Preizkusili smo: Mercedes razreda GLA 220 d 4MATIC

Z njim se lahko zapelješ v gozd ali po mestu.
Objavljeno
16. junij 2017 16.05
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Avtomobilski križanci imajo včasih problem, da ostanejo brez prave identitete, zato ljudje ne vedo najbolje, kaj z njimi početi. Proizvajalci jih naredijo samo zato, da lahko nekaj ponudijo, četudi potem velik športni terenec nima prostornosti, majhen pa ne okretnosti. Očitno so se tega dobro zavedali pri Mercedesu, zato so pri GLA svoje delo opravili skoraj brezhibno.

Ob prvem pogledu je z atraktivnimi linijami pravi športnik, ki vabi, da z njim osvajaš asfaltne ceste in piliš ovinke, a že ob drugem snidenju lahko v GLA prepoznate tudi terenske lastnosti – višjo streho, zajetnejšo pločevino in dodatne zaščitne obrobe, zato se lahko z njim podate na neurejene stranske poti in vas pripelje do marsikaterega skrivnega kotička.

Kaj takšnega je seveda mogoče, ker ima testni primerek štirikolesni pogon. GLA je primeren za vse vrste podlage in za ljudi, ki aktivno preživljajo prosti čas. Tako lahko krenete dlje po gozdni cesti, bližje k oddaljenemu jezeru ali višje po makadamu. Problem je pač v tem, da je marsikomu škoda s tako dobrim avtomobilom vijugati po ozkih kolovozih, saj hitro stakneš kakšno prasko zaradi gozdnih vej ali skalovja.

Voznika razvaja 2,1-litrski dizelski motor s poskočnimi 177 konjiči (130 kW). Izbirate lahko med športnim, udobnim in varčnim načinom vožnje, v vseh primerih je vozniška izkušnja odlična. Sedemstopenjski samodejni menjalnik razporeja moč skoraj neopazno (to lahko počnete tudi ročno z lopaticama ob volanu), pospeševanje je nemoteče, vse se dogodi tako, kakor si voznik zamisli, enako velja za vodljivost. Testni GLA je seveda lahko hiter, saj doseže vse do 218 kilometrov na uro, medtem ko do stotice pospeši v 7,7 sekunde. Ob mirni vožnji je poraba manjša od sedmih litrov, ob bolj dinamični pa se zlahka približa osmim litrom.

Znotraj voznik takoj prepozna ekskluzivni Mercedesov dizajn. Ob tako modernih materialih in linijah je še toliko težje vanj stopiti z umazanimi pohodniškimi čevlji, torej te GLA kar sam prisili, da se raje odpelješ v središče mesta in se z njim pokažeš pred gledališčem ali koncertno dvorano.

Osrednji zaslon ni del armaturne plošče, ampak je pripet zraven kot nekakšen tablični računalnik. Težko je najti pomanjkljivosti, morda le to, da je avtomobil malce nepregleden, če nimaš pomoči napredne tehnike. V testnem primerku teh težav ni bilo, saj so bili v izvrstno pomoč asistent za mrtvi kot (491 evrov), pilot za parkiranje (736 evrov) in kamera za vzvratno vožnjo (365 evrov). Vse je delovalo brezhibno, toda takšna kakovost stane. Razlika med osnovno ceno modela 220 d 4MATIC in ceno testnega vozila tako znaša več kot deset tisočakov.