Preizkusili smo: Ducati monster 1200 S

Če je ime znamenje, potem ima ta ducati prav.

Objavljeno
14. avgust 2017 14.49
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Legenda slečenih motorjev se je z leti obrusila, močno kultivirala in z izdatno podporo elektronike močno približala tudi ne tako zelo »monster« vozniku.

Ducati je z modelom monster leta 1993 zakoličil gabarite oblikovanja sodobnih motociklov brez oklepa (naked bikes). Ti pa so kmalu postali najbolj priljubljene mestne moto igrače. Zdaj je trend drugačen. Zdi se, da so se fantje vmes utrudili, saj si želijo več vetrne zaščite, pokončno sedenje, manj razkazovanja mišic, več mehkosti v vožnji in kar je še takih kavču v dnevni sobi približanih odlik.

Ne glede na to ostajajo naked motocikli ena najbolj klasičnih smeri in vsi večji proizvajalci imajo v prodajnem programu bolj ali manj sveže modele. Na novem monstru 1200 je, čeprav je težko verjeti, še manj plastike, posoda za gorivo je vitkejša, sedež pa nekoliko krajši. Tako po tehnični kot voz­niški plati se vrača k bistvu naked motociklov, ki bi po svoji naravi morali biti športni, a tudi praktični, hitri in udobni. Na trgu so sicer tekmeci, ki so hitrejši ali udobnejši, a monster prihaja pred kupce s ponudbo, ki jo lahko da zgolj agregat testastretta v partnerstvu z vrhunskim elektronskim upravljanjem. Moč 110 kW se z voznikom ne pretepa tako kot nekoč, ampak že pri nižjih motornih vrtljajih ponuja linearno lepo obvladljiv navor. In to koliko! Pri močnejšem pospeševanju iz ovinkov eksplozija navora zagotovi zmagovalni občutek, za katerega po novem ni treba biti tako hektično na vozniški preži kot nekoč. Že res, da ko odstraniš prepire, ljubezen ne traja tako dolgo, vendar pri monstru s tem ni težav. Kljub vsemu njegov značaj še vedno ostaja dovolj robusten, da bo všeč vsem, ki imajo radi bolj komplicirane zveze.

Z marsikaterim od tekmecev je vozniško gledano lažje živeti, za to moraš biti, kot rečeno, za monstra tudi sam malo »monster«. Temperamentni agregat da posebno ostrino, ki jo imaš rad ali pa ne. Široko krmilo, položaj sedenja in športna nastavitev predteka dajejo občutek zelo neposrednega stika s prednjim kolesom ter izjemno hitro in natančno vodljivost. Na slabih cestnih odsekih je zato potrebna kar se da velika zbranost, v zaprtih ovinkih pa se užitki merijo v gigabajtih v spomin shranjenih nasmehov. Položaj sedenja je zelo neutrujajoč, le pri večurni nepretrgani vožnji bi si želel za malenkost nižji položaj stopalk. V mestu in pri nizkih motornih vrtljajih ne mara samodejnega prestavljanja brez sklopke (DQS), med ovinki in pri močnejšem pospeševanju pa dela prestavljanje brez sklopke osupljivo. Moč tehnike je izjem­na, monster ima v treh stopnjah nastavljivo delovanje zavornega sistema ABS, osem (!) stopenj nadzora zdrsa zadnjega kolesa (DTC), tri nastavitve delovanja motorja (urban, touring in sport), različne prednastavitve varnostnih sistemov …

Skratka, če imate radi veliko navora, odlično zaviranje, natančno in preprosto vodljivost ter magijo vrhunske elektronike, je erotično lepi monster lahko zadetek v polno. Če ste iz pravega testa, seveda.