Osveženi kompaktni SUV in njegovi bratje

Prvi kilometri: Prenovljeni Mercedes-Benzov razred GLA zmore več kot bi pričakoval.

Objavljeno
14. april 2017 18.53
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Pred dvajsetimi leti se je zdelo nemogoče, da bodo zloščeno srebrno trikrako zvezdo kdaj nosili mestni malčki, a prav takrat je Mercedes-Benz predstavil prvo generacijo kompaktnega razreda A, ki je bil pravo nasprotje tedanjega razumevanja pojma mercedes.

Zdaj so kompaktni mercedesi, ki nosijo oznake A, B, CLA, CLA shooting break in GLA, nekaj čisto običajnega in so za mnoge mlade njihov »prvi mercedes«. Najbolj svež med kompaktneži je mestni terenec GLA, ki je doživel tako rekoč sočasno mednarodno in slovensko predstavitev osvežene podobe – po štirih letih je bil že čas za malce kozmetike.

GLA je s prenovo dobil subtilno posodobljeno zunanjost, novo barvo kanjonska bež (angl. canyon beige), možnost izbire treh podvozij in nov 135-kilovatni 2,0-litrski bencinski štirivaljnik (GLA 220 4matic), ki zapolnjuje vrzel v bencinski ponudbi in poganja vsa štiri kolesa. Novi motor po podatkih tovarne porabi v povprečju 6,6 litra neosvinčenega bencina na 100 kilometrov in v zrak izpusti 155 gramov CO2 na prevoženi kilometer.

Poleg novega bencinskega motorja imajo kupci na izbiro še tri dizelske motorje in štiri bencinske, med njimi najmočnejši serijski turbobencinski štirivaljnik z 280 kilovati moči (381 »konjev«), ki teče pod motornim pokrovom različice AMG GLA 45 4matic. Zanimivost AMG-jevega motorja, ki po tovarniških podatkih porabi v povprečju 7,4 litra neosvinčenega bencina na 100 kilometrov, je, da ga v celoti ročno sestavi mojster tovarne MDC Power iz nemškega mesta Kölleda. Namreč filozofija Mercedes-Benzove športne znamke AMG je: en človek, en motor.

Kakor smo že omenili, lahko kupci po novem izbirajo med tremi različnimi podvozji. Komfortno blaženje je osnovno, če izberemo različico z (doplačljivo) opremo AMG line ali dinamičnim voznim paketom, je na voljo znižano podvozje, s katerim ima avtomobil še bolj nevtralno lego. Tistim, ki se bodo z GLA vozili po gozdnih cestah in (lažjem) terenu, pa je na voljo doplačljivo terensko podvozje, ki je 30 milimetrov višje od osnovnega. Z njim avtomobil pridobi boljše terenske zmogljivosti, sploh v povezavi s terenskim voznim programom, v katerem se motor mehko odziva na naše pritiske na stopalko za plin. Njegove terenske zmogljivosti na poligonu so nas prijetno presenetile, a so še daleč od tega, kar zmore bratranec razred G.

Pri vožnji po terenu (in parkiranju) prav pride (doplačljivi) komplet štirih kamer, ki omogoča tako 360-stopinjsko sliko okolice avtomobila kot sedem različnih pogledov – pred vozilom, ob sprednjih kolesih in podobno. Kakor so se pohvalili predstavniki tovarne, gre pri omenjeni 360-stopinjski kameri in (doplačljivem) prostoročnem odpiranju pokrova prtljažnega prostora za novosti v tem segmentu vozil. Mimogrede, prostornina prtljažnika znaša od 421 do 1235 litrov pri podrti zadnji klopi.

Posebna poslastica za voznika je AMG GLA 45 4matic, ki ga žene že omenjeni 381-konjski turbobencinar, ki razvije kar 475 Nm navora v širokem polju vrtljajev, od 2250 do 5000. Njegova zunanjost (in notranjost) se v nekaterih podrobnostih razlikuje od »navadnega« GLA, zaradi česar je še bolj opazen. Še posebno če ga odenemo v Jupitrovo rdečo barvo. Če izberemo doplačljivi paket opreme AMG dynamic plus, dobimo mehansko zaporo diferenciala na sprednji osi, športno vzmetenje AMG ride control, športni servovolan in dodaten dirkaški program za samodejni sedemstopenjski športni dvosklopčni menjalnik AMG speedshift DCT. Izbirna ročica menjalnika je pri AMG na sredinski konzoli (pri običajnih je obvolanska). Tudi štirikolesni pogon pri tu je bolj športno naravnan kot sicer.

Prenovljeni GLA je že na voljo slovenskim kupcem. Za osnovno bencinsko različico s pogonom na sprednji par koles GLA 180 odštejemo od 28.400 evrov naprej; osnovna dizelska različica GLA 180 d stane od 30.790 evrov naprej. Za štirikolesni pogon moramo seči še globlje v denarnico: bencinski GLA 220 4matic, z novim motorjem v ponudbi, stane od 37.700 evrov naprej, dizelski GLA 220 d 4matic pa od 36.900 evrov naprej. Športni AMG GLA 45 4matic je slovenskim kupcem na voljo za najmanj 57.150 evrov.