Potujoča dnevna soba, polna koristnih igrač

Prvi kilometri - Novi renault espace nadaljuje tradicijo predhodnikov, a s kopico novih rešitev.

Objavljeno
24. april 2015 13.35
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
Renault dolgo ni izdelal resnično novega espacea. Zdaj se je to zgodilo. Svojega tradicionalnega velikega družinsko-poslovnega enoprostorca, zdaj mu tudi Francozi modno rečejo križanec, niso le pomladili, ampak so na novi platformi dejansko izdelali novo vozilo in vanj vgradili številne sodobne »igrače«.

Že zunanje mere novinca (dolg je 486, širok 189 in visok 168 centimetrov; medosna razdalja 288 cm) razkrijejo njegovo velikodušno prostornost. Sicer so zunanje linije sodobno razgibane, z nekaj spogledovanja z letali, zadnji stebriček menda spominja kar na letalski rep, in z aktualnim Renaultovim imidžem z velikim znakom na sprednji maski. K vitki pojavi novega espacea, to razkrije predvsem pogled od strani, ko se zdi, da je vozilo daljše, kot dejansko je, pripomoreta »nadzorovana« višina in nekoliko večja odmaknjenost karoserije od tal; s 16 cm je 4 cm višja kot pri sedanjem grand espaceu in se že spogleduje z mestnimi terenci oziroma, kot rečeno, križanci.

Jasno je, da ima espace pet vrat, ki omogočajo lahek dostop v potniško kabino. Na voljo je s petimi oziroma (predvsem) sedmimi sedeži, saj sta v tem primeru zadnja dva zložena v dnu prtljažnega prostora. Sedeži so podrejeni udobju, ki spominja na fotelje v domači dnevni sobi. Seveda pa so poleg tega posebno skrb namenili uporabnosti. Tako vseh pet zadnjih sedežev zložite v ravno dno (v tem primeru je dolžina prostora za prtljago dobra dva metra) le s pritiskom na gumb, čemur pravijo one-touch, in že se zlagajo kot domine, vseh pet ali le posamično.

Tradicije, kar pomeni drugačnost in odstopanje od klišejev, so se držali tudi pri oblikovanju armaturne plošče, ki jo na sredini prekinja zajetna in nenavadno visoko postavljena sredinska konzola, ki hkrati deluje kot opora za roke. Čez njo se v mehki liniji, kot bi razvaljali debel kos testa, razteza »upravljalna enota«, pod njo pa je zajetna praznina oziroma luknja, na dnu katere je eden izmed številnih odlagalnih prostorov. Prava poslastica je sredinski pokončni 8,7-palčni zaslon na dotik, ki ni nič drugega kot tablica R-link 2, z vsemi njenimi povezljivostnimi in seveda številnimi dodatnimi funkcijami, ki so povezane z upravljanjem vozila. R-link 2 deluje kot domač tablični računalnik, z enakimi funkcijami na dotik in listanjem strani, a hkrati je seveda še veliko več. Z njim med drugim upravljamo navigacijsko napravo, multimedijski sistem in tudi neposredne vozne funkcije, kot je na primer sistem multi-sens.

Kaj je to? Gre za sistem, ki prilagaja značaj vozila željam in pričakovanjem voznika. Preprosto rečeno, gre za nastavitev in izbiro petih različnih voznih režimov, ko multi-sens usklajuje in prilagaja trdoto volana in blažilnikov, upravlja delovanje tako imenovanega štirikolesnega volana (4control), ki izboljšuje lego na cesti in pri manjši hitrosti pripomore k okretnosti razmeroma zajetnega vozila, spreminja konfiguracijo armaturne plošče, spreminja zvok motorja in osvetlitev potniškega prostora … Na že omenjenem osrednjem zaslonu tablici voznik preprosto izbira med nevtralno, ekonomično, komfortno in športno nastavitvijo vozila. Za nameček pa ima možnost osebne nastavitve vseh zgoraj naštetih parametrov.

Vse to omogoča, da se espace obnaša in vozi, kot želite, s tem da v ospredju ostajajo udobje in kar se da sproščeno počutje ter prostornost, ki jo cenijo predvsem družine. V vozilu je zato kopica drobnih pripomočkov, od posamičnih bralnih lučk do številnih odlagalnih površin in seveda doplačljive panoramske oziroma steklene strehe.

V novega espacea so vgradili vse trenutno znane aktivne in pasivne varnostne sisteme. Omenimo samo radarski oziroma prilagodljivi tempomat, aktivni sistem pomoči pri zaviranju v sili, opozarjanje na vožnjo zunaj voznega pasu, opozorilnik na varnostno razdaljo, prepoznavanje prometnih znakov, pomoč pri parkiranju (serijska je tudi kamera za vzvratno vožnjo) in samodejno preklapljanje med zasenčenimi in dolgimi lučmi. Poleg tega so vse luči v izvedbi svetečih diod (full LED) že v osnovnem paketu opreme. Povsem svež podatek je, da je novi espace na varnostnem preizkusu Euro NCAP dobil pet zvezdic.

Še najmanj presenetljiva je »motorizacija«. Na voljo sta dva 1,6-litrska dizla, vstopni je energy dCi 130, s 96 kW (130 KM) in 320 Nm navora od 1750 vrt./min. Gre za izrazitega varčneža, z normno porabo 4,4 l/100 km in izpustom CO2 116 g/km. Močnejši pa je energy dCi 160 EDC twin turbo s 118 kW (160 KM) in največjim navorom 380 Nm od 1750 vrt./min. Če je šibkejši dizel na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, je močnejši vedno le v navezi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (EDC). Pri tem kaže omeniti ergonomsko-dizajnersko oblikovano prestavno ročico, ki espaceu doda še nekaj šarma in pridiha drugačnosti. Močnejši dizel ima normno porabo 4,6 l/100 km in izpust CO2 120 g/km. Izdelujejo tudi 1,6-litrskega turbobencinca s 147 kW (200 KM), ki pa v Sloveniji ne bo v redni prodaji. Čeprav so se pri Renaultu odločili za temeljit downsizing, ki morda na prvi pogled zbuja dvome o zadostni moči za tako veliko vozilo, povejmo, da smo se med prvimi kilometri prepričali, da je strah odveč, je pa res, da smo vozili le močnejšega dizla in bencinca. Nedvomno pa se med vožnjo pozna tudi to, da je novi espace ob skoraj enakih merah kar 250 kg lažji od predhodnika. Je pa res, da še vedno ni »suhec«, saj tehta dobrih 1600 kg. O drugih agregatih, na primer hibridu ali celo priključnem hibridu, (še) ne razmišljajo; tudi o štirikolesnem pogonu ne.

Pri nas bo novi espace (kot rečeno, le z obema dizloma) naprodaj v kratkem, od maja. Za vstopni model energy dCi 130 life boste odšteli 29.990 evrov, za energy dCi 130 initiale paris, ki je nabit z opremo, pa 41.990 evrov.