Posodobljeni električni modeli se ogrevajo

Pregled novosti na slovenskem trgu - Boljše baterije, večji doseg, a tudi nekaj višje cene

Objavljeno
21. oktober 2016 19.07
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Na nedavni pariški razstavi smo slišali velike obete in strategije, ki jih za srednjeročno obdobje na področju električnih avtomobilov pripravlja avtomobilska industrija. Nekatere novosti in posodobitve obstoječega, čeravno ne tako radikalne, pa se obetajo že prej. Pogledali smo, kako bo z njimi pri nas.

Eden bolj prepoznavnih in prav za električni pogon namenjenih avtomobilov, ki so prišli na naš trg, je bil renault zoe. Nedavno so ga predstavili s posodobljeno baterijo z večjo energijsko gostoto in podvojeno zmogljivostjo 41 kWh, ki po standardih evropskega merilnega cikla NEDC zadošča za doseg 400 km, realno naj bi to pomenilo 300 km. Zoe z novo baterijo ZE 40 je že mogoče naročiti, prvi primerki pa bodo v Slovenijo prišli prihodnje leto. Renault je doslej baterije dajal posebej v najem, pri novi izvedbi tega modela pa bo mogoče vse skupaj kupiti. V tem primeru bo treba za avtomobil odšteti najmanj 32.000 evrov, kar je 2500 evrov več, kot stane manj zmogljivi zoe. Pri nakupu bo garancija na baterijo veljala osem let oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov, če gre za najem, pa stane zmogljivejši zoe 23.500 tisoč evrov, mesečni najem baterije pa odvisno od paketa med 70 in 120 evrov. Nadgradnja obstoječe baterije z zmogljivejšo naj bi stala okoli tri tisoč evrov.

Drugi model, ki so mu letos zagotovili večji doseg, je BMW-jev i3, ki ga je bavarska znamka tako kot Renault edina pripravila kot samostojni električni model in vanj tudi veliko vložila. Zdaj je posodobljen, ima močnejšo litij-ionsko baterijo z večjo energijsko gostoto in zmogljivostjo 33 kWh. Medtem ko znaša doseg dosedanjega BMW i3 v vsakdanjem prometu do 160 km (v skladu z novim evropskim voznim ciklom NEDC: 190 km), naj bi BMW i3 z zmogljivejšo baterijo z enim napolnjenjem v praksi prevozil 200 km (NEDC: 312 km), s podaljševalnikom dosega pa več kot 300 km. Nova dvojica stane 37.800 oziroma 42.450 evrov, kar je 1250 evrov več kot modela z dosedanjo baterijo.

Na naše vprašanje o možnosti menjave baterije so povedali, da strankam to omogočajo, vendar se za to ni odločila še nobena. Kot pravijo, lahko izberejo tisti i3, ki najbolj ustreza njihovim potrebam po mobilnosti in dosegu, ter tako nimajo potrebe po menjavi baterije.

Kaj pa drugi avtomobili?

Kakor so nam povedali pri tukajšnjem zastopniku Nissana, v Sloveniji še vedno ne bodo prodajali enega od novodobnih pionirjev električnega pogona, nissana leaf. Zakaj so se tako odločili, niso pojasnili, načrtujejo pa do konca tega leta pri treh trgovcih vzpostaviti ponudbo vzdrževanja (servisiranje) in popravila (garancija) za ta model, izjema sta popravilo in menjava baterije. Znano je nam­reč, da je kar nekaj teh vozil k nam prišlo iz uvoza.

Še letos morda na slovenskem trgu dočakamo Hyundaievo novost, kombilimuzino ioniq, ki je sicer pripravljena v treh izvedbah, kot hibrid, priključni hibrid in baterijski električni avtomobil. Najprej pričakujemo hibridno in električno izvedbo. Pri zadnji znaša zmogljivost baterije iz litij-ionskih polimerov 28 kWh. Po uradnem merilnem ciklu NEDC je doseg 280 km; realni pa bo nekaj manjši. Kakor so povedali pri slovenskem zastop­niku znamke, se lahko zaradi zagotovitve ustrezne količine vozil za začetek prodaje, izvedbe šolanj za prodajno in servisno mrežo ter predpisane opremljenosti prodajnih in servisnih mest predstavitev zamakne tudi na začetek leta 2017. Cene še niso znane, a naj bi bile konkurenčne, prodajne načrte bodo objavili ob začetku trženja.

Sestrska znamka Kia ima v ponudbi kar nekaj alternativno gnanih modelov; najprej povejmo, da so si končno zagotovili nekaj več dobav za že znano električno različico modela soul (ima podobno zmogljivost kot hyundai ioniq – 27 kWh; cena 35 tisoč evrov), v začetku prihodnjega leta bodo paleto razširili z novim manjšim SUV-križancem kia niro in kio optimo kot priključnim hibridom, ki lahko nekaj deset kilometrov prevozi le na elektriko. Za cene in prodajne načrte je še prezgodaj.

Kar nekaj novosti se obeta za pomlad prihodnje leto. Tako naj bi Volkswagen pri nas začel tržiti novo izvedbo električnega golfa, ki so ga nakazali v Parizu. E-golf z večjim dosegom (po uradnem merilnem ciklu NEDC do 300 km ali 100 km več kot doslej, realne številke bodo tudi v tem primeru seveda nekaj manjše) bo na voljo aprila. Pri Porscheju Slovenija cen še nimajo, tudi podatka, ali bo mogoča nadgradnja na obstoječem e-golfu, še ne. Je pa že na voljo plug-in izvedba passata GTE (priključni hibrid), ki stane po ceniku vsaj 42 tisoč evrov. Od poletja je v ponudbi tudi nova izvedba SUV-modela mitsubishi outlander PHEV (priključni hibrid), ki stane od 47 tisoč evrov naprej. Od konca marca bo na voljo nova družina električno gnanih smartov, in sicer smart fortwo, smart fortwo cabrio ter prvič tudi malce večji električni smart forfour, vsi imajo baterijo z zmogljivostjo 17,6 kWh. Cene še niso znane. Toyota je pionir in glavni glasnik hibridnega pogona, družino prius pa je tudi tokrat nadgradila še z izvedbo priključnega hibrida, prius plug-in, za katerega navajajo, da bo zmogel samo na elektriko prepeljati precej več kot doslej. Začetek proizvodnje za Evropo načrtujejo januarja 2017, prva vozila pričakujejo marca, cena pa se bo začela pri 38.500 evrih. Verjetno eden bolj pričakovanih avtomobilov na električni pogon bo Oplova ampera-e, z baterijskim sklopom v dnu vozila z zmogljivostjo 60 kWh ter realnim dosegom 400 km! Evropska prodaja se začne spomladi, a se utegne zgoditi, da Slovenija ne bo prvimi trgi, tudi v tem primeru je za cene še prezgodaj.

Ob koncu dodajmo, da so vse cene navedene v polnem znesku. Za električne avtomobile in priključne hibride je namreč na voljo državna subvencija, ki za prve znaša 7500 evrov in za priključne hibride (tudi električne s podaljševalnikom dosega) 4500 evrov. Takšne spodbude bodo predvidoma na voljo tudi v prihodnjem letu.