Preizkusili smo: Ford galaxy 2.0 TDCi 132 kW titanium

Družinski prevoznik z zanimivim motorjem in opremo

ned, 13.03.2016, 13:00; spremenjen: 17:00
Zastopnik: Summit motors Ljubljana

Cena: 36.360 € (osnovni model),
37.580 € (testni avtomobil s popustom)

Euro NCAP (2015): ★★★★★

Izpust CO2: 129 g/km

Veliki enoprostorci so glede uporabnosti zanimiv avtomobilski razred, a ker se na to ne ozira prav veliko kupcev, postajajo vse ožja niša. Ford ob S-maxu, ki je še vedno prostoren, a bolj podoben križancem, vztraja tudi pri njegovem bolj kombijevskem dvojčku, ki je ob prenovi dobil nekaj korist­nih dodatkov.

 

Galaxy je velik avtomobil. Ne toliko po dolžini (nekaj manj kot 4,8 metra), pač pa bolj po občutku, ko sedete vanj. Višine je na vseh sedežih, tudi v tretji vrsti, na pretek, prav tako je dovolj širok, da so v drugi vrsti drug zraven drugega trije enako široki (in dovolj udobni) sedeži. Da vozite nekaj večjega, boste spoznali na mestnih ulicah, a parkiranje z vgrajeno kamero zadaj in dobro delujočim sistemom samodejnega zaznavanja prostega mesta in parkiranja ne bi smelo biti težavno – če je le luknja dovolj velika.

Občutek velikosti hitro izgine med relacijskimi vožnjami, ko je galaxy predvsem udoben, tih in zmogljiv potovalnik. Srednji od treh dizelskih motorjev z močjo 132 kW nima pretiranih težav pri premikanju najmanj 1,8 tone težkega avtomobila, pri speljevanju in hitrih spremembah pritiskanja na plin pa se kljub vsemu zdi, da s samodejnim menjalnikom powershift ne sodelujeta najbolj zgledno. Pohvalno je, da mestna poraba goriva ne odstopa preveč od povprečja 7 do 7,5 l

100 km, ki smo ga dosegali med testnimi vožnjami. Ni pa to obljubljenih 5,4 l/100 km, da se razumemo ...

Koliko je prostora v prtljažniku, boste odmerjali sami z zlaganjem in postavljanjem sedežev v drugi in tretji vrsti. Zložijo se vsi s pritiskom na gumb, dva v tretji vrsti se samodejno tudi dvigneta, tistim v drugi je treba pomagati ročno, a so vzdolžno pomični. Ko jih je v uporabi vseh sedem, človek ne ve, kam bi dal rolo za prekrivanje prtljažnika, ki sicer niti v petsedežni postavitvi ne prekrije vsega prostora – med njim in nasloni (razen če jih res zelo in nenaravno nagnete nazaj) ostaja precej široka luknja. Malce šepa ureditev prtljaž­nika, kjer ni nobenih pripomočkov za zadrževanje manjših kosov prtljage.

Galaxy lepo premaguje cestne neravnine, a se v ovinkih ne nagiba pretirano in kljub velikosti omogoča tudi bolj uživaško vožnjo po ovinkastih cestah (brez potnikov zadaj, seveda). Upravljanje je intuitivno, infozabavni sistem (sync 2) dobro deluje, tudi odlagalnih površin ne manjka. Pod črto se zdi to avtomobil, pri katerem za plačani znesek dobiš veliko – ne samo prostora, ampak tudi opreme, a njegov svet so vendarle bolj odprte ceste kot vsakdanja pot v službo.

Prijavi sovražni govor