Preizkusili smo: BMW X5 xdrive 30d

Napredni in koristni doplačljivi dodatki v velikem in udobnem avtomobilu.

Objavljeno
24. februar 2017 16.33
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Ni najnovejši ali najudobnejši, vendar BMW X5 premore karizmo, da ga opazijo vsi. Kdor je torej rad v središču pozornosti, dobro ve, kateri kos jeklene pločevine mora izbrati, da ga bodo pri vstopanju in izstopanju pogledali vsi.

Težko je reči, kaj ima ta avtomobil, da ga ljudje takoj opazijo. Vsekakor je modernega videza in prav nič ni zastarel, toda obenem nima nobene izrazite poteze. Razlog je verjet­no v mogočni sprednji maski in izklesanem zadku, pa tudi siceršnji zajetnosti.

Kljub temu ima voznik vseskozi občutek, da avtomobil dobro obvladuje, toda po drugi strani vsi potniki občutijo njegovo maso (dobri dve toni) pri ustavljanju in pospeševanju. Marsikdo je ob vož­nji tudi pričakoval, da bo X5 bolj odziven in poskočen, toda da gre bolj za občutek zaradi velikosti vozila kot kaj drugega, pove podatek, da X5 s šestvaljnim dizlom do sto kilometrov na uro pospeši v 6,8 sekunde.

Ob zagonu je precej glasen, toda sčasoma se 258-glava konjenica (190 kW) oglasi precej lepše. Osemstopenjski samodejni men­jalnik je natančen in v pravem razmerju glede na način vožnje, ki ga izbere voznik. Na makadamskih in blatnih poteh se je izkazal še štirikolesni pogon, snega pa v času testa ni bilo. Poraba goriva se je vrtela okoli devetih litrov, kar je soliden podatek.

Volan je masiven, sedeži udobni, zato je hvaležna tudi hrbtenica. Odlično deluje dodaten voznikov zaslon nad armaturno ploščo, saj se tam prikažejo tudi pešci, ki jih voznik v temi morda ne bi opazil. Nedvomno zelo koristen varnostni pripomoček. Predvsem zaradi peš­cev, pa tudi zaradi voznika, saj te po morebitni nesreči vselej sprem­lja slab občutek, da imaš koga na vesti, četudi nisi bil kriv.

V testnem avtomobilu sta bila vgrajena še zelo dober radarski tempomat in posebna infrardeča kamera za še natančnejše spremljanje živih bitij v okolici avtomobila (doplačilo 2511 evrov). Med vožnjo v temi je ta kamera zaznala ljudi in živali (pse in mačke) veliko prej, preden so jih sploh osvetlili žarometi. Prva misel ob uporabi je bila – koliko življenj bi rešili, če bi imeli ta sistem vsi avtomobili tega sveta!