Preizkusili smo: Honda CRF 1000L DCT africa twin

Honda gre s tehnično iznajdljivostjo nad tabujeo menjalnikih v motociklih.

Objavljeno
19. avgust 2016 11.27
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Za izdelavo africe twin so si vzeli čas in dobro premislili, kaj mora veliki enduro ponuditi novodobnim avanturistom. Možnost izbire samodejnega menjalnika z dvojno sklopko je in ni presenečenje. Bo tabu padel?

Včasih ti kakšna nepričakovana stvar iz globin spomina prikliče dogodek, ki te spravi v obup. Ob pogledu na preskušano hondo africa twin se je zgodilo prav to. Bilo je poletje v stari Gorici, tik preden je našo tedanjo državo vzel hudič. Spomnim se, kako je stala pred mano. XRV 750 africa twin. Spoznala sva se pred lokalom, v katerem se je gnetlo zagorelih obrazov, rumenih puloverčkov in belih college čevljev (količke). Kot bi Dario Diviacchi v živo predvajal Duran Duran. Veke so postale težke, solze so silile na pločnik Garibaldija in paralo se je srce takrat mladega slovenskega motorista. Preprosto ni bilo pravično. Božansko lepa africa je tam stala samo zato, da je dala piko na i splošni modni kulisi pozerskih japijev. Jaz pa sem vedel, da bi jo, če bi bila moja, gnal vsaj do Fidžija, a raje še naprej. Preden so se v Hondi lotili projekta nove africe twin, so vedeli, da bo spet treba narediti nekaj več. In so. Na naših straneh smo africi že peli hvalo, saj je odlična v vseh za vožnjo velikega endura ključnih elementih. A pri Hondi so ponudili tudi svoj tehnološki presežek, samodejni menjalnik z dvojno sklopko DCT. Zgrešeno?

Za vse po starem skupaj dane je verjetno res, a zanje je na voljo africa s klasičnim menjalnikom, ki smo jo predstavili nedavno. Ampak pri Hondi gledajo naprej. Se še kdo usede na motor kot včasih in odpelje v neznano? Ja, potem ko napolni mobilni telefon, v žepe natlači energijske tablice, v nahrbtnik pa litre energijskih napitkov. Potem je vse nared za 100-kilometrsko avanturo. Včasih smo take razdalje obrnili v kratkih hlačah in potrgani majčki! DCT je torej menjalnik za novodobne motoavanturiste.

Navzgor prestav­lja brezhibno in hitreje, kot bi voznik, vlek je stalen in pospeški sila impresivni. Lahko prestavi zgodaj in varčuje z gorivom ali pa v programu S pusti vrtljaje v visoke vrednosti. Dovolj za precej izrazito dinamično vožnjo. Upošteva spuste in vzpone, z njim je lažje speljati v klanec, z mesta spelje kot raketa, vožnja po makadamu pa je v užitek tudi takim, ki se na njem drugače ne počutijo najbolje. Tu je še tipka G za še lepše trenutke v naravi. G izostri čutila in dovoljuje drsenje zadnjega kolesa, kar je z asistenco menjalnika DCT še lažje opravilo. Je res tak biser? Včasih grobo prestavi navzdol, včasih se zmede, ampak glede na to, da analizira slog vožnje, je bil za take spodrsljaje pogosto kriv tudi moj hitro spreminjajoči se ritem vožnje. Dobro je, da so africi dodali DCT, saj je s tem odličen enduro dobil še nekaj več, ali bolje, nekaj, kar bo imelo vedno več smisla in zagotovo tudi privržencev.