Poživila za tretjo generacijo octavie

Najbolje prodajana škoda vstopa v svet internetne povezljivosti in varnostnih asistenčnih sistemov.

Objavljeno
24. februar 2017 18.34
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
V drugi polovici življenjskega ciklusa tretje generacije octavie, katere proizvodnja je stekla novembra 2012, smo hoteli izvesti manjšo posodobitev, tako imenovani facelift, a se je pokazalo, da gre za več, je prostodušno povedal eden od Škodinih razvojnikov, ko je predstavljal novosti na pomlajeni octavii.

Ker je octavia, podobno kot golf za VW, Škodin nosilni model, se vsake prenove lotevajo sila previdno. Že res, da pripomorejo k samozavesti Škodinih inženirjev spodbudne prodajne številke, saj so od prve izvedbe v letu 1996 do lani prodali spoštljivih 5,3 milijona primerkov, vendar je octavia cenjena predvsem kot vsestransko uporaben družinski avtomobil, pri katerem »izleti« v takšne ali drugačne skrajnosti praviloma niso dobrodošli. Zato se zdi Škodinim oblikovalcem poseg na sprednjem delu vozila z dodatnimi oglatimi (dolgimi) žarometi neposredno ob rešetki kar malo izzivalen. Z njim so vizualno razširili sprednji del vozila, k čemur prispeva tudi nekoliko nižje in bolj elegantno zaobljen motorni pokrov. Kar zadeva sprednje luči, ki so lahko tudi v LED-izvedbi, pa le povejmo, da so še vedno iz enega modula, videz, da gre za dvojni žaromet, so dosegli z letvico v barvi vozila. Sicer pomlajena octavia ni doživela drugih opaznejših sprememb, na zadku so nove predvsem LED-luči.

Zaradi spremenjenih odbijačev je limuzinska različica v dolžino pridobila dober centimeter (zdaj je dolga 4,670 metra), karavanska pa nekaj manj kot centimeter (zdaj je dolga 4,667 metra). Da gre res za komaj opazne spremembe, pa pričata nespremenjena med­osna razdalja (2,686 metra) in le za malenkost širši kolotek zadnjih koles. Tako je octavia ohranila eno od svojih bistvenih lastnosti – prostornost.

Ob kakovostnejših materialih in ambientalni osvetlitvi v notranjosti oziroma na armaturni plošči, ki je lahko v črni ali dvobarvni plastiki, kot največjo novost omenimo sredinski zaslon, ki je v najprestiž­nejši izvedbi širok 9,2 palca in z opcijsko vgrajenim modulom, ki omogoča hitro internetno povezavo. To s sistemom škoda connect zagotavlja stalni internetni dostop in med drugim spremljanje novic, vremenske napovedi, informacij o prometu in priporočenih najbližjih bencinskih črpalkah, vključno s cenami goriva, brez povezave s pametnim telefonom … Žal bodo morali kupci v Sloveniji na delovanje tega sistema počakati, saj mora Škoda oziroma uvoznik v Sloveniji še urediti povezave z dobavitelji signala. Kakor kaže, v nekaterih primerih prihodnost kar prehitro prihaja v naše kraje.

Pomlajena octavia je na voljo s štirimi bencinskimi (TSI) in štirimi dizelskimi (TDI) motorji s prostornino od enega do dveh litrov in z močjo v razponu od 63 kW (86 KM) do 135 kW (184 KM); nova octavia RS s 180 kW (245 KM), ki jo bodo predstavili na bližnjem avtomobilskem salonu v Ženevi, sem ni všteta. Ob pet- in šeststopenjskem ročnem menjalniku je na voljo tudi dvosklopč­ni DSG, v nekaterih motornih kombinacijah pa je mogoč tudi štirikolesni pogon. Opcijsko je na izbiro prilagodljivo podvozje (adaptive dynamic chassis control – DCC).

Za konec še nekaj pretežno doplačljivih asistenčnih sistemov, ki so jih posodobili oziroma na novo vgradili v pomlajeno octavio: opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu, pomoč pri parkiranju, vzvratna kamera, zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev in ne nazadnje pomoč pri parkiranju prikolice. Seveda je ob običajnem na voljo tudi radarski tempomat.

V Sloveniji bo stekla prodaja nove octavie konec marca. Najcenejša bencinska je octavia 1.2 TSI active (63 kW) za 16.586 evrov, dizelska pa 1.6 TDI active (66 kW) za 18.806 evrov. Na vrhu ponudbe sta različici 1.8 TSI DSG L&K (132 kW) za 30.192 evrov in prav taka 2.0 TDI (110 kW) za 29.448 evrov.