Preizkusili smo: Hyundai santa fe 2.2 CRDi impression aut.

Lepši in varnejši antitucson

Objavljeno
15. julij 2016 17.21
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Življenje je lahko naporno, ko učenec prehiti učitelja. Nekaj podobnega se je zgodilo santa feju z rojstvom dominant­nega tucsona. Lahko kaj spremeni nežna prenova tega pri nas največjega športnoterenskega hyundaia?

Odgovor naj prinese čas, vendar se zdi, da bodo imeli Hyundaievi trgovci veliko dela z dokazovanjem, kaj vse je novo. Zunanji in notranji prenovitveni posegi so nežno diskretni in nikjer revolucionarni. Pozorno oko opazi nova žarometa z dnevnimi LED-svetili, polepšana odbijača, kromano motorno masko in največ 19-palčna platišča. Da bo santa fe zažigal in mamil tako kot pred leti, ne gre računati. Je pa velikan, ki si ga lahko omisliš v tržno verjetno najbolj zanimivi izvedbi s podaljšano karoserijo in dvema dodatnima sedežema v prtljažniku, zajeten in opazen. A predvsem to.

Več odkrivajo detajli, pri čemer gre ob kakovostnejši izbiri notranjih materialov večinoma za nadgrad­njo varnosti. Avtomobil je med drugim lahko opremljen s kamerami za 360-stopinjski prikaz dogajanja okoli njega, radarskim tempomatom z možnostjo preprečevanja naleta in opozorilnim sistemom za zadrževanje na voznem pasu. Našteto stane precej zasoljenih 2450 evrov.

Vse drugo, tudi plastičen videz armaturne plošče in ergonomija, ostaja bolj ali manj nespremenjeno. Voznik sedi spodobno, verjetno pa bi si najvišji želeli izdatnejše nastavitve volanskega obroča. Nobene zadrege ni s prostorom na zadnji klopi in v prtljažniku. Slednji je s 534 litri zajeten in z dvojnim dnom priročno uporaben. Pohvaliti je treba zlaganje zadnje klopi in hkrati pograjati rolo, ki je v primerjavi z najboljšimi nedodelan. Le zakaj nima stranskih vodil in zakaj je okolica tako plastična?

Prijeten, a prej žejen kot varčen je 2,2-litrski dizel s 147 kW (200 KM) in 440 Nm navora med 1750 in 2750 vrtljaji. V navezi z uglajenim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom potegne do 100 km

h v 10 sekundah in do največje hitrosti 203 km/h. Kot rečeno, je manj izjem­na poraba, saj je treba računati na povprečnih osem do devet litrov. Masa skoraj dveh ton in serijski štirikolesni pogon, s katerim zmoreš večino običajnih izzivov, zahtevata svoje. Santa fe ima za povrhu sredinsko zaporo diferenciala s polovično delitvijo pogonske moči med prednjim in zadnjim kolesnim parom, da se lahko z njim brezskrbno odpraviš na »civilne« terenske avanture. Po vsem opisanem lahko rečemo, da je največji hyundai prijeten sopotnik, verjetno pa bo kljub prenovi ostal obroben tržni igralec.