Preizkusili smo: Fiat tipo station wagon 1.6 multijet 16v lounge

 Glavni adut je prostornost za potnike in prtljago.

Objavljeno
29. junij 2017 14.33
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Pri tistih, ki niso obremenjeni s potrebo po prestiž­nem avtomobilskem grbu, so prioritete precej jasne – hočejo prostoren avtomobil za zmerno ceno. Družine imajo še dodatno željo, da je več prostora tudi v prtljažniku za kovčke, igrače, športne rekvizite … Karavanski fiat tipo SW je kot ustvarjen za njih.

»Košarkarji, dobrodošli,« pravijo pri Fiatu ob karavanskem tipu SW (station wagon). Za takšno trditev imajo vso pravico, saj je prostora v obilju. Spredaj in zadaj, pri čemer najvišji ljudje sprednjega sedeža sploh nimajo pomaknjenega povsem nazaj, zato zadaj zagotovo lahko sedita vsaj še dva odrasla potnika. Nobene utesnjenosti ni niti ob straneh ali pri stropu. Streha se nadaljuje v ravni liniji precej daleč nazaj, zato je dovolj prostora za glavo.

Dvotedenske testne vožnje so premalo, da bi lahko resnično ocenili uporabnost sedežev, toda po približno peturni vožnji je tipo SW še vedno ustrezal moji občutljivi hrbtenici. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60:40, v osnovni postavit­vi sedežev je v prtljažniku 550 litrov prostora, dobrih 100 litrov več kot v kombilimuzini. Za družine z najmanj dvema otrokoma seveda ni dovolj samo velik prtljaž­nik, ampak potrebujejo uporabnost tudi v potniški kabini. Tipo SW tem zahtevam ustreza, saj ima devet odlagalnih predalov za stekleničke, posodice za hrano, bonbone, igrače, robčke …

Testni primerek hkrati ponuja korektne vozne lastnosti. Pod pokrovom ga poganja 1,6-litrski dizelski motor z 88 kW (120 konjskimi moč­mi), kar je dovolj za vse družinske potrebe – prevoz v vrtec, v šolo, na izlet, na morje ... Odzivnost motorja je zadovoljiva, prav tako udobnost med vožnjo. Do stotice pospeši v 9,8 sekunde, najhitreje se pelje pri 200 kilometrih na uro. Pri Fiatu vam sicer obljubljajo porabo v mešanem ciklu 3,7 litra, toda v realnosti pričakujte vsaj dobra dva litra več.

Pomembna prednost je urejenost in preglednost armaturne plošče. Gumbov ni preveč, hkrati pa so logično razporejeni za preprosto uporabo. Pri 4,57 metra dolgem avtomobilu že pridejo prav parkirna tipala in kamera za vzvratno vožnjo. Testni tipo SW ima vse omenjeno, pa tudi navigacijski sistem, vendar z lepotno napako, saj gre za del doplač­ljive opreme (680 evrov), prav tako v dodatno opremo spada usnjeno oblazinjenje z možnostjo ogrevanja sprednjih sedežev za 1220 evrov.

Verjetno bo kdo vihal nos zaradi zunanje oblike, češ da ne premore tradicionalne italijanske privlačnosti. Dejstvo je, da hoče Fiat s tipom prodreti na različne svetovne trge, zato mora ugajati različnim okusom, oblika pa mora biti tudi stroškovna vzdržna za proizvodnjo nizkocenovnega modela. Testni primerek tako stane 20.290 evrov, toda za ta znesek dobi kupec veliko avtomobila, še posebno če bo tipo tudi z leti ohranil zanesljivost in ne bo hitro pokvarljivo blago.