Preizkusili smo: ford mondeo 2.0 TDCi powershift karavan titanium

Odlično opremljeni dolgoprogaš, ki mu ni mar za vreme.

Objavljeno
20. januar 2017 18.54
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Mondea, tudi karavanskega, že dobro poznamo. Tokratni test­ni primerek pa je bil kljub temu novost. Poleg samodejnega menjalnika je imel nam­reč še štirikolesni pogon.

Je pa res, da razen voznika nihče ne ve, da gre za štirikolesno gnanega mondea, saj na njem ni nikakršne tovrstne oznake. S štirikolesnim pogonom oziroma z njegovim vključevanjem in morebitnim izključevanjem se vozniku tudi ni treba ukvarjati. Dejansko gre za prilagodljivi oziroma inteligentni pogon, ki po potrebi razporeja navor na posamezno kolo. Voznik ga občuti predvsem v težavnih razmerah, recimo na strmih klancih, makadamu ali v snegu. Se pa štirikolesno gnani mondeo odlično znajde tudi na mokrem, kjer se pelje, kakor da je na tračnicah, in v povezavi s solid­nim samodejnim menjalnikom in natančnim volanskim mehanizmom vozniku pričara nasmeh na obraz.

Ta že tako ali tako dobri paket podpira še odličen turbodizelski 2,0-litrski štirivaljnik z največjo močjo 132 kW (180 KM). Z velikim navorom 400 Nm že v nizkem območju vrtljajev suvereno streže ne prav majhnemu vozilu.Kljub solidnim zmogljivostim (največja hitrost 216 km/h, pos­pešek 0–100 km/h v 9,5 sekunde) pa takšen mondeo ne raz­očara niti s porabo goriva, tako sem med preizkusnimi vožnjami dosegel povprečje nekaj več kot 7 l/100 km.

Testni primerek je bil odlično opremljen, saj je imel tako imenovani zimski paket, ki vključuje ogrevana sprednja sedeža, ogrevano vetrobransko steklo in prav tak volanski obroč. Poleg tega so bili dodani sistemi za opozarjanje na vozilo v mrtvem kotu vzvratnih ogledal, za pomoč pri vzdrževanju smeri in za preprečevanje naleta pri majhni hitrosti, nov komunikacijsko-zabavni sistem sync 3, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, sistem za aktivno pomoč pri parkiranju in odlični prilagodljivi LED-žarometi.

Da v mondeu, in še posebno karavanskem, ki je dolg 4,86 metra, nikjer ni pomanjkanja prostora, že vemo. Na sprednjih in zadnjih sedežih se potniki z izjemo najvišjeraslih ne morejo pritoževati nad utes­njenostjo, več kot dovolj prostora je prav tako v prtljažniku, ki ima že v osnovni postavitvi prostornino 525 litrov; nakladanje težjih kosov pa olajša nizek nakladalni rob. Prav gotovo se ne motim, če za konec zapišem, da težko še kje dobite toliko avta za ta denar.