Preizkusili smo ford focus titanium 1.0 ecoboost

Posrečeni posegi v drobovje za ohranitev visoke bonitetne ocene.

Objavljeno
27. marec 2015 12.57
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
Focus je zadnja leta vroča delnica, saj pobira lovorike najbolje prodajanega avta, njegova rast pa je stabilna že od samega začetka. Pri prenovi torej ni prostora za eksperimente, ostati na vrhu pa je včasih še težje kot tja priti.

Ford, kot še veliko drugih znamk, neguje kult svetovnega avta na vseh koncih sveta in z vsemi modeli, ki se lahko spoprimejo z vsakr­šnimi okusi in trendi. Focus, tako kot fiesta in mondeo, je prežet s tem poslanstvom, za nameček pa se je prikupil še tovarišem v Ljudski republiki Kitajski, kar je pogoj, da se lahko katerikoli od kandidatov za najbolje prodajani avto na svetu zares poda v to igro. Ford je s focusom ta pokal osvojil večkrat, zato je jasno, da prenova ni zgolj kozmetična, ampak so spremembe dobro pretehtane.

Kar zadeva oblikovne spremembe, je najmanj ugibanj o tem, kam Ford pelje focus v naslednjem razvojnem ciklu. Središče pozornosti je nezgrešljivo usmerjeno v sprednjo masko, ki je zdaj poenotena z všečno in prepoznavno hiš­no linijo. Ravne linije maske hladilnika so postavljene više in bolj pokonci, kar podobo v osnovi enakega avta dovolj spremeni. Skupaj s spremenjenimi lučmi in poudarjenim grebenom na pokrovu motorja je focus pridobil odločnejši značaj, hkrati pa nekoliko obrusil prej močno poudarjeno športnost.

Bolj zanimive so manj vidne spremembe, ki so avtomobil v resnici bolj spremenile, kot se to kaže zunaj. V kabini ostaja prostorsko in funkcionalno na enaki ravni kot prej, kar ga med tekmeci usidra v zgornjo tretjino, a ne gre prezreti, da njegovi najbolj neposredni in najmočnejši tekmeci ponudijo več prostora v prtljažniku, praviloma boljši sistem zlaganja zadnje klopi in nižji nakladalni rob.

V tem delu na sveže tekmece ni idealno pripravljen, je pa velik korak naprej naredil pri iskanju novih komunikacijskih poti med voznikom in vedno večjim številom elektronskih naprav v vozilu. Kombinacija velikega osrednjega zaslona na dotik, ki prevzame vodilno vlogo za upravljanje različnih naprav, ob sočasni ohranitvi nekaterih klasičnih gumbov in stikal, je posrečena srednja pot, učinkovita tako z uporabniškega kot oblikovalskega vidika.

Tudi mehanska nadgradnja jas­no kaže, v katerih delih so želeli focusa najbolj spremeniti. Ključna poudarka sta bila dvig ravni udob­ja pri večji potovalni hitrosti in (še) višja raven vozniške agilnosti. Večkrat nagrajeni litrski trivaljnik smo že nekajkrat pohvalili in tudi zdaj, ko je kabina še bolj zvočno izolirana, se to ni spremenilo. Ima izredno miren in tih tek, rad se požene v višje vrtljaje in je kos tudi družinsko polno naloženemu avtomobilu. Ustreza mu zmeren vozniški slog, če ga silimo, da turbina pogosto plaši vseh 125 konjev, bo poraba vse prej kot ugodna, vož­nja pa še vedno ne pretresljivo dinamična. Focus s tem motorjem je namenjen umirjenim voznikom, ima pa odlično lego in zelo neposreden volanski mehanizem, kar naredi vožnjo skozi ovinke zabavno, tudi kadar pod pokrovom niso polno obremenjeni vsi teoretično razpoložljivi kilovati.

Focus je torej zamenjal nekaj kosov garderobe ter se prestavil iz športne elegance v business smart. V vozniškem smislu je postal še bolj odziven in z dolgo nevtralno lego, kar lepo nadgradi njegov že pridobljeni »vozniški« sloves. Recept za podaljšanje odlične prodajne zgodbe je zastavljen zelo dobro, a najboljši tekmeci, ki so vmes ponudili povsem nove generacije »antifocusov«, imajo nekaj adutov, ki jih ford (še) ni izkoristil.