Posodobljeni golf pogleduje v prihodnost

Najuspešnejši Volkswagnov model je naredil korak k polsamodejni vožnji in ohranil odlične lastnosti predhodnikov.

Objavljeno
17. februar 2017 19.03
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Od leta 1974 so jih izdelali že več kot 33 milijonov in vsako leto se zanj odloči približno milijon kupcev. V osnovi je še vedno enak, a vendar v koraku s časom. Prav taka je tudi za leto 2017 posodobljena različica sedme generacije golfa.


Volkswagen še posebno pri golfu skrbno neguje evolucijski pristop, kar pomeni, da je vsaka nova različica na prvi pogled skoraj neopaz­no drugačna od predhodnice. Če pa postavite v vrsto več generacij, sprememb ne morete spregledati. Tega načela so se držali tudi tokrat. Prenovljeni golf ima ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah (dolg je 4258, širok 1799 in visok 1492 mm) spredaj drugačna le odbijač in masko, na zadku pa so nove luči, ki so vedno v LED-izvedbi. Poleg tega so bolje opremljene različice namesto dosedanjih ksenonskih žarometov spredaj dobile prilagodljive LED-luči. Še manj opazna novost pa je, da so radarska tipala na sprednjem delu vozila skrili za znak VW, tako da niso več vidna.

Če so spremembe zunanjosti dejansko minimalne, pa je več novosti pod pločevino. Razdelimo jih lahko na štiri sklope. Na prvo mesto postavljam izboljšano intuitivnost in uporabnost, z doplač­ljivimi digitalnimi inštrumenti (active info display) na čelu, pri katerih voznik izbira med petimi različnimi prikazovalnimi mož­nostmi. Poleg tega so v sredinski visokoločljivostni zaslon, ki je glede na paket opreme na voljo v treh dimenzijah, namestili povsem nov infozabavni sistem, ki ga prvič v kompaktnem razredu lahko delno upravljamo z gibi. Med povezljivostnimi aplikacijami, ki sodijo v drugi sklop novosti, omenimo door­bird, ki v novega golfa prinaša do nedavnega futurološke elemente pametnega doma. S to aplikacijo lahko prek mirrorlinka vidimo, kdo je pozvonil na naša domača vrata, medtem ko smo mi zdoma, in vse skupaj gre lahko tako daleč, da če želite, obiskovalcu vrata na daljavo celo odprete … In zdi se, da tovrstnim aplikacijam, ki so se še nedavno zdele kot malo verjetna znanstvena fantastika, ni videti konca.

Tretja skupina novosti so seveda varnostni asistenčni sistemi, s katerimi je novi golf naredil nasled­nji korak k polsamodejni vožnji. Na podlagi sistema za ohranjanje voznega pasu so razvili sistem za vožnjo v prometni gneči in zastojih, tako imenovani traffic jam assist. S tem sistemom, ki je na voljo le v povezavi z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom (gre za nov sedemstopenski DSG, ki pripomore tudi k manjši porabi goriva), je vožnja v prometni gneči do hitrosti 60 km/h že skoraj samodejna, saj mora voznik skrbeti le še za volanski obroč (pa še tega lahko izpusti za nekaj sekund), vse drugo, se pravi ohranjanje smeri, zaviranje, ustavljanje in speljevanje, pa opravi vozilo samo. Poleg tega so izboljšali radarski sistem za zaznavanje pešcev, na voljo pa je tudi sistem, tako imenovani emergency assist, ki zazna, da voznik ni dovolj zbran pri upravljanju volanskega obroča; če po zvočnih opozorilih voznik ne postane aktiven, vozilo samodejno ustavi in pri tem v povezavi s sistemom za ohranjanje voznega pasu ohrani smer vož­nje. Prvič je v golfu na voljo sicer že znani Volkswagnov sistem za vzvratno parkiranje prikolice.

Zadnja, četrta skupina novosti je povezana s pogonskimi agregati. Ob že znanih 2,0-litrskih turbodizlih s 110 kW (150 KM) in 135 kW (184 KM) je več novosti pri bencincih. Nova sta vstopni litrski trivaljnik TSI v dveh različno močnih izvedbah (63 kW/85 KM in 81 kW/110 KM) in 1,5-litrski štirivaljnik TSI (110 kW/150 KM), ki se je odlično izkazal med prvimi kilometri, bo pa slovenskim kupcem na voljo šele od poletja. Posodobili so tudi najmočnejši bencinski motor 2.0 TSI, ki voznika razveseljuje v golfu GTI in zmore po novem največjo moč 169 kW (230 KM), kar je deset konjev več kot do zdaj. V duhu trajnostne mobilnosti bosta čez nekaj mesecev sledila še električni e-golf, ki bo imel v primerjavi s sedanjim modelom pomembno daljši doseg, in priključni hibrid golf GTE.

Ob vseh novostih skoraj pozabimo na to, da tudi najnovejša izvedba golfa ohranja značilni občutek domače dnevne sobe, k čemur pripomorejo kakovostni materiali in skoraj popolna ergonomija. To, da se pelje kot golf, se pravi zelo dobro, pa vemo že nekaj časa. Kot doslej so na izbiro pet-, trivratna in karavanska izvedba, ki je s 4,56 metra konkretnih 31 centimetrov daljša od prvih dveh in razvaja s prostornino prtljažnika do 1620 litrov.

Prodaja pomlajenega golfa se bo v Sloveniji začela konec meseca. Vstopni štirivratni z litrskim bencinskim motorjem bo stal 17.615 evrov, trivratni GTI s šeststopenjskim menjalnikom DSG pa 29.923 evrov. Za vstopni štirivratni 1,6-litrski DTI boste odšteli 19.693 evrov, za 2,0-litrski GTD s sedemstopenjskim DSG pa 29.914 evrov.