Posodobljena Mazdina sredina

Prvi kilometri - Mazda3 s filigranskimi popravki karoserije in izboljšanimi asistenčnimi sistemi.

Objavljeno
02. december 2016 12.56
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Brez skrbi, mazda3 bo tudi v leto 2017 zapeljala skoraj taka, kot je. Tako bi vsaj sodili na prvi pogled. V resnici je na srednji mazdi marsikaj novega. Je pa res, da še najmanj na karoseriji.

To pomeni, da so Mazdini oblikovalci ohranili še vedno dobro delujoči oblikovni slog kodo, ki je značilen za vso Mazdino družino. Ob podrobnejšem pogledu pa ugotovimo, da ima mazda3 zdaj sprednji del oziroma masko nekoliko bolj poudarjeno, tako da deluje bolj drzno tridimenzionalno. Nekoliko so spremenili tudi sprednji odbijač, z vdolbinami za meglenke vred. Novi pa so lahko, se pravi pri višjih paketih opreme, prilagodljivi LED-žarometi, ki zmorejo pogledati v ovinek, predvsem pa lahko prilagajajo svetlobni snop razmeram na cesti; samodejno prilagajajo dolge in kratke luči, osvetlijo pešca, ki stoji ob robu ceste, in podobno.

Petvratna mazda3 je kot doslej dolga 4,47 metra, limuzina 4,58 metra, obe pa sta široki 1,795 metra, visoki 1,45 metra in imata medosno razdaljo 2,7 metra. V potniški kabini oziroma na armaturni plošči so nadgradili dosedanjo »usmeritev k vozniku«. Tako je nov volanski obroč lahko tudi ogrevan, izboljšana oziroma bolj intuitivna so upravljala. Funkcionalnost armaturne plošče oziroma inštrumentov ostaja razdeljena na levo polovico, ki je namenjena vozniku, in na desno, na kateri so infozabavni sistemi, ki jih lahko uporablja tudi sopotnik. Večji in zato preglednejši je osrednji inštrument s prikazovalnikom vrtljajev in hitrosti, dobrodošla pa je tudi izboljšava prosojnega prikazovalnika pred voznikom (head-up display), ki je zdaj v barvah in z izboljšano ločljivostjo; armaturna plošča pa je izdelana iz na dotik mehkejše plastike. Klasično ročno zavoro je nadomestila električna, s čimer so na sredinski konzoli pridobili nekaj prostora, k večji uporabnosti pa pripomoreta tudi zajetnejši odlagalni niši v sprednjih vratih. Nekoliko spremenjena sta sprednja sedeža, pri katerih so dosegli manjšo točkovno obremenitev na sedalnem delu, za kar pravijo, da ob večjem udobjem prispeva k večji zlitosti voznika z vozilom.

Prav tako so se ukvarjali z izboljšanjem volanskega mehanizma in podvozja s sprednjima macphersonovima vzmetnima nogama in večtočkovno vpeto zadnjo premo. Posebej pa poudarjajo v mazdi3 prvič uporabljeni sistem GVC (G-vectoring control), ki naj bi se izkazal predvsem na mokrih oziroma zasneženih podlagah. Sistem s prilagajanjem motornega navora pri vožnji skozi ovinek poskrbi, da je vozilo bolj stabilno, vožnja pa je mirnejša, kar zaradi manj nagibanja opazijo tudi potniki na zadnjih sedežih.

Kakor se za današnje čase spodobi, bo imela mazda3 letnik 2017 več novih varnostnih asistenčnih sistemov, ki jih pri Mazdi s skovanko imenujejo i-activsense. Nova je predvsem kamera v nosu vozila, s katero so izboljšali aktivno zaviranje v mestu, ki zdaj deluje pri hitrosti do 80 km/h. Tako imenovano pametno zaviranje (SBS - smart brake support) pa deluje do hitrosti 160 km/h. Nova kamera ima tudi širši kot zaznavanja pešcev in bolje prepoznava prometne znake.

Pri motorjih ni večjih novosti, so pa tišji, in kot zagotavljajo pri Mazdi, varčnejši. Ljubitelji dizlov v Sloveniji imajo na voljo le 2,2-litrski biturbo skyactiv-D (110 kW/150 KM); na nekaterih drugih trgih pa je naprodaj tudi 1,5-litrski turbodizel skyactiv-D (77 kW/105 KM). Poleg tega so na voljo še trije bencinci skyactiv-G: 1,5-litrski (74 kW/100 KM) in dva 2,0-litrska (88 kW/120 KM in 121 kW/165 KM). V vsakem primeru ima mazda3 sprednji pogon s šeststopenjskim ročnim ali prav takim samodejnim menjalnikom.

Prve pomlajene mazde3 bodo pri nas naprodaj na začetku leta 2017. Cene še niso znane, lahko pa pričakujemo, da bodo glede na opremske pakete od 100 do 300 evrov višje kot do zdaj. Spomnimo, da sedanja vstopna petvratna mazda3 s 100-konjskim bencincem in opremo emotion stane 14.490 evrov, limuzina pa je približno 2200 evrov dražja.