Preizkusili smo opel corso 1.4 turbo ECOTEC cosmo

Dvaintrideset let utrjevanja kontinuitete – tokrat z več tehnike in udobja.

Objavljeno
09. januar 2015 18.20
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih

Glede na to, da so jih prodali že več kot 12,4 milijona, bi težko rekli, da pri Oplu ne poznajo želja in navad svojih kupcev. Tokratna corsina rast se najbolj osredotoča na občutno več udobja (voznega in v kabini), sodobne načine povezljivosti in dober paket varnosti.

Peta generacija Oplove corse nadaljuje 32-letno družinsko tradicijo na pričakovan, a za to nič manj kakovosten način. Oblikovno naredi še največji karakterni preskok s povsem spremenjeno masko v sprednjem delu ter novim položajem in obliko reže hladilnika, ki zdaj stoji pod robom luči, kar naredi corsino držo bolj čvrsto. Sicer pa dramatičnih sprememb ni treba iskati, ker jih ni. Novinka ohranja enako dolžino in s tem želeno kompaktnost nižjega razreda, hkrati pa ponuja dober kompromis med zunanjo majhnostjo in notranjo velikostjo.

Pod novo pločevinasto kožo je na enaki dolžini ostalo veliko mehanike iz odhajajoče corse, a velja poudariti, da je po drugi strani tisto, kar so v podvozju spremenili, izbrano zelo premišljeno, saj so s temi posegi ključno preoblikovali vozne lastnosti in zmogljivosti avtomobila. Kabina ostaja v skoraj identičnih proporcih, spredaj in zadaj je dovolj prostora v višini glave in nog, vozniku se ponuja zelo dobra preglednost prek karoserijskih robov, le precej širok in položen A-stebriček ukrade nekaj preglednosti v mestu. Prtljažnik je z 285 litri v zlati sredini med polom in fiesto, manj praktičen pa je razmeroma majhen predal pred sovoznikom. Zadnja vrata se odpirajo pod velikim kotom, kar naredi veliko vstopno odprtino ugodno tudi za, na primer, nameščanje otroka v otroški sedež.

Bencinski 1,4-litrski agregat z zelo prožnim turbopuhalom in 74 kW (100 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom in povprečno izmerjeno porabo na našem preskusu 6,3 l/100 km odlikuje zelo mirno in tiho delovanje, kar se v posodobljeni kabini z dobro zvočno izolacijo hitro prepozna. Precej so izboljšali občutek odzivnosti in vodljivosti, kar je posledica sprememb v podvozju in krmilnem mehanizmu; nova vodila zadnje obese, drugačno vzmetenje spredaj ter nov volanski drog, ojačitve okvira in drugo. Našteto se zelo dobro obnese tudi na slabših voznih podlagah, kjer se corsa v kategoriji tihega požiranja lukenj odreže nadpovprečno dobro.

S tem se, ob bogati opremi (tipka city za lažje vrtenje volana, ogrevan volan in prednja sedeža, ogrevano vetrobransko steklo, tipala za dež in podobno) in skoraj nespremenjeni ceni, novi opel spet postav­lja v vrh letos zelo osveženega in s kakovostno ponudbo napolnjenega nižjega razreda.

 

Drugi mnenji

Opel corsa je avtomobil, ki je že v prejšnji generaciji deloval nekoliko dvolično: na eni strani mladostno, na drugi konzervativno. Zdi se, da je novi model odpravil lep del konzervativnosti, pa čeprav je prenova bolj facelift kot resna menjava generacij. Ob spremenjeni zunanjosti prepriča posodobljena armaturna plošča, kjer so se – vsaj v tej opremi – vendarle znebili nemogoče množice tipk. Corsa je med vožnjo lahkotna, v mestu se zdi volan kar prelahkoten, a se med hitrejšo vožnjo izkaže za dovolj komunikativnega. Vedno bolj pa me skrbi poraba teh malih avtomobilov, saj tudi med mirno vožnjo komajda pade pod 7 litrov na 100 kilometrov, je pa res, da motor ponuja veliko. Na kratko: korektno, a morda še vedno premalo, da bi corsa skočila pred konkurenco. Boštjan Okorn

Corsa spada med meni najsimpatičnejše Oplove avtomobile; ne samo nova, temveč že vsaj dve generaciji prej. Marsikdo je doslej Oplu očital ne najbolj zmogljive motorje, a tale je radostno skočen že od prav nizkih vrtljajev, da mu porabe goriva (pri meni 6,5 l na 100 km) ne gre šteti v slabo. Kot motor je postalo igrivo tudi krmarjenje corse in je mestni način dobrega elektro servovolana odveč. Presenetljivo dobro je tudi vzmetenje in vse skupaj naredi avtomobil prijeten in razveseljiv. Infozabavne naprave me ne ganejo dosti in me moti, da veliki sredinski prikazovalnik neprijetno seva močno belo svetlobo, česar pri dnevnih lučeh ni mogoče zmanjšati, gre le pri nočnem načinu. Andrej Krbavčič