Preizkusili smo: Fiat 500L 1.3 multijet II 16v City

Glavni adut je prostornost za vse družinske potrebe.

pon, 22.01.2018, 17:00
Zastopnik: Avto Triglav d.o.o.
Cena: 15.490 € (testni avtomobil 16.680 evrov)
Euro NCAP (2012): ★★★★★
Izpust CO2: 110 g/km

V njem se sedi višje, zato si ga lahko zamišljate kot športnega terenca, hkrati pa po obliki spominja na izumirajoče družinske enoprostorce. Kljub vsemu fiat 500L ostaja med najprepoznavnejšimi modeli italijanskega proizvajalca in zdaj na ceste v prihaja osveženi različici.

Osnova je fiat 500, legendarni avtomobil z bogato zgodovino, in čeprav je ta precej manjši, mu je po prenovi fiat 500L še bolj podoben predvsem pri obliki sprednje maske. Večja novost je sicer, da bo 500L zdaj tudi poimensko bolj ločen na tri različice – osnovna petsedežna je urban, bolj terenska je postala cross, večja sedemsedežna pa je wagon in bo dosegljiva le po posebnem naročilu.

Na testu smo najprej preizkusili osnovni model za pet potnikov. V notranjosti sta takoj opazni dve spremembi – višji položaj prestavne ročice, ki je zdaj lažje dosegljiva (vendar je precej debela), hkrati je volan povsem okrogel, prej je bil spodaj prirezan. Razvojniki so uporabili kakovostnejše materiale, zato je vse prijetnejše na otip. Napredoval je tudi osrednji zaslon z upravljanjem na dotik, saj sta zdaj zraven tudi android auto in apple carplay.

A kljub prenovi je fiat 500L zelo daleč od najbolj atraktivnih avtomobilov na trgu. Malce ga rešuje možnost zunanje dvobarvnosti, vendar še naprej glavna prednost ostaja prostorska učinkovitost. Tudi na daljše poti se lahko z njim odpravijo štirje odrasli potniki, za povrhu je v prtljažniku prostora za okroglih 400 litrov, kar je dovolj za brezskrbne družinske počitnice. Poleg tega je v izobilju odlagalnih prostorov za vse igrače, plastenke z vodo, očala, mobilnike …

Vozne lastnosti niso navdušujoče, ampak zgolj solidne, vendar ob spoštovanju cestnoprometnih predpisov in umirjeni vožnji je tudi to povsem dovolj. 500L sicer ni avtomobil, nad katerim bi se navduševali ljubitelji dinamične in hitre vožnje, ampak predvsem koristen družinski pomočnik. Koristnost ima torej prednost pred hedonizmom. O vsem tem pričajo tudi najosnovnejši podatki o motorju, saj se pod pokrovom skriva štirivaljni dizelski agregat s 95 konjskimi močmi (70 kW), kar nikakor ne omogoča pristnih vozniških užitkov. Kljub temu se je testni 500L več kot dostojno izkazal v težkih zimskih razmerah, saj me je sredi noči med enim najhujših zametov to zimo varno pripeljal približno 40 kilometrov do doma, pa čeprav so bile ceste zelo slabo očiščene.

Poraba je ugodna, v času testnih voženj se je gibala malce nad šestimi litri, kar je pri tako zajetnem avtomobilu pohvalen podatek. Podobno velja za zelo dostopno ceno glede na trenutne razmere na avtomobilskem trgu.

Prijavi sovražni govor