Posodobljeni in olepšani X-trail v boj za kupce

Prenova je Nissanovega mestnega terenca z novimi asistenčnimi sistemi približala avtonomni vožnji.

Objavljeno
14. avgust 2017 15.08
Blaž Kondža
Blaž Kondža
Tri leta so minila od predstavitve aktualne tretje generacije Nissanovega šport­nega terenca X-trail in vodilni možje v podjetju so se odločili, da je zdaj pravi čas za njegovo posodobitev. Pri tem so sledili željam kupcev in povratnim informacijam, ki so jih dobili od njih.

Kupcem bo X-trail tudi po prenovi na voljo v pet- ali sedemsedežni različici. Opremske izvedbe so odslej štiri: visia, acenta, nova N-connecta in tekna. K šestim obstoječim barvam zunanjosti so dodali še štiri: biserno oranžno, biserno rdečo, biserno kovinsko modro in biserno temno rjavo. Na slovenskem trgu ga pričakujemo novembra, cene pa so še neznanka.

Zunanjost po prenovi ostaja robustna, dodali pa so ji nekaj premijskega duha. Med opaznimi spremembami je tista na Nissanovi rešetki V-motion, ki je odslej širša in opaznejša. Oblika sprednjih žarometov se razlikuje glede na uporabljeno svetilno tehnologijo – halogensko ali LED. Zadnja osvetlitev je pri vseh različicah avtomobila v LED-tehnologiji. X-trail je po novem tudi daljši za pet centimetrov – meri 4,69 metra –, druge zunanje mere so ostale nespremenjene. Podaljšanje je med drugim prineslo večji prtljažni prostor, ki meri pri petsedežni izvedbi 565 litrov (pri zloženih sedežih pa je na voljo 1996 litrov).

Notranjost je po besedah predstavnikov tovarne bolj premijska, kot je bila. Vsekakor je najbolj vidna sprememba nov večfunkcijski volan D-oblike, kakršnega smo že videli v novi micri in prenovljenem qashqaiu in se nam zdi korak naprej z vidika ergonomije. Lahko je tudi ogrevan (serijsko pri tekni). Novost je prav tako možnost ogrevanja druge vrste sedežev, ki je sicer del serijske opreme pri tekni – podobno kot usnjeno oblazinjenje. Izvedbi tekna so namenili še popolnoma nov sistem ozvočenja znamke Bose, razvit posebej za X-trail. Multimedijska naprava ima serijsko vgrajen sprejemnik digitalnega radia (DAB), satelitska navigacija z zaslonom na dotik nissan connect pa je serijska pri paketih N-connecta in tekna.

Prenovljeni X-trail se ponaša tudi z nekaterimi asistenčnimi sistemi, ki dopolnjujejo obstoječe pomočnike za varnejšo vožnjo. Med njimi velja posebej omeniti sistem za opozarjanje na prečni promet pri vzvratnem speljevanju, izpopolnjen sistem za zaviranje v sili, ki odslej prepozna pešce. Češnja na torti asistenčnih sistemov pa je tehnologija propilot, pri kateri gre po besedah predstavnikov Nissana za prvi korak znamke na poti do avtonomne vožnje. Nova tehnologija, ki bo v X-trailu na voljo z letom 2018, bo lahko prevzela krmiljenje, pospeševanje in zaviranje na enem pasu pri vožnji v koloni in vožnji z veliko hitrostjo po avtocesti. Zasnovana je bila na treh sistemih: sistemu za ohranjanje vozila na voznem pasu, elektronskem regulatorju hitrosti in sistemu za upravljanje v promet­nih zastojih.

Za konec poglejmo še motorno paleto, ki je sestavljena iz dveh turbodizelskih in enega turbobencinskega motorja. Bencinski 1,6-litrski motor, ki razvije 120 kilovatov moči, bo na voljo le v izvedbi s prednjim pogonom in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Šibkejši 1,6-litrski dizel zmore 96 kilovatov, močnejši 2,0-litrski 130 kilovatov. Pri šibkejšem je mogoča kombinacija prednjega pogona s šeststopenjskim ročnim ali brezstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesni pogon pa je na voljo le z ročnim menjalnikom. Pri močnejšem dizlu je avtomatika na voljo pri obeh pogonih, ročni men­jalnik pa le s štirikolesnim.