Preizkusili smo: honda CBR650FA ABS

Zmerni športnik gre tudi po nakupih ali v službo.

Objavljeno
03. julij 2015 19.09
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Privoščite si lahko naravnost primadonasto impulzivnost in vam bo ta honda stala ob strani pri vsakršni muhi: pri brušenju stopalk, lenobnem sprehodu po peščeni stezi, mestni nestrpnosti in prevozu za športnika že nespodobnih tovorov – vse pa z dobro voljo in ubogljivostjo.

Športnik, ne superšportnik srednjega razreda je oblikovno sodoben in agresiven, ne manjka modnih in smiselnih LED pozicijskih ter zavorne luči. Merilniki so spremenjeni, a žal kljub temu manjka nekaj prikazov in berljivost, kakršno ponujajo tekmeci. Tudi priklic in ponastavitev prikazov sta še nerodno nameščena med merilnike.

Štirivaljni vrstni motor s 649 ccm razvije 87 KM moči pri 11.000 vrtljajih, kar požene 211 kg težki motocikel do 195 km/h po homologaciji; tisti primerek očitno ni bil najboljši. Motor je biser: gladko potegne do 1500 vrtljajev, pljune v ojnice pri 3000 vrtljajih in popolnoma zvezno oddela vse do dobrih 11.000. Je odziven in uglajen – zanimivo, da je ob zaviranju z motorjem in pri nekaterih režimih čutiti sled visokofrekvenčnih tresljajev, kakršni so bili značilni za nekdanje štirivaljnike. Testna poraba je bila od 4,3 do 5,6 l na 100 km (posoda za gorivo drži 17,3 l). Motor odlično shaja brez vsakršnih elektronskih dodatkov, pomaga mu vzorno voljan šeststopenjski menjalnik.

Jeklen okvir z aluminijasto nihajko je trden, vilice niso nastavljive in vzmetenje je prirejeno bolj na trdo, a ne brutalno. Zavore z vzornim ABS so zmogljive in odlično odmerljive, brez superšportne ostrine. Voznik sedi športno kompaktno, vendar sproščeno (višina sedeža 810 mm), vožnja je vedno zanesljiva, vodljivost je natančna in nagib v ovinku ter okretnost pripomoreta k dobri in varni zabavi. Vetrni ščit pokrije predvsem prsi (pritisk na zapestji popusti od 100 km/h).

Sopotnik sedi razmeroma dostojno, pod udobnim sedežem ni prostora, a je nekaj dobrih domislic za pritrjevanje čelade in prtljage. Ogledali sta še uporabni, premeščeni gumb troblje povzroča nehoteno vznemirjanje okolice. Honda CBR650FA ABS bo večini ravno pravšnja.