Preizkusili smo: Mercedes-benz GLA 45 AMG 4matic

 SUV-bombnik iz Affalterbacha.

Objavljeno
19. januar 2018 18.38
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Porsche macan se vam zdi preveč vpadljiv in velik, a si vseeno želite nekaj vročega in blago terenskega. Alternativa prihaja iz Stuttgarta, pravzaprav iz njihovega AMG v Affalterbachu, kjer so v GLA vgradili enega najmočnejših serijskih 2,0-litrskih štirivaljnikov na svetu.


Pozabite na primerjave z razredoma A in CLA, cenovno spogledovanje z imenitnejšim mercedesom C ali vprašanje, kakšen križanec naj bi bil GLA. Vse to zbledi ob dejstvu, da so avtomobil vzeli v roke v Affalterbachu, kjer domuje najbolj razgrajaško navdihnjen Mercedes-Benzov hišni oddelek. Tu živijo dirigenti človeških čutil. Od vidnega in slušnega dela naprej, saj se marsikaj začne z bobnenjem, ki udarja v bobnič, potuje po slušnem živcu v možgane in se demonstrira v obliki podivjanega delovanja nadledvične žleze in njenih adrenalinskih izbruhov. Prav takšen učinek ima AMG v primerjavi s pohlevnejšimi brati.

Pri vklopljenem programu race se ob vsaki menjavi prestave ali hitrejšem popuščanju plina zdi, kot da se za mercedesom razvnema tankovska bitka. Izpuh grmi in renči. Ne sprašujte, kako se AMG pelje! Silovito in hitro. Dvolitrski bencinski štirivaljnik, ki pridela ob polnem plinu 280 kW (381 KM), ne pozna turbo luknje. Naraščanje moči in navora s 475 Nm med 2250 in 5000 vrtljaji na minuto je stabilno od kletnih vrtljajev naprej. Gromovnik v navezi s sedemstopenjskim sekvenčnim menjalnikom z dvema sklopkama in štirikolesnim pogonom potegne z mesta do 100 km/h v 4,4 sekunde in brez zadrege potuje z elektronsko omejenimi 250 km/h. Adrenalinska stopnja je pričakovano odvisna od izbire voznega programa. Razpon mehanske uglajenosti je velik, naj gre za motorno odzivnost ali menjalnik, ki deluje pri komfortni nastavitvi na skoraj limuzinski ravni. Povsem drugačno sliko pokaže športni izbor s tremi nastavitvami. Motor postane glasnejši in bolj robat, delovanje elektromagnetnih aktuatorjev, ki vklapljajo posamezne prestave, pa hitrejše in bolj grobo. Takrat se 45 AMG spremeni iz običajnega športnika v dirkaško zverino, čeprav ni njegova poraba z 10 do 14 litri nič pretirano »zverinska«, navsezadnje gre za 1,6 tone težek avtomobil s 380 vranci.

Tudi sicer ne manjka dramatičnosti. AMG je v primerjavi z drugimi hišnimi brati 15 milimetrov nižji, a velja dodati, da je še vedno SUV. Kar pa ne pomeni, da se ne pelje čvrsto in športno. Ima trše vzmetenje in blaženje, bolj toga prečna stabilizatorja in močnejša kolesna vpetja za natančnejše in odzivnejše obnašanje. Pri komfortni nastavitvi podvozja je občutek vseeno precej gosposki, tudi med vožnjo čez večje neravnine. Drugačno zgodbo seveda pišejo športni programi. Iz sveta AMG je tudi obilje druge opreme, od emblemov do vrhunsko oblikovanih prednjih sedežev, kovinskih stopalk, zavornega sistema z rdeče obarvanimi čeljustmi in izpušnega sistema s spremenljivo pretočnostjo oziroma, bolje rečeno, po potrebi zelo bombastično športno kuliso.

A vseeno si drznemo dodati, GLA 45 AMG ni avtomobil, s katerim bi v slogu razgrajaških šport­nikov z zadnjim pogonom smodili pnevmatike in pobalinsko drseli čez ovinke. Njegov štirikolesni pogon preprečuje takšne vragolije in na še tako spolzkih podlagah naredi vožnjo predvidljivo stabilno, a še vedno po potrebi strahotno hitro. Bolj varljivo utegne biti ocenjevanje hitrosti in zavorne poti, zato bi se splačalo ponoviti osnovnošolsko fiziko s poudarkom na produktu mase in hitrosti.