Preizkusili smo: Abarth 595 turismo C 1.4 t-jet

 Lepotičenje mestnega škorpijona.

Objavljeno
04. november 2016 18.19
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Napihnjena odbijača, velika platišča z nizkimi pnevmatikami, rdeče zavore z naluknjanimi diski, dva izpuha in platnena streha – vse to je že imel nekdanji abarth 595! A tudi kaj novega se najde.

Filozofija male italijanske rakete ostaja nedotaknjena. Na blago prenovljenem in brez dvoma zelo narcisoidnem italijanskem malčku ne opaziš velikih sprememb! Gre za detajle, ne grobe posege v dušo športnika s platneno streho. Izurjeno oko opazi odbijač z večjimi odprtinami za dovod zraka, nova žarometa, spremenjen strešni spojler, dodelan talni difuzor za učinkovitejši pretok zraka ob zadku in zadnje luči s sredinskim delom v barvi karoserije. A brez strahu, prenova ni obšla kabine. Ključna je zamenjava avdiosistema z bolj dodelanim, a opcijskim uconnectom in sedempalčnim zaslonom. Z njim deluje abarth, ki je v osnovi vse prej kot najnovejši fiat 500, bolj modno. Vsaj omembe vredna sta polepšan volanski obroč in v srebrno barvo odet sredinski del armaturne plošče. A ni vse brezmadežno. Volan je še vedno nastavljiv le po višini, in če vprašate kakšnega višjega voznika, športno ergonomijo krni tudi visoko vpetje sedežev.

Bolj mikavni so detajli. Prednja sedeža (v danem primeru z razburljivo rdečim usnjem) se bahata z odprtino za dirkalne varnostne pasove, stopalke krasijo stilizirani škorpijoni, kovinska prestavna ročica ima le pet prestav, a karbonsko steblo. Tu so še digitalni merilniki z izbiro med običajno in športno grafiko. To je hkrati zunaj genialno majhen, a znotraj precej velik avtomobil. Na sovoznikovem sedežu je dovolj prostora za dvometraša. Celo zadnja klop je, ko usvojiš nerodno pomikanje prednjih sedežev, na krajši razdaljah primerna za dva otroka. Je pa prtljažnik s 185 litri premajhen za nakupovalne pohode.

Prav tako teatralen, kot je italijanska duša, se zdi 1,4-litrski bencinski t-jet z nekaj dodelavami. V primerjavi s predhodnikom zmore pet konjskih moči več oziroma skup­no 121 kW (165 KM). Razvajanja z značajem, ki ga precej definira prisilno polnjenje z nadtlakom do 1,2 bara, ne prezreš. V primerjavi s predhodnikom je za odtenek bolj uglajen, a manj zvočno agresiven. Kdor je ljubil predhodnikovo renčanje in pokanje izpušnih cevi, bo zdaj morda nesrečen. Je pa to vse prej kot počasen abarth. Do 100 km/h potegneš v 7,9 sekunde, največja hitrost znaša 218 km/h. Manj veseljaška je z dobrimi devetimi litri poraba, tako da si s 35-litrsko posodo za gorivo obsojen na skromen doseg.

Več šteje igrivost, saj se zdi abarth kot razposajen otrok: 595 turismo je predvidljiv in natančno vodljiv, zaradi kratke medosne razdalje malce plava le pri največji hitrosti in ob močnem pospeševanju sredi zavojev, kjer sili prednji del iz smeri zavoja. Se pa italijanska sportiva pelje na regionalkah in zavitih podeželskih cestah silovito in drzno. Malce pazljivosti zahteva le vožnja čez grbine in luknje, saj je tam abarth z nižjim, tršim in glasnejšim podvozjem bolj nebogljen oziroma prav takšen, kot mora biti razgrajaški in precej unikaten italijanski mestni dirkalnik.