Preizkusili smo audi A1 1.6 TDI sportback sport aut.

Majhen in hkrati velik – Ergonomska razmerja so takšna, kot jih pričakuješ.

Objavljeno
29. april 2015 16.51
Bruno Kuzmin; Na kolesih
Bruno Kuzmin; Na kolesih
Najmanjši audi, ki je pred kratkim prestal kozmetično prenovo, je v petvratni izvedbi za odtenek bolj družinski kot sicer, a njegova najbolj izrazita lastnost ostaja dovršenost. Z marsičim se spogleduje z večjimi brati, tudi s ceno.

Dodana vrednost audija z oznako sportback se kaže predvsem pri dostopnosti zadnje klopi. Zadrega s kobacanjem na zadnje sedeže trivratne različice, ki je na slovenskem trgu ni več v ponudbi, nam je prihranjena. Tudi prostora tam ni tako malo, kot se zdi, in še zad­nji sedeži so po svoje podaljšek prtljažnika, ki je ob zloženi klopi lažje dosegljiv in uporabnejši. Je pa jasno, to ni avto za tovorjenje otroških vozičkov. Bolje se bo obnesel pri prevozu otrok na šolske in obšolske obveznosti, le za daljše družinske odisejade ne bo prva izbira.

Večji adut novinca, ki ga najhitreje prepoznamo po posodob­ljenih žarometih, je voznikovo okolje. A1 ni prikrajšan za skoraj noben občutek iz večjih sorodnikov. O kakovosti izdelave, urejenosti prostora, zasnovi armaturne plošče in preglednosti merilnikov ni neprijetnih vprašanj. Prostora je dovolj za še tako visoke voznike. Ergonomska razmerja so takšna, kot jih pričakuješ. Volanski obroč lepo sede v roke, sedež daje telesu veliko bočne opore in je dovolj udoben za občasne daljše izlete.

Med znance šteje 1,6-litrski štirivaljni dizel s 85 kW (116 KM). Sportback je z njim precej hiter (potegne do okroglih 200 km/h) in ob zmerni nogi varčen – tovarna piše o 3,7-litrskem povprečju in 97 gramih ogljikovega dioksida na kilometer. Prijetne občutke nadgrajuje samodejni menjalnik, za katerega lahko zatrdimo, da se avtomobilu lepše poda od ročnega. A1 se z možnostjo izbire med tremi načini blaženja in odzivanja vozila (del paketa sport) pelje uravnoteženo, stabilno, varno in po potrebi hitro. V njem ni za majhne avtomobile značilnih občutkov o plavajoči legi in slabem oprijemu pogonskih koles. Kompromis med udobnim blaženjem in športnostjo je na visoki ravni. Najmanjši audi je po tej plati natančen in dovršen. Nič drugačna in nič plebejska ni niti cena v več pogledih velikega, čeprav le slabe štiri metre dolgega audija.