Preizkusili smo: Ford focus RS

Štirikolesno gnana dirkaška legenda se vrača.

Objavljeno
26. avgust 2016 12.19
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin

Lancia delta integrale, ford escort RS cosworth, mitsubi­shi lancer evolution, subaru impreza WRX in legendarni audi quattro – vsi so razvajali z brutalno turbo močjo, štirikoles­nim pogonom in izjemnim športnim talentom. Novodobna inkarnacija nekdanjega escorta je dirkaški focus, ki nima prednjega pogona.

RS ni le motorna nadgradnja focusa ST. Gre za drugačno in bolj popoprano zadevo. Kolena zašibijo že karoserijski dodatki: agresiven prednji odbijač, ki bi zlahka pripadal dirkalni specialki, velikanski strešni spojler in orjaški izpušni cevi, ob katerih deluje sredinski šestkotni izpuh pri focusu ST precej otročje. Utrip pospešijo doplačilna 19-palčna platišča, 235 milimetrov široke pnevmatike michelin pilot super sport, poudarjene stranske obrobe in k tlom prislonjeno telo. Tudi notranjost je precej strupena, čeprav je njena osnova enaka kot v focusu z začetka motorne in cenovne ponudbe – to je pač stalnica pri superšport­nih izpeljankah množičnih modelov.

Atraktivna šminka, ampak glavni je pogon

Iz spomina nočeta školjkasta prednja sedeža znamke Recaro, za katera je treba v izvedbi shell doplačati 1580 evrov. Vredna sta prav vsakega centa, čeprav si ju ni mogoče nastaviti po višini. Na vrhu armaturne plošče so postavljeni atraktivni merilniki s prikazom tlaka in temperature motornega olja ter delovanja turbopolnilnika. Podobo klasičnega focusa nadgradijo še izvrstno oprijemljiv v usnje oblečen trikraki volan, modri šivi, kovinske stopalke in dodelani merilniki s hitrostjo do magičnih 300 km/h.

A vsa ta šminka zbledi, ko gre za pogon. To je bistvo najhitrejšega focusa. Nad prednjo premo stoji iz mustanga posvojen, a zmogljivejši 2,3-litrski bencinski ecoboost. Štirivaljnik pridela ob polnem plinu 257 kW (350 KM) in 440 oziroma za krajši čas 470 Nm. To je vir veselja, dramatičnosti in izvrstne odzivnosti, ki jo spremljata rezek zvok ter veliko veselja do visokih vrtljajev brez turbo luknje. RS je vse prej kot počasen! S štirikoles­nim pogonom in natančnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom potegne na skoraj vseh podlagah do 100 km/h v 4,7 sekunde in doseže, vsaj tako pravijo v tovarni, 266 km/h.

Raznovrstni užitki

Ne sprašujete o davku? Le kdo bi se ob užitkih, od katerih vzdrhtiš v RS, obremenjeval s 13-litrsko povprečno porabo goriva? S štirikolesnim pogonom seže najhitrejši focus daleč nad običajno ponudbo vročekrvnežev s prednjim pogonom. Ford lahko prenese do 70 odstotkov moči na eno izmed zadnjih koles ter zelo natančno in nadzorovano bočno drsi v slogu športnikov z zadnjim pogonom. To je igrača, s katero izzivaš porscheje. Pri izbiri običajnih pnevmatik doseže bočni pospešek 0,98g, pri paketu performance RS s pnevmatikami michelin pilot sport cup 2 še več. Pa tudi dere se ta ford na vso moč. Ko izberemo enega izmed treh športnih programov (vključno s tistim za lažje bočno drsenje s čezmernim prenosom moči na zadnji kolesi – drift), se vsakič, ko odvzamemo plin, zasliši pokanje in grgranje loput za spreminjanje pretočnosti v izpuš­nem sistemu. Da so vozni užitki še bolj prilagodljivi, lahko s stikalom na ročici za smernike izbiraš med trdo in mehkejšo nastavitvijo blaženja. Prav posebno poglavje je bočno drsenje, med katerim spreten voznik drsi po cesti kot baletka – primerjave z bolj običajnimi štirikolesnimi pogoni s sklopko haldex niso na mestu! Pa tudi zelo neposreden volan z le dvema vrtl­jajema med skrajnima legama igra enako pomembno vlogo kot velikanske zavore, za katere se zdi, da jih je nemogoče pregreti.

Focus RS je čistokrvni dirkalnik, ki odpira z inteligentno krmiljenim štrikolesnim pogonom nov pogled na vročekrvne in predvsem zabavne športnike nižjega srednjega razreda. Po tej plati se zdi brez omembe vredne konkurence, po filozofiji zasnove lahko iščemo vzporednice le z nekdanjimi mitsubishiji in subaruji.