Preizkusili smo BMW 218d active tourer

Dolgo pričakovani bavarski vstop v razred kompaktnih enoprostorcev.

Objavljeno
27. januar 2015 13.35
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Ob vstopu na novi del trga je imel tudi testni primerek kakšno muho, a ko so škripanje v armaturi odpravili, ni bilo več težav. V active tourerju vam bo morda všeč, da vstopate in sedite malce više, a se po drugi strani vozite v avtomobilu, ki deluje lahkotno in nič ne spominja na športne terence, pri katerih hitro začutite njihovo zajetnost.

Spredaj je v novincu veliko navdušenja: tu sta kakovostna, izdatno nastavljiva sedeža s skoraj športnim oprijemom, ki pa sploh nista neudobna; dovršena je armaturna plošča, vse je na mestu, dobro pregledno; izstopa natančna grafika na večfunkcijskem zaslonu, ne nazadnje je tudi obsež­ne izbirnike mogoče prebirati v slovenskem jeziku. Ko je temno, kabino osvetljuje prijetna ambien­talna svetloba. Pregled­nost iz avtomobila je dobra, le spredaj se pri stranskih oknih v močnem dežju šipe včasih rosijo in je treba vklopiti močnejši ventilator.

Zadaj ni tako izjemno. Na drugi klopi dobro sedita dva, tretji na sredini le za silo. Naslonjalo je deljivo v razmerju 40/20/40, podre se v dno, skoraj poravnano s prtljažnikom, kar je dobra rešitev, ki pa jo že poznamo iz kakega BMW-ja. Druga klop nima vzdolž­nega pomika ali nastavljanja nagiba naslonjal. Prtljažnik je solidno prostoren; ima dvojno dno, a šele s svojimi kovčki boste videli, ali bo zadoščal za pot na družinske počitnice. Sicer je lepo obložen s tekstilom, ima nekaj kljukic, zaključek prtljaž­nega roba pa je le plastičen.

Kljub sprednjemu pogonu se active tourer pelje navdušujoče, krmili se natančno. Vozili smo ga že z zimsko obutvijo in kljub čvrstosti se ni zdel neudoben, nasprot­no. K vsemu temu gre tudi pogon – 2,0-litrski dizelski štirivaljnik z močjo 110 kW je poln živahnosti, pa ne zganja nobenega hrupa. Sistem start-stop deluje gladko, še bolj samodejni menjalnik, za katerega skoraj ne veš, tako neslišno potuje po osmih prestavah. Poraba po računalniku je bila z manj kot šestimi litri v redu, smo pa to dosegli v programu eco pro, če ste bolj za šport, bo vrednost nekaj višja.

Osnovna cena za različico s tem motorjem je 29 tisočakov, z veliko dodatki pa je skočila na 45 tisočakov, ob čemer lahko zavijamo z očmi ali pač znova ugotovimo, da v premijskem svetu to ni nič zelo posebnega.

Active tourer v svet enoprostorcev ne prinaša izjemnega prostorskega presežka, predvsem gre za BMW-jeve vozne odlike.

 

Drugo mnenje

Odločitev (verjetno) ni bila lahka, saj je BMW v razredu kompakt­nih premijskih vozil s sprednjim pogonom novinec. Čeprav je enoprostorska zasnova načeloma namenjena vsestransko aktivnim, pri BMW-ju niso pozabili na svoj pedi­gre. Zato so pri snovanju active tourerja enakovredno pozornost namenili vozni dinamiki, ki je kljub sprednjemu pogonu morala ostati prepoznavno njihova. In to se jim je nedvomno posrečilo. Odlično deluje tudi paket turbodizelskega štirivaljnika in samodejnega men­jalnika. Je pa res, da BMW-jevemu novincu ne bo lahko, saj je skoraj sočasno doživel pomladitev njegov neposredni tekmec mercedes-benz razred B. 
Gregor Pucelj