Preizkusili smo: Kia soul EV

Električna izvedba Kiinega prepoznavnega modela soul se zdi trenutno zdi ena boljših izbir električne mobilnosti. Pomanjkljivost je le v tem, da pri nas (še) ni v prodaji.

Objavljeno
06. februar 2015 18.37
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih

O električnih avtomobilih veliko pišemo, redkeje pa se z njimi vozimo, vsaj v Sloveniji. Tudi pri kii soul EV ni dosti drugače, čeprav je res, da se o njej govori precej manj kot o kakšnih drugih modelih. Mi smo jo že vozili, kupiti pa je v Sloveniji še ni mogoče. Rečem lahko le – žal.

 

Prenovljena kia soul je ohranila posebno obliko, ki jo postavlja v svet malih križancev, z dolžino 4,14 metra pa je lahko tudi povsem mestni avtomobil. V električni različici jo odlikujejo bogata serijska oprema in nekateri dodatki, ki jo naredijo privlačno tako zunaj kot v notranjosti. Da se proti vam pelje električni soul, boste najprej opazili po tem, da spredaj ni nobenih rež, ampak je del med odbijačem in motornim pokrovom zapolnjen. Tam so našli prostor za vtičnici za običajno in hitro polnjenje baterije.

Soul EV ni nič manj prostoren kot običajno gnani model, prtljažnik je z 250 litri nekje v povprečju razreda. Med vožnjo se, kajpak, najprej opazita dve prednosti električnega pogona: velik navor takoj po pritisku na plin in odsotnost tresenja oziroma brnenja motorja. Slišati ni niti v nekaterih primerih zoprnega zvoka elektromotorja in nasploh se soul EV izkaže s kakovostjo izdelave in vgrajenih materialov.

Da gre za povsem uporaben avtomobil za vsakdanjo vožnjo, dokazuje dejstvo, da smo v tednu dni z njim prevozili skoraj 500 kilometrov. Največ, seveda, po mestu, a soul EV je s spodobnim dosegom (sploh za zimski čas) primeren tudi za kakšen izlet v naravo. Z mirno vožnjo nam je med dvema polnjenjema uspelo prevoziti dobrih 120 km, zelo pozitivno pa je dejstvo, da se doseg bistveno ne zmanjša niti med vožnjo po avtocesti, pa čeprav s hitrostjo 125 km/h. Po tem se soul opazno razlikuje od treh električnih malčkov (mitsubishi i-miev, citroën C zero in peugeot ion), ki so na avtocesti veliko hitreje izgubljali energijo.

Ob tem ni odveč pripomniti, da kia soul EV brez težav preseže pri nas dovoljeno avtocestno hitrost, lepo se izkaže tudi med vožnjo po makadamu v hrib, kjer omogoča nežno speljevanje brez nepotrebnega razdajanja moči. Elektromotor je sicer med močnejšimi, ima 81 kW, a na zaslonu, kjer lahko spremljamo, koliko moči porabljamo v danem trenutku, boste to vrednost le redko opazili. Po gorenjski avtocesti smo porabljali približno 30 kW, nazaj proti Ljubljani pa 25 kW; porabo energije seveda povečata tudi gretje in druga elektronika v avtomobilu, a ne dosti več kot 1 kW, ponavadi celo pol manj.

Baterija hrani 27 kWh energije, iz tega podatka je mogoče izračunati, kako dolgo jo je treba polniti. Na običajni vtičnici boste praznega soula EV popolnoma obudili v življenje v približno 12 urah (odvisno od moči varovalke), seveda pa obstajajo tudi hitrejši načini. V avtomobilu smo, denimo, dobili kabel (shranimo ga lahko pod dno prtljažnika), ki je omogočal polnjenje v približno petih urah. A vse vtičnice zanj niso prave, zato je načrtovanje daljših poti zahtevalo kar nekaj truda.

Kdaj se bo soul polnil, je mogoče določiti na preprost način na zaslonu infozabavne naprave, dodatno je mogoče nastaviti tudi, kdaj naj bo ogret (ali ohlajen) na želeno temperaturo. Pri tem uporablja toplotno črpalko, kar poveča njegovo učinkovitost.

Kia soul EV omogoča vožnjo v dveh načinih, ki se razlikujeta po moči regenerativnega zaviranja. Zaradi visokega navora (285 Nm) vozniku ponuja veliko užitkov, tudi lega na cesti je zgledna, sedeži pa so prej udobni kot športni. Kot takšna se trenutno zdi ena boljših izbir električne mobilnosti, navsezadnje velja zanjo sedemletna garancija – tudi za baterijo.