Preizkusili smo: Aprilia caponord rally

Avtocestni terenec za tiste, ki ljubijo šport – in vročino

Objavljeno
26. avgust 2016 12.36
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič

Avanturistični caponord je priljubljena stalnica Aprilie, različica rally pa ima največ opreme in je tako menda pripravljena na zahtevne pustolovščine. Pri masi 275 kg (do 479 kg) bo vož­nja po brezpotju kljub žičnim kolesom res zahtevna in vroča pustolovščina.

Če si želite potovati na hladni Nord­kapp, bo caponord idealna izbira, ne samo zaradi imena. Kar nekaj motornih koles, od katerih puhti vročina, sem že vozil, a tale stoji na zmagovalnem odru – prejšnji caponordi so bili manj za vroče. Sodobni dvovaljnik ima 1197 ccm in zmore 92 kW pri 8000 vrtljajih. Oglaša se z debelim zvokom, je malo grob in obenem miren, navor bogato, odzivno in ne čisto zvezno razdaja že od najnižjih vrtljajev – pravi dedec. Ne pije malo, preveč tudi ne (zalogovnik drži 24 litrov). Na razglednih potovanjih ne boste presegli 5000 vrtljajev, višje območje je rezervirano za šport. Način odziva (šport, potovanje, dež) med vožnjo nekam enigmatično izbiramo z vzvodom za zagon motorja. Vnaprej pa izbiramo stopnjo nadzora zdrsa gnanega kolesa (ATC) in polaktivno vzmetenje (ADD). Vse to je stlačeno na digitalni prikazovalnik, ki lahko celo meri čase in računa hitrost krogov na dirkališču, nima pa pojma o zunanji temperaturi in porabi goriva. Tempomat je lahko uporaben in tudi vtičnica bi bila, če bi jo rally imel. Hidravlično upravljana sklopka je uglajena, šeststopenjski menjalnik je dobro stopnjevan in natančen. Verižni prenos je brez sunkov, pogrešamo pa osrednje stojalo, ki pride prav tudi pri vzdrževanju verige.

Resen tekmec športnikom

Rally ima zaradi stabilnosti podaljšano zadnjo nihajko, vzmetenje je polaktivne vrste (ADD), kar pomeni, da moramo prednapetost vzmeti prednjih vilic nastavljati z orodjem. Vse drugo prednastavimo ali prepustimo avtomatiki, ki je kos običajni cestni luknjavosti. Za veliko motorno kolo je manevriranje še sprejemljivo, le obračalni krog ni majhen. Okretnost in smerna stabilnost sta prav dobri, če izbereš še športni način, je caponord lahko resen tekmec marsikateremu športniku. Zavore so zmogljive in odlično odmerljive, ABS spodoben. Sprednje kolo je 19-palčno, vpetje naper se zdi premišljeno.

Če se odločite peljati po zahtevnejši makadamki, najbrž ne bo odveč težka, cevna zaščita, ki obdaja prednji del. Položaj je primeren tudi za visoke voznike (sedežna višina 87 mm) in dolge proge, sopotniku ni hudega, razvajan pa vseeno ni. Vetrna zaščita je ročno brezstopenjsko nastavljiva in zadošča obenem s ščitniki rok. Cestna razsvetljava s tremi žarometi in LED-meglenkami osvetli tudi gozd – blok motorja je varovan s plastiko. Upravljala so kakovostna, ogledali še sprejemljivi. Prtljažnik ni serijski, ne preveč zajetna in robustna kovčka pa sta. Nadležnemu postopku zapiranja se privadiš.