Preizkusili smo: Ducati multistrada 1200

Močan ter tehnično in elektronsko inovativen

Objavljeno
01. junij 2015 18.11
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Ko sva se zjutraj s še hladno multistrado pripeljala po Gregorčičevi, so se fantje iz varnostne službe zagotovo v hipu prijeli za orožje. Testastretta, mehansko srce tega multitalentiranega italijana, zmore nam­reč tudi to, da hladen motor ob vsakem zmanjšanju plina za trenutek pogrgra, nato pa iz izpuha ustreli tako močno, da so za stenami vladne palače morali postati nemirni.

 

Prepričan sem, da se voznik multistrade od voznika na primer BMW-ja GS razlikuje tako po voz­niških zahtevah kot potovalnonazorsko. Audi in BMW sta očitno poskrbela za dosledno negovanje medsebojnih razlik tudi v svetu dvokolesnikov, saj ponuja Ducati povsem drugačno interpretacijo potovalnega enduraštva. Morda ni odveč podatek, da je nekaj Audijevih najpomembnejših tehničnih razvojnikov, tako kot Porschejevih, ki skupaj z njimi sodijo pod bolj ali manj skupno streho, strastnih motoristov. Pogled na izpuh, okvir in zadnjo nihajko je dovolj, da opravimo s poglavjem oblikovanja. Brezhibno. Še nesrečni Cyranojev nos na maski ne pokvari celotnega vtisa.

Vožnja je pri multistradi že v temeljih zakoličena športno, kar nakaže že med lahkotnim mestnim vijuganjem. Odlično oceno dobi tako v zaprtih kot dolgih odprtih ovinkih, kjer navduši s stabilno in zanesljivo lego. Polno težo 232 kg odlično skrije tako v vožnji kot pri premikanju motocikla na mestu, kar je pri teh visokoraslih zvereh prej redkost kot ne. Multistrada je bila deležna sprememb tudi v drobovju, kjer sistem desmodromic variable timing (DVT) deluje na obe odmični gredi in spreminja čas odpiranja ventilov. Povedano drugače, povečali so moč pri visokih vrtljajih in navor pri nižjih. In to kako! Da ima 117,7 kW (160 KM) pri 9000 vrt./min, je en dosežek, drug, enako pomemben, pa je, da deluje bolj umirjeno kot prej.

Seveda ostaja eksploziven in energičen, tak, kot mora biti, in zato distribucija moči ni žametna kot pri japonsko-angleški ponudbi. Svet zase je elektronska nastavitev različnih režimov delovanja agregata in asistenčnih sistemov. Način urban zmanjša moč na 73 kW (100 KM), sistemi DTC, DWC in ABS pa izostrijo čute in se vklap­ljajo prej kot v načinu tou­ring, ki je namenjen za vožnjo po suhi cesti. Sport ponuja polno moč, neposreden odziv na plinu in omejen pas poseganja asistenčnih sistemov, enduro pa spet zmanjša moč, mehkeje podaja moč in optimalno porazdeli zavorni učinek.

Z multistrado sva se začela spoznavati v urbanem svetu nastavitev, končala v športnem, razlika med enim in drugim pa je taka, kot bi šel vmes v AS Domžale in doplačal vsaj 5000 evrov za drug motor. Doktor Jekyll in gospod Hyde sta siamska dvojčka v primerjavi s tem, kako različne značaje iz sebe iztisne nova multistrada. A potegnjeno pod črto, na koncu ob izjemni moči in odlično delujoči elektroniki hvalimo predvsem lahkotnost vodenja, udobje in užitek v vožnji.