Preizkusili smo: BMW 540i luxury line

Sedma generacija petice je premišljena evolucija doslednosti.

Objavljeno
03. februar 2017 16.38
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Roman je znan, njegova rdeča nit pa se napeto plete že od leta 1972. Takrat je na prizorišče stopil bavarski junak po imenu BMW 5. Osrednji lik ostaja isti, a se v vsaki novi zgodbi pojavi v odlični kondiciji, z napeto kožo, brez podbradka in praviloma s še bolj izklesanim telesom. Čas je za novo nadaljevanje.

Nova petica je zrasla, kar pa se na oko skoraj ne opazi. Prvič zato, ker se oblikovno od predhodnice ni pretirano oddaljila, drugič pa, ker je z dolžino 493 cm daljša za zgolj štiri centimetre. Stoji na sorodnih temeljih kot večja sedmica, kar se začuti predvsem v kabini. Ta je predvsem na zadnji klopi prostornejša in v tem pogledu postavlja nova serija 5 občutno višja merila potovalnega udobja. Velik je tudi kot odpiranja zadnjih vrat in čeprav odprtina ni med največjimi, je vstopanje udobno. Dodatnih 10 litrov je pridobil prtljažnik, ki ima zdaj 530 litrov prostora. Najbolj pa je rast vidna v kabini, kjer se je petica močno približala sedmici. Pred voznikom je nova odlična grafika digitalnih merilnikov, ki so brezhibno pregledni in preprosto prilagodljivi, nov je komunikacijski vmesnik idrive in na steklo pred voznikom, ki je akustično zadušeno, se vrhunsko pregledno izpišejo vsi za vožnjo pomembni podatki. In tu je seveda ključ za zagon, ki ni samo to. Z njim lahko, tako kot pri sedmici, od daleč preverite količino goriva, izberete želeno temperaturo kabine za takrat, ko boste sedli v avto, z njim od zunaj tudi zaženete motor ter samodejno parkirate na tesno parkirno mesto ali petico premaknete z njega. Seveda so to dodatki, ki delajo življenje lažje in lepše in za katere ni treba imeti nobenega posebnega daru – zadostuje denar. Tega pa morate imeti kar precej. Osnovni in prav nič opremsko podhranjeni 540i stane 66.550 evrov, pri preizkušanem se je z vsemi naštetimi rečmi in še čim cena dvignila na pravljičnih 99.150 evrov.

Kljub velikostni rasti pa je nova petica ohranila smisel za koketiranje z vozniki stare šole. Volan je debel in močan, tako da je že občutek v rokah konkreten, avtomobil je 100 kilogramov lažji in oblika karoserije je najbolj aerodinamična doslej. Na cesti se vse našteto čuti. Petica gre v ovinek odločno in natančno, z zadnjim pogonom pa lahko tudi zabavno in karakterno. Kabina je odlično izolirana in trilitrski bencinski šestvaljnik z 250 kW (340 KM) ponuja poezijo za ušesa in dušo. Je vrhunsko kultiviran, z odlično zadušitvijo vibracij in prede kot mucek, če je sila, pa zna s tako količino konjev tudi lepo skočiti, a bolj kot k temu vabi k umirjeni vožnji. Takrat doseže tudi spodobno povprečno (zimsko) porabo 8,7 l/100 km. Dokaz več, da dizel ni nujno edina izbira. V ZDA in na Japonskem bo prav tak stroj najpogosteje božal ušesa v poslovnem razredu nove petice.

 

Drugo mnenje

Sedma generacija serije 5 ohranja najboljše vrline, ki jih premore svet bavarskih limuzin. Z izvrst­no zasnovo podvozja se lahko pelje tako udobno kot najbolj imenitne hišne limuzine serije 7 in glede na izbrani program vozne dinamike tako lahkotno kot manjše sestrice serije 3. Je pa to v primerjavi s predhodnikom na pogled precej bolj odrasel in imeniten avtomobil. Popravki so majhni, a hkrati precej opazni. Prednji del s preoblikovanima žarometoma, ki se zajedata v razpotegnjeno motorno masko, in čez vse skupaj poveznjenim motornim pokrovom brez vmesne reže deluje precej bolj imenitno in odraslo kot doslej. Podobno je slogovno napredovala notranjost z digitalnimi merilniki, dodelanim osrednjim informacijskim zaslonom in obiljem imenitnosti, ki je zelo odvisna od doplačil – in tu se zdi, da je nova petica še najbližje nekdanji. Bruno Kuzmin