Preizkusili smo: BMW i3 94 Ah

Izboljšani električni ambasador iz Münchna. Največji doseg ob varčni vožnji je blizu 200 kilometrov.

Objavljeno
18. marec 2017 23.58
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Električni avtomobili so še vedno precej neodkrit svet. Marsikdo ne ve, kaj naj pričakuje, kaj mu povedo vsi tehnični podatki in kako uporaben je tak­šen avtomobil za vsakodnevne potrebe. Toda nekaj drži kot pribito – električni avtomobili so vse boljši.

Med desetdnevnim preizkusom, ki je potekal v zimskih razmerah, sva s sodelavcem vozila v takšnem ritmu, da sva v povprečju porabila 22,5 kilovatne ure (kWh) na sto kilometrov. To je precej več, kot obljub­ljajo pri BMW – električni i3 naj bi uradno porabil 12,6 kWh na sto kilometrov.

»Prosim, povejta mi, kako daleč sta se pripeljala s polno baterijo. Meni ti podatki o elektriki ne povedo nič,« je kaj hitro pristavil prijatelj, ki sicer še kako dobro pozna avtomobile. In sva mu povedala. Sodelavec se je z načinom eco pro brez težav pripeljal iz Ljubljane v Kranjsko Goro, a je moral nazaj grede dopolniti zalogo energije, moja malenkost pa iz Ljubljane do Krasa (Dutovlje) in nazaj. Baterija je bila pred odhodom povsem polna, da bi se izognil nevšečnostim, sem izbral najvarčnejši način vožnje eco pro +. Ali povedano drugače: ves čas je bila izključena klimatska naprava, hitrost pa ni presegla 90 km/h. Z manjšo hitrostjo ni težav, če si čas krajšaš z dobro družbo, drugače pa je s klimatsko napravo. V zimskim mesecih te namreč pošteno zebe, poleti je peklensko vroče.

Na potovalnem računalniku je pisalo, da je največji doseg ob varčni vožnji blizu 200 kilometrov, kar se ujema z uradnim podatkom. Ob običajni vsakodnevni vožnji (hit­rost do 130 km/h na avtocesti z vključeno klimatsko napravo) je i3 s polno baterijo zmogel od Ljubljane do Logatca in nazaj, v bateriji pa je ostalo še za dobrih dvajset kilomet­rov energije.

Avtomobil smo vozili v zimskih, za baterijo neugodnih razmerah, a vseeno poskušajmo izračunati prihranek glede na povprečno porabo 22,5 kWh na 100 km. Po podatkih statističnega urada je povprečna cena za 1 kWh v Sloveniji 0,157 evra, liter 95-oktanskega neosvinčenega bencina pa trenutno stane 1,267 evra. To pomeni, da bi v slabih razmerah prihranili nekaj več kot 50 evrov na 1000 km, če i3 primerjamo z bencinskim tekmecem s porabo okoli sedem litrov na 100 km.

Dobrodošlo je, če lahko baterijo polnite doma, saj se čez noč povsem napolni. Slovenija je dobro pokrita z električnimi polnilnimi postajami, a vseeno je na tem področju še precej nejasnosti, saj niso vse brezplačne, poleg tega marsikje ni omejitve, kako dolgo je lahko vozilo na polnilnem mestu. Najnovejše hitre polnilne postaje DC so učinkovite, saj lahko baterijo napolnite že v pol ure. Vožnja z BMW i3 je vrhunska. Avtomobil ima odlične pospeške (7,3 sekunde do 100 km/h; največji navor 250 Nm), izkušnja pa je toliko zabavnejša zaradi tihega elektromotorja (125 kW/170 KM). Prostora je spredaj v izobilju, mnenja so najbolj razdeljena glede drugačnega koncepta armaturne plošče in drugih oblikovnih prijemov. Za nekatere to sploh ni avtomobil, spet drugi pravijo, da je v avtomobilski industriji premalo takšnega razmišljanja zunaj okvirjev.

Na prvi pogled je zabavno, da se vrata pri drugi klopi odpirajo v nas­protni smeri kot pri večini drugih avtomobilov, vendar je tudi nepraktično. Če hoče izstopiti potnik iz druge vrste, mora nujno najprej izstopiti voznik ali sovoznik, hkrati morajo biti druga vrata povsem odprta, kar pa je nemogoče na tesnih parkirnih mestih in v garažah.

In cena? Začetni znesek pri 37.800 evrih res ni majhen, toda vsak kupec pridobi subvencijo v vrednosti 7500 evrov.