Preizkusili smo: Honda civic 1.5 sport

Športni videz privablja poglede. Prostorna notranjost in vozne odlike.

Objavljeno
23. junij 2017 20.31
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Čeprav je povsem drugačna od predhodnice, je nova generacija honde civic zadržala prepoznavno osebnost. Ena od prednosti je prostornost, dobro deluje tudi motor, nad zunanjo pojavo so bili navdušeni številni mimoidoči. Zdaj bodo morali svoje povedati še kupci.

Za hondo civic so se na testnih vož­njah obračali številni ljudje, trije so pristopili in spregovorili nekaj besed. Vsem trem je bilo skupno odobravanje ob pogledu na zadek. Najbolj sta jim bili všeč izpušni cevi na sredini, a malce so bili vseeno razo­čarani, ker testni primerek ni bil superšportnik type-R. Pričakovali so namreč glasen dirkaški zvok in izvrstne pospeške, toda najmočnejša izvedba bo prišla na ceste šele proti koncu leta.

Med opaznimi spremembami je denimo postavitev spojlerja. Donedavnega je bil kar na sredini zadnjih vrat, zdaj je pri vrhu kot podaljšek strehe, atraktiven pa je tudi pokrov prtljažnika. Težko je soditi, kaj je lepše, saj sta stara in nova verzija privlačni, vendar različni. Če nič drugega, je pri novi generaciji zato boljša preglednost iz avtomobila.

V notranjosti se takoj opazi, da ni več dvodelnega zaslona na armaturni plošči. Ta je postala bolj klasična, toda zaradi postavitve in oblike gumbov je še vedno ohranila tipični Hondin pridih. Občutek za volanom je zato prijeten in precej unikaten. Enako kot zunaj so tudi notranje linije precej ostre, zato je športnost poudarjena pri številnih malenkostih.

Med novostmi, ki dosedanjim lastnikom civica verjetno ne bodo všeč, je tudi dejstvo, da zadaj ni več tradicionalnih sedežev, ki so bili precej priročni za zlaganje in povečanje prostora za prtljago. Iz Honde so sporočili, da so bile spremembe potrebne, ker so želeli povečati prostor v potniški kabini. Tega je zares v izobilju, zato je civic več kot dovolj za petčlansko družino, pri čemer sta lahko starša tudi višjih ali širših mer. Morda bo imel kdo težave s tem, da se vstaja in useda precej nizko, toda ko se enkrat namestiš, sediš zelo stabilno in udobno.

Za prste oblizniti so vozni občutki. Civic je z bencinskim 1,5-litrski štirivaljnik (134 kW/182 KM) izvrsten partner za vijuganje med ovinki. Cestišča se drži trdno in dinamično, zraven ni nobenega nadležnega nagibanja, le pohvalimo lahko tudi povezavo med motorjem in menjalnikom. Ročica menjalnika je še posebno priročna, saj je malce višje pri vozniku, prestavna razmerja pa so zelo kratka. Na voljo je tudi samodejni menjalnik CVT, a za doplačilo dva tisoč evrov. Največjo hitrost doseže takšen civic pri 220 kilometrih na uro, do stotice pospeši v 8,4 sekunde.

V prtljažniku je prostora za uporabnih 478 litrov prtljage, vanj brez težav postavite torbo za golf ali športni otroški voziček. Ker se zadnja vrata dvignejo visoko v zrak, se pred vami odpre široka luknja za prtljago. Ob vsem tem se zdi ugodna tudi cena pri 22.990 evrih.