Preizkusili smo mercedes-benz B180 CDI

 Najbolj družinska trikraka zvezda dovolj prefinjena, a ne čisto brez muh.

Objavljeno
12. maj 2015 16.54
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih
Za njim se ni kadilo tako kot za manjšim razredom A, a tudi tiha voda bregove dere in zdaj si Mercedes-Benza brez razreda B skoraj ne znamo predstav­ljati. Nedavno so ga osvežili – kar ni nič čudnega, saj se je v boj za malo bolj petičnimi družinskimi kupci pognal tudi münchenski tekmec. Razred B mu odgovarja po svoje. Mirno. Tiho.

Težko bi rekel, da je v tem avtomobilu kaj takšnega, kar posebej priteg­ne, a pod črto ugotoviš, da ponuja lep paket vsega, kar si zamisliš v razredu kompaktnih enoprostorcev. Ima pa plebejska konkurenca kakšno možnost za prilagajanje več – v razredu B se sedeži ne premikajo vzdolžno, celo posamični niso, za povrhu je luknja za prevoz daljših, a ožjih predmetov zgolj nakazana. Je pa prtljažnik ne samo spodobno velik za 4,3 metra dolg avtomobil, ampak tudi lepo obdelan in ima ravne robove.

Spredaj je razred B zelo podoben razredu C, se pa sedi nekoliko više, sedeži so sicer trdi, a kljub temu dovolj udobni. V testnem avtomobilu so običajni, tipično mercedesovski programski opremi dodali še Garminov navigacijski sistem, ki pa je bolj kot ne porušil grafično enovitost. Upravljanje z okroglim gumbom in še nekaterimi tipkami med sedežema je kljub temu vedno na visoki ravni.

Glede motorja – naj vas ne preslepi številka v oznaki avtomobila, ta že dolgo ne pomeni več prostornine –, velikega »le« 1461 ccm, nimam večjih pripomb, tudi 80 kW moči je v takšnem avtomobilu kar dovolj. Če so vam številke od nekod znane, imate prav: motor v osnovi izhaja iz Renaultovih razvojnih oddelkov, z njim so pri Mercedes-Benzu nadomestili 1,8-litrski agregat z enako močjo in navorom (260 Nm), ki pa zdaj nastopi pri nižjih vrtljajih. Vse skupaj se pozna v precej ugodni porabi goriva, ki jo je brez večjih težav mogoče vzdrževati med 5,5 in šestimi litri na 100 kilometrov; v tovarni sicer govorijo o zgolj štirilitrskem povprečju.

Med vožnjo je razred B nezahteven, dvojna izpušna cev namiguje na športnika, a je vendar primernejši za prijazne in lagodne družinske prevoze. Že serijsko je med drugim vgrajeno opozorilo na nevarnost trka, sistem zna posvariti voznika, če zazna, da je utrujen.

Se je pa testnemu avtomobilu pripetila nevšečnost v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Menjalnik se je med speljevanjem in prestavljanjem med prvo in drugo prestavo odzival robato in zato vzbujal slab občutek med vožnjo po mestu. Menda so s spremembo programske opreme to težavo poz­neje odpravili ...