avtomobil v tem primeru tudi pokliče pomoč prek sistema klica v sili.

Limuzinska in karavanska različica variant bosta kupcem na voljo sočasno – v Sloveniji ju pričakujemo v novembru, cene pa so že znane: od 23.140 evrov za limuzino in od 24.610 evrov naprej za varianta.