Polestar je zmogljiva električna znamka

Volvova širitev: Švedsko-kitajski načrt tudi za svetovne trge.

Objavljeno
20. oktober 2017 19.00
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Polestar je znamka, ki jo je švedski Volvo kupil leta 2015, šlo je za t. i. dodelovalca, tunerja športnih avtomobilov. Zadnja leta so se tako posamez­ni Volvovi modeli na cestah pojavljali tudi v značilni svetlo modri barvi in z večjimi zmogljivostmi. Po novem pa bo Polestar nekakšna Volvova podznamka, ki bo usmerjena k zmogljivim, a elektrificiranim modelom.

Te dni je Volvo skupaj s svojim kitajskim lastnikom Geelyjem pokazal prvi koncept polestar 1. Gre za prestižni štirisedežni hibridni kupe s skupno 600 konjskimi močmi, za katerega navajajo, da na elektrićni pogon prevozi 150 km, kar da je največ pri kakšnem priključnem hibridu. Avtomobil, ki ne bo poceni (stal bo od 120 tisoč evrov naprej), naj bi v majhnih količinah začeli izdelovati sredi leta 2019 (največ 500 na leto), že kmalu pa naj bi mu sledil predvidoma bolj množični polestar 2, ki bo limuzina srednje velikosti z zgolj električnim pogonom – in tekmec modelu tesla 3, ki ga ameriška družba ravno zdaj s porodnimi težavami uvaja v proizvodnjo. Nekaj pozneje naj bi bil pripravljen še polestar 3, električno gnani športni terenec.

Volvo in Geely sta v zagon elek­trificiranega Polestara, kakor navajajo, vložila 640 milijonov evrov. Proizvodnja bo potekala v Volvovi kitajski tovarni v Chendguju. S temi avtomobili seveda merijo predvsem na tamkajšnji trg, a jih nameravajo prodajati po vsem svetu. Kitajska, ki je s približno 24 milijoni letno prodanih vozil največji svetovni trg, postavlja proizvajalcem vse strožje zahteve v smeri elektrifikacije tam trženih modelov. Za leto 2019 so tako že določene kvote, koliko električnih in hibridnih avtomobilov morajo prodati, država pričakuje, da bodo leta 2025 električni avtomobili in priključni hibridi predstavljali vsaj petino celotne prodaje, kar so glede na prej omenjeni letni obseg zelo velike količine.

Polestar tako kot Volvo za najpomembnejše svetovne trge postopoma napoveduje nov način trženja, saj naj bi bili njihovi avtomobili vse bolj na voljo predvsem za najem, in sicer v okviru nekakšne paketne storitve z mesečno najemnino.