Preizkusili smo: Nissan qashqai 1.6D 4WD tekna+

 Lepši, tišji, udobnejši, a že malce zimzeleni.

pon, 13.11.2017, 09:00
Zastopnik: Renault Nissan Slovenija

Cena: 33.600 € (testni avtomobil 34.700 €)

Euro NCAP (2014): ★★★★★

Izpust CO2 : 129 g/km

 

 

 

Štafetno palico enega najbolj markantnih športnih terencev je pri Nissanu pred kratkim prevzel kozmetično in tehnično pomlajeni qashqai. Spremembe niso velike, a bo z njimi družinsko všečni SUV zlahka preživel še kakšna tri leta do popolnoma novega naslednika.

Najlažje ga boste prepoznali po ostro začrtanem, skoraj povsem prebarvanem in nič več dolgočasno črnem prednjem odbijaču. Podobno markantno delujejo preoblikovana LED-žarometa in zajetnejši logotip, za katerim se je pri testnem vozilu skrival radarski tempomat. Puristi bodo opazili še manj vidna parkirna tipala, preoblikovani prednji meglenki, zadnje luči s poudarjeno 3D-grafiko in s srebrnima okrasnima elementoma polepšan zadnji odbijač, kar ne velja za osnovne izvedbe. Manj kozmetična in bolj funkcionalna je odločitev za menjavo klasične strešne antene, s katero si lahko včasih podrsal strop nizke garažne hiše. S takšno v obliki (izpete) plavuti morskega psa ni te zadrege.

Za odtenek kakovostnejša (beri: na otip in pogled manj plastično cenena) je sicer arhitekturno nespremenjena notranjost. V spominu ostane spodaj spodrezan, odebeljen in z novo garnituro bolj priročnih stikal opremljen volanski obroč – vsekakor zasluži pohvalo. Precej manj prepričljiv je zaslon informacijskega sistema s sredinske konzole, saj je za današnje standarde že skoraj premajhen in ima preskromno loč­ljivost. Tega morda ne opaziš med običajno uporabo, a zato toliko bolj med vklopom kamere za vzvratno vožnjo. Bolj mikavno je usnje napa s prefinjenim krojem iz dodatnega paketa techna+. Vse drugo ostaja večinoma na ravni nekdanjega modela, s spodobnim sedenjem na zadnji klopi in dovolj velikim prtljažnikom vred.

Nobene drame ni pri pogonu. Gre za 1,6-litrski dizelski štirivaljnik s 96 kW (130 KM), ki glede na predhodnika ostaja na papirju nespremenjen, a se opazi, da deluje zaradi drugačnih nastavitev motorne elek­tronike in izdatnejše zaščite glede hrupa in vibracij bolj mehko in fino. Ni pa revolucije, da bo jasno! Enako velja za pogon, pri katerem se moč večinoma prenaša na prednji kolesi. Del motorne moči se preusmeri na zadnjo os le ob zdrsu prednjega para oziroma ob vklopu terenske funkcije za polovično delitev moči med premama. Takšen qashqai potegne do 100 km/h v 9,9 sekunde, doseže največ 190 km/h in porabi uradno 4,9 litra goriva na sto kilometrov, dejansko pa liter do dva več.

Nissanov mestni križanec vas verjetno ne bo hudo presenetil s kozmetičnimi dodelavami. Še vedno pa velja za enega boljših športnih terencev te velikosti, naj gre za potniški prostor, enoprostorske odlike ali počutje. Le kakšno starostno gubo je treba vzeti v zakup.

Prijavi sovražni govor