Preizkusili smo: Mercedes-benz C 220 d kupe

Lep, prostoren, bolj dinamičen, dizel pa bi bil lahko tišji.

Objavljeno
29. januar 2016 19.33
Andrej Brglez
Andrej Brglez

Kupci kupejev praviloma natančno vedo, kaj hočejo, in če ob prvem srečanju ne preskoči iskra ljubezni, je pozneje pogosto le malo možnosti za popravni izpit. C kupe s tem nima težav.

 

Tradiciji zapisani Mercedes v novi generaciji razreda C preseže visoka estetska pričakovanja in ponuja kupejevsko drznost, ki je v prejšnji modelski generaciji v tako provokativni in hkrati brezhibno visoko stilizirani obliki nismo videli. V sprednjem delu je C kupe tak, kot so zdaj vsi mercedesi, oster, po AMG-jevsko agresiven, z mrežasto masko, ki kriči: jaz sem zvezda nove generacije. Bočni pogled prikaže tri pomembna sporočila, izražena v zelo premišljeno odmerjenih centimetrskih proporcih. Že na oko se začuti, da je avtomobil daljši, če smo natančni, so ga raztegnili za slabih deset centimetrov, vendar ohranja vitalnost in igrivost, potrebno za ta kupejevski velikostni razred. Z enako mero energije je nabit zadnji del. Pri limuzinskem C-ju so zadnje luči predmet zelo deljenih mnenj, pri kupeju polariziranja ne bo. Izrazitejše so, potegnjene bolj v bok in predvsem povzete po večjem S kupeju, kar že samo po sebi ne more biti slabo. Toliko o lepoti.

Daljša medosna razdalja kot pri predhodniku je omogočila prostornejšo kabino. Voznikov delovni prostor je športno napolnjen, kar je za kupe seveda odlično, saj vozniku tako v predelu nog, ramen kot glave daje občutek aktivnega vozniškega okolja. Hvalim odzivnost volanskega mehanizma, odlično uravnoteženost podvozja, ki glede na izbrani program ponuja brezhiben kompromis med udobjem in športnostjo, ter samodejni devetstopenjski menjalnik 9G tronic. Tokratni dizelski motor iz 2143-kubične prostornine iztisne 125 kW, navor 400 Nm pa je na voljo med 1400 in 2800 motornimi vrtljaji. Z obema vrednostma samodejni men­jalnik odlično operira, odzivnost in mehkost delovanja pa prilagaja izbranemu programu in načinu vožnje. 9G tronic je na seznamu dodatne opreme, njegova cena znaša dobrih 2900 evrov in ga priporočam. Pikolovsko gledano nas je pri C kupeju v resnici zmotilo le delovanje dizla, ki je relativno glasen. Relativno zato, ker je glasen od zunaj in še to predvsem pri zagonu, v kabini je zvok skupaj z vibracijami primerno zatesnjen. Za voznika in potnike C kupeja neboleče spoznanje, za tiste zunaj pa ...